Gå til innhold

Hvorfor virker det som om de fleste kvinner har et stort problem med å ha forhold til bifile menn?

Vikingdigin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette handler jo ikke om at du har preferanser for noe, men at du rett og slett har fordommer mot noe. Noe som egentlig ikke angår deg, dersom det ikke er noe som foregår synkront med din relasjon med den evt. bifile mannen, så velger du å dømme ham som «uverdig» for deg. 

Det er vel så homofobt som det kan få blitt. Å gå i Pride er bare å pynte på det, du mener jo egentlig ikke noe med det…

Anonymkode: 8c36b...ec6

På samme måte som mange menn dømmer overvektige kvinner, eldre kvinner og kvinner med mange partnere som uverdige. Men ingen sier at disse mennene har fordommer eller er "fob" 

Anonymkode: 196de...120

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det lite maskulint og avtennende med bifile menn, og jeg ville ikke vært sammen med en bifil mann. At jeg ikke vil være sammen men en bifil mann gjør meg ikke til en homofob slik enkelte bitre (bifile?) menn i tråden hevder.  Alle har lov til å ha preferanser, og ingen kvinne som ikke ønsker det skal tvinge seg til å være sammen med en bifil mann så bifile menn ikke skal bli butthurt. 

Anonymkode: b7f3e...a39

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri møtt kvinner som har et stort problem med bifile menn. Har dog møtt utallige menn som er helt besatt av tanken på at noen er bifil. 

Anonymkode: 7494e...8a5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, jeg er bifil, min kone liker det og vi har både strapon å dildoer, har aldri hat tanke om å være utro mot henne, hun er fornøyd å liker dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig mye homofobi i denne tråden,  veldig nedsettende og hatefulle kommentarer, de synes homofil sex er avskyelig.

Anonymkode: 43a27...558

Og så? Min bror da, som er homofil. Å tenke på hetero sex gjør ham direkte uvel. Han hater tanken på et kvinnelig underliv og alt som kan gjøres med det. Det skjønner jeg, og jeg synes ikke han har heterofobi eller hva man skal si, av den grunn. Jeg blir heller ikke fornærmet på vegne av alle kvinner og heterofile. Han er jo homofil, for ham er det noe annet som gjelder. De fleste i tråden her er heterofile, og at vi da ikke synes homofil sex er noe særlig å tenke på, er vel helt naturlig. Selvsagt kommer disse meningene ut og frem når vi snakker om det. Jeg synes ikke det gjør noen ting at folk har sex de liker, så lenge alt er frivillig. At noen kvinner ikke synes bifile menn er noe for dem, må jo også være greit. Man er ikke homofob av den grunn, er jo en selvfølge at man vil sikre seg selv både helsemessig og følelsesmessig - den siste spesielt. Mannen kunne gjerne sagt til han var blå at han var trofast og lojal, men det å vite at han likevel hadde behov som jeg ikke hadde kunne gitt ham, hadde ikke vært en ålreit tanke. Det hadde faktisk drept all seksuell tiltrekning for meg. Det er, som flere har sagt i tråden, lite maskulint (for meg).

Endret av PusheenPusheen
Tilleggsetning
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (11 timer siden):

En ting som slår meg veldig i denne tråden er at mange sammenstiller å være bifil i et forhold som at man MÅ utforske begge sider av sin seksualitet i det forholdet.

En bifil kan bli tiltrukket av både menn og kvinner, men det betyr jo ikke at det MÅ bli det. Og om de blir tiltrukket av noen, betyr det heller ikke at de kommer til å gjøre noe mer ut av det. Bifile er også helt kapable til å være i et monogamt og trofast forhold.
Akkurat som oss heterofile i stabile, monogame, trofaste forhold. Vi kan godt møte personer vi syns er pene, sexy, blir tent av, kanskje får følelser for ... men vi er mennesker som styres av mer enn bare basale behov. Vi velger å være trofaste i det forholdet vi er i, fordi vi elsker den personen.

