Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjest Piperen
Skrevet

Vi har en nydelig og ganske så sjenert svigerdatter. Hun forsyner seg forsiktig av maten når de er å spiser middag, og det er uansett også når vi spiser ute. Men setter vi frem snop/ mat/ kaker/frukt osv på bordet så er det som om en annen person kommer frem, vi blir like satt ut hver gang. Og det er ikke sånn at det er mangel av det hos de selv heller men det skjer hver eneste gang. Hun hiver seg over det( hvis dere forstår meg) og før vi rekker å snu oss så er det mye vekk eller tomt. Og jeg kjenner at jeg blir litt lei meg rett og slett. 
Sønnen vår blir litt satt ut selv, og vi vet ikke helt hvordan vi skal gripe det ann. Klart vi kan takle det men det er bare så uendelig kjedelig. Og fyller vi på så tømmes det fortsatt. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Piperen skrev (16 minutter siden):

Vi har en nydelig og ganske så sjenert svigerdatter. Hun forsyner seg forsiktig av maten når de er å spiser middag, og det er uansett også når vi spiser ute. Men setter vi frem snop/ mat/ kaker/frukt osv på bordet så er det som om en annen person kommer frem, vi blir like satt ut hver gang. Og det er ikke sånn at det er mangel av det hos de selv heller men det skjer hver eneste gang. Hun hiver seg over det( hvis dere forstår meg) og før vi rekker å snu oss så er det mye vekk eller tomt. Og jeg kjenner at jeg blir litt lei meg rett og slett. 
Sønnen vår blir litt satt ut selv, og vi vet ikke helt hvordan vi skal gripe det ann. Klart vi kan takle det men det er bare så uendelig kjedelig. Og fyller vi på så tømmes det fortsatt. Noen råd?

Kunne vært meg 😂 Hos svigers er jeg sulten konstant, og det kommer rett å slett av at de spiser en helt annen type mat enn jeg er vant med. Jeg spiser meg aldri helt mett til middag, og sliter meg ofte gjennom måltidene… skal vi ut å spise når vi er hos de så velger de også typiske steder med samme type mat, og jeg ender opp med å spise minimalt. Vi har rett å slett helt forskjellig type standard og smak.. 

Kan det være en årsak? Eller at hun er veldig kresen? 

Anonymkode: b469b...f8f

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Lei deg? Hadde forstått det om du hadde laget noe som ikke ble rørt, men å bli lei seg over at noen liker det som settes på bordet?

Anonymkode: 7adbf...22b

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kanskje hun ikke liker så mye mat? Jeg er personlig veldig picky, og er ganske småspist hvis det er mat der jeg ikke er helt vant med. Da er hun vel ekstra sulten når "trygg" mat kommer på bordet.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir du lei deg, spiser hun opp for alle andre? 

Anonymkode: c9338...aee

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

«Lei deg»! Hvorfor det?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Dette høres ut som meg, kanskje det er min svigermor som skriver her 😉 spiser ikke så mye mat, men elsker godteri

Anonymkode: 5d879...dc9

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Piperen skrev (32 minutter siden):

Ok.

Så du har en svigerdatter som er «nydelig» når hun redd og uten bistand eller annet fra dere sitter der og knapt tør spise. (Da oppfører hun seg korrekt kuet, eller hva mener du?!)

Men når hun forsyner seg av ting satt på bordet for at folk - skal forsyne seg - da gjør hun deg «på gråten»? Fordi hun da ikke oppfører seg som en pisket hund?

Jeg ville heller uroet meg for hvorfor hun til vanlig er kuet. Er det slik du har lært din sønn å behandle sine likeverdige partnere?

Anonymkode: 983ab...b3d

• Liker 16
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun lever på streng kaloriresriksjon og er litt spiseforstyrra, og så er der greir å spise snop etc når man får det borte? Eller som noen sier, kanskje hun ikke liker maten dere serverer? Og så lurer jeg på om dere setter fram veldig lite snop/frukt. Kan du ikke bare begynne å sette fram mer???

Anonymkode: ade5a...20d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Sett fram mer, da. Det må være utrolig lite hvis hun rekker å spise opp alt før dere andre får summet dere. Hun er vel ikke Gollum heller, som nekter dere å røre godsakene. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest Piperen
Skrevet (endret)
smurfebuss skrev (24 minutter siden):

Sett fram mer, da. Det må være utrolig lite hvis hun rekker å spise opp alt før dere andre får summet dere. Hun er vel ikke Gollum heller, som nekter dere å røre godsakene. 

