Gå til innhold

Når mat/ frukt/snop settes på bordet

Gjest Piperen
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Piperen skrev (5 minutter siden):

Okay. Å skrive fra mobil på jobb er nok dumt men prøver på nytt. Det er de selv som velger hva vi skal ha til middag, og de som velger hvor vi skal spise. Min sønn har vært sammen med hun i 2 år og gift i 1 av de 2 årene. Hun var sånn fra vi traff henne, så det med at min sønn har kuet henne er bullshit…..

Når jeg sier spiser opp alt så er det ikke bokstavelig med hun hiver seg over det som er. Vi setter frem 2-4 ulike nøtte typer, ulike typer sjokolade og potetgull. 
Jeg kan sette frem noe og når jeg henter mer så ser jeg at hun sitter konstant over det jeg har satt frem. 
Jeg blir lei meg for at jeg sjelden rekker å smake selv, klart jeg kan forsyne meg før jeg tar å setter på bordet men det er jo noe med å sitte sammen. 

Personlig skal det mer til før jeg blir lei meg over noe, men om du blir så lei deg, så lar du vær å sette frem noe. Da får du kost deg med dette etter svigerdatter har dratt. Eventuelt setter du frem halve posen, og sparer resten til deg selv etterpå. Problem løst! 

Nekter forøvrig å tro at svigerdatter har klart å gnafse i set 2-3 poser ulike nøtter, ulike type sjokolader og en pose potetgull før du har rukket å smake noe som helst.

Anonymkode: 540fc...2a6

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jøss, er du svigermora til selveste Ronja? 

Anonymkode: dea29...df5

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis fortere dere andre da, spis fort eller bli stående og se på hehe. 

Anonymkode: ab3d6...d03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Piperen skrev (14 minutter siden):

Okay. Å skrive fra mobil på jobb er nok dumt men prøver på nytt. Det er de selv som velger hva vi skal ha til middag, og de som velger hvor vi skal spise. Min sønn har vært sammen med hun i 2 år og gift i 1 av de 2 årene. Hun var sånn fra vi traff henne, så det med at min sønn har kuet henne er bullshit…..

Når jeg sier spiser opp alt så er det ikke bokstavelig med hun hiver seg over det som er. Vi setter frem 2-4 ulike nøtte typer, ulike typer sjokolade og potetgull.  Og da er det ikke litt fra posene.
Jeg kan sette frem noe og når jeg henter mer så ser jeg at hun sitter konstant over det jeg har satt frem. 
Jeg blir lei meg for at jeg sjelden rekker å smake selv, klart jeg kan forsyne meg før jeg tar å setter på bordet men det er jo noe med å sitte sammen. 

Men herregud..lei deg og på gråten? Sett deg ned og spis selv da, med det samme skålene settes oå bordet. Så slipper du å bli lei deg. 
Og kjøp inn mer, du vet jo hva hun liker nå. Noen liker snacks etc bedre enn mat. Vi er forskjellug og godt er det.

Anonymkode: d4b0b...df8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenkte det samme!:hoho:

Jeg prøver å se denne situasjonen for meg, men strever skikkelig med det...

Anonymkode: 743a0...c1a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjesp, dette er så gammelt at nesten ingen husker dette med mindre det eneste man gjør er å henge på kg. Ikke morsomt lenger iaf

Anonymkode: c369d...d04

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Piperen skrev (20 minutter siden):

Når jeg sier spiser opp alt så er det ikke bokstavelig med hun hiver seg over det som er. Vi setter frem 2-4 ulike nøtte typer, ulike typer sjokolade og potetgull.  Og da er det ikke litt fra posene.

Sett frem flere mindre skåler med maten da, så kan du forsyne deg av en mens hun er på en annen osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjesp, dette er så gammelt at nesten ingen husker dette med mindre det eneste man gjør er å henge på kg. Ikke morsomt lenger iaf

Surpompen. Alle husker Ronja. Og til informasjon henger jeg ikke spesielt mye på KG. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Surpompen. Alle husker Ronja. Og til informasjon henger jeg ikke spesielt mye på KG. 

Javel da er jeg en surpomp da. Det der var aldri spesielt morsomt :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett frem sukkerfritt godteri først. Tar ikke lange tiden før hun blir sittende på ramma da 💩 Så kan hun sitte der å angre på at hu er en grådig gribb som gjør svigermor trist.
Imens kan dere andre spise på nøtter, potetgull og sjokolade. 

Anonymkode: 9be53...345

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett frem sukkerfritt godteri først. Tar ikke lange tiden før hun blir sittende på ramma da 💩 Så kan hun sitte der å angre på at hu er en grådig gribb som gjør svigermor trist.
Imens kan dere andre spise på nøtter, potetgull og sjokolade. 

Anonymkode: 9be53...345

Haha haribo gummybears lol

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vil tro dette faktisk ER ronja. Bare at hun er blitt voksen. 

Anonymkode: dbba8...885

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, PusheenPusheen said:

Hva med å lage porsjonsskåler? En til hver, gjør det litt fint med pene skåler, en liten skje til nøttene osv. Så kan alle sitte å kose seg med det de har fått.

Hahaha jeg må innrømme at jeg hadde stussa om jeg hadde kommet på middagsbesøk hvor det etterpå ble servert nøtter og sjokoladeruter i porsjonssnåler😂

Anonymkode: 202ab...316

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en veldig rar ting å henge seg opp i... Hun liker tydeligvis godteri, ingen som tvinger deg å sette det frem.

Vil heller ha folk som hiver det i seg enn folk som ikke tør å spise for det blir bare stress.

Veldig merkelig ting å bli lei seg over, er det noe snacks du virkelig vil ha så kan du vel legge av noen biter til deg som du kan ha senere, er ikke verre.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahaha jeg må innrømme at jeg hadde stussa om jeg hadde kommet på middagsbesøk hvor det etterpå ble servert nøtter og sjokoladeruter i porsjonssnåler😂

Tenk om hun tar en bit fra mannens skål, kan du tenke deg forskrekkelsen til svigers...? :D 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det ser jo sikkert litt merkelig ut😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke noe rart med det, ville tenkt (og satt pris på) at det var av hygieniske årsaker, ikke at noen var redd jeg skulle ta mer enn min andel. Udelikat når alle grafser i samme skålen med godteri.

Anonymkode: 7adbf...22b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke noe rart med det, ville tenkt (og satt pris på) at det var av hygieniske årsaker, ikke at noen var redd jeg skulle ta mer enn min andel. Udelikat når alle grafser i samme skålen med godteri.

Anonymkode: 7adbf...22b

Hørt om teskje!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skiver at hun er så sjenert, men at hun snakker på innpust og utpust? Da tenker jeg hun er veldig fortrolig med dere (dette er positivt) og at du skal ta det som at hun har mye tillit til dere. La henne spise.

Anonymkode: abffb...10c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo uansett ikke greit å tømme fatet, uansett om det er godteri eller kaker. 

Anonymkode: 8f44b...007

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...