Om forholdet tas slutt, er det godt mulig man velger å bli sammen med en av det andre kjønnet enn i forrige forhold. Men poenget er da at det er ny person, og et nytt forhold. Mange bifile forteller at de nettopp blir tiltrukket av personen, ikke nødvendigvis av kjønnet. Det at person X har et slikt og sånt kjønn ekskluderer dem ikke fra å bli vurdert som pene, sexy, tiltrekkene ... sånn som for heterofile.
En heterofil vil ta verdens befolkning og delene den i to. Den ene halvdelen er poetensielle partnere, den andre er ikke. Så starter man med de andre kriteriene. En bifil gjør ikke det.

Personlig har jeg har vært i forhold med bifile (og en som tidligere beskrev seg som lesbisk) og tenkt null over det. Så lenge vi var oss og trofaste med hverandre, kunne jeg ikke bry meg mindre om hennes kandidater utenom vårt forhold:

• Hvem hun eventuelt skulle vært utro mot meg med, spiller også liten rolle ... det er utroskapen som ville vært problemet.
  • Hvem hun var sammen med og hvem hun knullet før vi møttes og etter vi slo opp, spiller ingen rolle for meg.

Det er selvfølgelig riktig det du skriver, likevel finner jeg det ikke riktig å begrense den bifiles seksualitet til ting jeg kan gi henne og synes hun bør kunne finne seg en dame i tillegg. Risikoen er da at hun finner den damen bedre enn meg.  Men det er null risiko for at hun går bak min rygg og det teller også mye.

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

col skrev (1 time siden):

Rart, jeg er bifil, min kone liker det og vi har både strapon å dildoer, har aldri hat tanke om å være utro mot henne, hun er fornøyd å liker dette. 

Hadde du klart å holde deg trofast hvis kona nektet å ta deg med strapon?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Men hvorfor skal ikke folk få lov å synes at noe seksuelt er ekkelt. Når jeg hører en bekjent fortelle om swingers julebordet så syns jeg at det høres ekkelt ut. Betyr ikke at jeg syns de menneskene som sikkert koste seg gløgg ihjel er ekle.

Det må være helt legitimt å oppleve seksuelle handler som ekle. 

Folk som bæsjer på hverandre i samband med sex, ja.... Det syns jeg er skikkelig ekkel. 

Men med logikken til dem som skriver mye manipulativt på denne tråden, så er jeg fordomsfull og innskrenket fordi jeg opplever bærsjing på en partner som ekkelt. 

Du må gjerne si det er det samme, men det er veldig merkelig hvis et samfunn skal se på sex mellom homofile på lik linje med driting under sex mens sex mellom lesbiske er helt ok. Det må da gå an å åpne for at dette kan være fordomsfullt kulturelt slagg fra en dårligere tid i samfunnet vårt? Vi er alle innbakt i samfunnsveven, ting popper ikke bare opp i tankene og vår forestillingsverden av seg selv. Så nei - jeg aksepterer ikke helt den sammenligningen der. Det er mer nærliggende å sammenligne homofil sex med lesbisk sex og heterofil sex, og så spørre seg hvorfor man bare blir kvalm av den ene typen sex og ikke de andre.

Anonymkode: ceaaa...64c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min mann er biseksuell. Har aldri plaget meg. Elsker at han tør å være seg selv seksuelt. Vi har vært sammen i snart 20 år og jeg er ikke er «kjærlighetsløst alibi». Jeg er kvinnen i hans liv. Han elsker meg og tenner på meg. 

Og i mine øyne gjør hans trygghet på sin seksualitet ham til en skikkelig mann. En som er trygg på seg selv og i seg selv. 