Endret av Piperen
Feil sitert
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (18 minutter siden):

Tror kanskje hun har noe Gollum over seg. I følge  pippen tømmes skålene selv etter påfyll. Dette virker å være en skikkelig lei sak... what to do...what to do🤔

Anonymkode: ecf08...cb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Piperen
Skrevet (endret)

Okay. Å skrive fra mobil på jobb er nok dumt men prøver på nytt. Det er de selv som velger hva vi skal ha til middag, og de som velger hvor vi skal spise. Min sønn har vært sammen med hun i 2 år og gift i 1 av de 2 årene. Hun var sånn fra vi traff henne, så det med at min sønn har kuet henne er bullshit…..

Når jeg sier spiser opp alt så er det ikke bokstavelig med hun hiver seg over det som er. Vi setter frem 2-4 ulike nøtte typer, ulike typer sjokolade og potetgull.  Og da er det ikke litt fra posene.
Jeg kan sette frem noe og når jeg henter mer så ser jeg at hun sitter konstant over det jeg har satt frem. 
Jeg blir lei meg for at jeg sjelden rekker å smake selv, klart jeg kan forsyne meg før jeg tar å setter på bordet men det er jo noe med å sitte sammen. 

Endret av Piperen
Gjest Piperen
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok.

Så du har en svigerdatter som er «nydelig» når hun redd og uten bistand eller annet fra dere sitter der og knapt tør spise. (Da oppfører hun seg korrekt kuet, eller hva mener du?!)

Men når hun forsyner seg av ting satt på bordet for at folk - skal forsyne seg - da gjør hun deg «på gråten»? Fordi hun da ikke oppfører seg som en pisket hund?

Jeg ville heller uroet meg for hvorfor hun til vanlig er kuet. Er det slik du har lært din sønn å behandle sine likeverdige partnere?

Anonymkode: 983ab...b3d

Hun har vært sånn ang mat fra før vi traff henne og før sønnen traff henne. Med det å si at hun er nydelig var fordi jeg syntes hun er nydelig. Hun er skjønn tvers igjennom og høflig og utadvendt og snakker både på innpust og utpust. Så hun er ikke mye kuet, i såfall ikke av mannen sin

Skrevet
Piperen skrev (3 minutter siden):

Okay. Å skrive fra mobil på jobb er nok dumt men prøver på nytt. Det er de selv som velger hva vi skal ha til middag, og de som velger hvor vi skal spise. Min sønn har vært sammen med hun i 2 år og gift i 1 av de 2 årene. Hun var sånn fra vi traff henne, så det med at min sønn har kuet henne er bullshit…..

Når jeg sier spiser opp alt så er det ikke bokstavelig med hun hiver seg over det som er. Vi setter frem 2-4 ulike nøtte typer, ulike typer sjokolade og potetgull. 
Jeg kan sette frem noe og når jeg henter mer så ser jeg at hun sitter konstant over det jeg har satt frem. 
Jeg blir lei meg for at jeg sjelden rekker å smake selv, klart jeg kan forsyne meg før jeg tar å setter på bordet men det er jo noe med å sitte sammen. 

Hva med å lage porsjonsskåler? En til hver, gjør det litt fint med pene skåler, en liten skje til nøttene osv. Så kan alle sitte å kose seg med det de har fått.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Piperen said:

Ingenting galt med å smake selv både før og etter, du kan jo legge litt unna. 

Anonymkode: 7adbf...22b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Piperen skrev (1 minutt siden):

Hun har vært sånn ang mat fra før vi traff henne og før sønnen traff henne. Med det å si at hun er nydelig var fordi jeg syntes hun er nydelig. Hun er skjønn tvers igjennom og høflig og utadvendt og snakker både på innpust og utpust. Så hun er ikke mye kuet, i såfall ikke av mannen sin

Konsentrer deg om det da og ikke at hun spiser opp alt snopet. Og blir du virkelig lei deg fordi du ikke får smake? Virkelig?  Du klarer ikke å snike til deg en bit og to før du setter der på bordet?

Anonymkode: ecf08...cb1

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Piperen skrev (2 minutter siden):

Men hvor ofte er dere sammen da? Gjør det virkelig noe at hun spiser en del fra godteskålene? 

Anonymkode: 525e2...cf3

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...