Anonymkode: a3224...c8b

🤩

Anonymkode: 89e20...616

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du må gjerne si det er det samme, men det er veldig merkelig hvis et samfunn skal se på sex mellom homofile på lik linje med driting under sex mens sex mellom lesbiske er helt ok. Det må da gå an å åpne for at dette kan være fordomsfullt kulturelt slagg fra en dårligere tid i samfunnet vårt? Vi er alle innbakt i samfunnsveven, ting popper ikke bare opp i tankene og vår forestillingsverden av seg selv. Så nei - jeg aksepterer ikke helt den sammenligningen der. Det er mer nærliggende å sammenligne homofil sex med lesbisk sex og heterofil sex, og så spørre seg hvorfor man bare blir kvalm av den ene typen sex og ikke de andre.

Ok, fryktet at noen ikke ønsket å skjønne poenget.

Er ikke noe galt å oppleve ulike former av seksuell adferd som ekkel. Som en annen bruker, så har jeg hørt fra homofile menn at dem opplever vaginalsex som ekkelt. Eller når jeg hører to søstre som jeg kjenner godt snakke sammen, hun som ikke er lesbisk opplever mye av det hennes søster driver med i sengen som ekkelt. Den samme søsteren har banket mannfolk når dem var yngre som snakket stygt om at søsteren hennes er lesbisk. 

Men du vil av en eller annen grunn ikke akseptere andre menneskers seksualitet, alt skal inn i din godkjente norm. Trangsynt er hva du er. 

Endret av Fremmed fugl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Ok, fryktet at noen ikke ønsket å skjønne poenget.

Er ikke noe galt å oppleve ulike former av seksuell adferd som ekkel. Som en annen bruker, så har jeg hørt fra homofile menn at dem opplever vaginalsex som ekkelt. Eller når jeg hører to søstre som jeg kjenner godt snakke sammen, hun som ikke er lesbisk opplever mye av det hennes søster driver med i sengen som ekkelt. Den samme søsteren har banket mannfolk når dem var yngre som snakket stygt om at søsteren hennes er lesbisk. 

Men du vil av en eller annen grunn ikke akseptere andre menneskers seksualitet, alt skal inn i din godkjente norm. Trangsynt er hva du er. 

Jeg prøver å diskutere med deg. Du trenger ikke åpne og avslutte med en hersketeknikk.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal forestille seg hvordan andre har sex for så å gyse av det. Når to menn har sex, gjør de masse av det som heterofile gjør, så jeg regner med forskjellen rett og slett er menns kropper, sammen. Dessuten har ikke alle analsex. Og mange heterofile har for øvrig analsex. Hvis det er analsex du synes er ekkelt, så er det noe annet enn at du synes homofile som har sex, er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg prøver å diskutere med deg. Du trenger ikke åpne og avslutte med en hersketeknikk.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal forestille seg hvordan andre har sex for så å gyse av det. Når to menn har sex, gjør de masse av det som heterofile gjør, så jeg regner med forskjellen rett og slett er menns kropper, sammen. Dessuten har ikke alle analsex. Og mange heterofile har for øvrig analsex. Hvis det er analsex du synes er ekkelt, så er det noe annet enn at du synes homofile som har sex, er ekkelt.

Har ikke for vane å forestille meg det, hvertfall. Men sett at min mann var åpen bifil, og da også ærlig om at han hadde hatt sex med menn, er det jo ikke så rart hvis man får bilder i hodet. Jeg går ikke rundt og lurer på hva andre mennesker gjør i senga, men når det kommer opp som tema, er det jo klart at man forestiller seg hvertfall noe. Er mye innen seksualitet jeg ærlig kan si at er uappetittlig, selv om det åpenlyst ikke er det for de som driver med det. Man har ulike preferanser, og hvis noen synes sex mellom to menn er ekkelt, så synes de det da. Det er ikke gitt at samme person synes at sex mellom to kvinner ikke er ekkelt, som var et argument jeg så lengre opp i tråden. At det ene er ekkelt mens det andre liksom ikke skulle være det. Jeg, som hetero kvinne, liker ikke tanken på sex mellom to kvinner heller. Jeg har heller ikke noe behov for å tenke på sex mellom to menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (9 timer siden):

Jeg sitter fortsatt igjen med det samme inntrykket jeg har hatt lenge; lesbisk sex er mer akseptert enn homofil sex. Menn skal ha sex med kvinner og det er det. Kvinner kan ha sex med både kvinner, menn og med leketøy.

Aksepten for en dildo eller vibrator i nattbordsskuffen virker å være langt høyere enn et runkehylster eller en buttplugg. Det er overhodet ingen skam for en kvinne at hun har leketøy og bruker dem, men en mann vil neppe innrømme at han har en prostata-vibrator i skuffen... og om han innrømmet det, ville både kjente og ukjente i samfunnet rynket mer på nesen enn for kvinnen.

To kvinner som kysser på gata er det ingen som hever et øyenbryn for.
To menn som kysser på gata blir fremdeles møtt med en del vemmelse... både fra andre menn og kvinner.

For min del har det noe med maskulinitet å gjøre. 
Ja homofile kan være maskuline , men når menn kysser menn er ikke det maskulint  i mine øyne. 
Er jo ikke homofob for det. 
Ja det er mer akseptabelt med kvinner kysser kvinner.  
Jeg syns det er fint at vi kan elske hvem vi vil. Men at bifile menn blir sure pga kvinners preferanser syns jeg er synd. 
Ikke rart det er krig i verden når dette skal kverulere på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann som stikker kuken sin opp i drithullet på andre menn forventer at kvinner ikke bare skal akseptere dette, men i tillegg ha sex med ham? Og det er hatefullt å avvise en sånn person?

Noen vil bare ha sex med folk med noenlunde normale preferanser.

Get over it.

Anonymkode: cd421...b46

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde du klart å holde deg trofast hvis kona nektet å ta deg med strapon?

Hva er logikken i at bifile har trang til å være utro mer enn andre?

Jeg er heterofil, men jeg tenner da ikke på alle menn. Jeg greier da å være trofast mot min partner, selv om jeg treffer en mann jeg syns er kjekk. 

Anonymkode: 7494e...8a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller bare ikke ofte for bifile menn, mange har en feminin touch som jeg ikke finner så attraktivt. Mange er ofte opptatt av utseendet, og er derfor pene, jeg tenker ikke at penhet er det jeg tiltrekkes mest av ved menn. Mange har interesser som har litt feminitet ved seg, og en vil jo ikke ha en venninne som kjæreste. Dette er ikke helt kategorisk da, men det har ofte vært mitt inntrykk. Supre venner da.

Bifile menn passer sikkert supert med bifile damer, det bør jo være en vinn-vinn.

Endret av Hoia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vikingdigin skrev (På 3.8.2024 den 0.09):

For meg virker det bare som at de kvinnene er usikre akkurat som med menn som er opptatt med kvinners antall sexpartnere.

Dobbelt % sjanse for utroskap 

Anonymkode: 02f8a...a12

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det må være greit å synes det er litt motbydelig, og å velge dem bort som sexpartnere.

Ville jo bare gitt kvalmende tanker i hodet under sex uansett.

Anonymkode: 763d1...ce9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, hetsende utsagn, brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger. 

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Denne tråden er som mange andre tråder full av i hovedsak menn som underkjenner kvinners rett til å eie sin egen seksuelitet. Du tilhører den gjengen som savner respekt og toleranse, og det er ikke hersketeknikk at jeg sier ifra om det.

Det er ikke helt uvanlig å oppleve det som ubehagelig å tenke på at sine foreldre har sex. Ikke noe spesielt, men at dem har sex. Er ikke foreldrefobi. 

Men du velger å piske hesten til evigheten. Kan du ikke bare se hva dem som faktisk svarer på spørsmålet som blir stilt svarer, uten å dømme dem for deres seksualitet? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...