AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Hei! Jeg har blitt det jeg aldri trodde jeg skulle bli. Den andre kvinnen.. Det hele startet da jeg var pasienten hans og fortalte jeg at jeg skulle skille meg fra min mann, pga. tragiske omstendigheter. Jeg var ekstremt sårbar, og han ga meg alt jeg trengte for å komme meg gjennom hverdagen. Jeg ble så forelsket som jeg aldri har vært før, og vi ble gjensidig fortryllet og hektet på hverandre om det gir mening. Usikker på om dette er noe han kunne gjort med noen andre, men hvem vet. Relasjonen varte i nesten 2 år, inntil jeg avsluttet dette for godt for en mnd. siden. Jeg ble nedbrutt av å leve med konstant kjærlighetssorg, følte selvverdet mitt skrantet og «fikk opp øynene» for at han aldri har hatt en intensjon om at det skulle bli oss. Vi snakket sammen hver dag og gjennom hele dagen, møttes en gang i uken og ble også bestevenner. Vi elsket hverandre. Så dette har såret meg dypere enn jeg trodde var mulig! Jeg vet at dette er jo min egen feil, og at jeg burde bare ha det så vondt. Men samtidig så begynner det å gå opp for meg hva han har gjort mot samboeren sin også. De har felles barn. En klisje, jeg vet.. Men jeg stoler ikke på min egen vurdering på hvorfor hun burde få vite det. Jeg er rett og slett usikker på om jeg ønsker hun skal vite det for jeg vil hevne meg på han, eller om det faktisk er det riktige. Jeg har selv blitt sviktet på det groveste av min mann, og det er forferdelig vondt å stå igjen alene og måtte stable et nytt liv på bena. Og jeg ønsker ikke hun skal føle dette. Jeg skjønner jeg burde tenkt på dette før, men underdrevet sagt - jeg var ikke meg selv på det tidspunktet. Det er ingen unnskylding, kun en forklaring.. Hva gjør jeg?? La det gå? Tenk om hun finner ut av det om 2 år da? Og kunne fått startet et nytt liv tidligere, hadde jeg bare gjort «det riktige». Eller er det mest etisk av meg å la henne få leve uvitende? Uff, jeg ønsker oppriktig å gjøre det rette altså.. men jeg klarer ikke å konkludere med noe Synspunkter? La meg få høre det.. Anonymkode: 9a860...abe 5
PusheenPusheen Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 (endret) Han utnyttet altså en sårbar pasient, HANS EGEN pasient? Det melder du ifra om. Det er ikke greit noe sted, og det er ikke din feil. Sårbar pasient forført av behandler. Det er en maktbalanse her som er ekstrem ugjevn. Edit: Du lar vær å si noe til samboeren hans. Det er hans egen oppgave. Endret 2. august 2024 av PusheenPusheen Tilleggssetning 24 2 23
Seff Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 For meg virker det mer som en hevn om du forteller det. En hevn liksom forkledt som en god gjerning. Hvordan tror du barna hans vil reagere på dette da? For de vil bli berørt uansett hvordan foreldrene velger å takle situasjonen. Synes du skal gå videre og konsentrere deg om å stable ditt eget liv på beina. 16 1
Seff Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Seff skrev (Akkurat nå): For meg virker det mer som en hevn om du forteller det. En hevn liksom forkledt som en god gjerning. Hvordan tror du barna hans vil reagere på dette da? For de vil bli berørt uansett hvordan foreldrene velger å takle situasjonen. Synes du skal gå videre og konsentrere deg om å stable ditt eget liv på beina. Jeg korrigerer meg selv. Ev. melde fra til fylkeslegen, men ikke veien om kona. 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 TS her. Vil bare presisere at han ikke var legen min, men innen helse ja.. Anonymkode: 9a860...abe
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Dersom han er helsepersonell (ikke heksedoktor), så melder du fra. Ikke til kona, men til fylkeslegen. Anonymkode: 16905...fd6 13 8
petterm Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uff, jeg ønsker oppriktig å gjøre det rette altså.. men jeg klarer ikke å konkludere med noe Synspunkter? La meg få høre det.. Du blir utnyttet av behandleren din! Det er ikke din feil! Det rette er å melde fra til fylkeslegen. Endret 2. august 2024 av petterm 6 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 TS her. Har faktisk ikke tenkt så mye over pasient-behandler problematikken merker jeg. Mulig jeg er naiv.. Men føler jeg er like medskyldig jeg som han, så vil liksom ikke la det gå utover jobben hans. Det føler jeg hadde vært for slemt Anonymkode: 9a860...abe 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei! Jeg har blitt det jeg aldri trodde jeg skulle bli. Den andre kvinnen.. Det hele startet da jeg var pasienten hans og fortalte jeg at jeg skulle skille meg fra min mann, pga. tragiske omstendigheter. Jeg var ekstremt sårbar, og han ga meg alt jeg trengte for å komme meg gjennom hverdagen. Jeg ble så forelsket som jeg aldri har vært før, og vi ble gjensidig fortryllet og hektet på hverandre om det gir mening. Usikker på om dette er noe han kunne gjort med noen andre, men hvem vet. Relasjonen varte i nesten 2 år, inntil jeg avsluttet dette for godt for en mnd. siden. Jeg ble nedbrutt av å leve med konstant kjærlighetssorg, følte selvverdet mitt skrantet og «fikk opp øynene» for at han aldri har hatt en intensjon om at det skulle bli oss. Vi snakket sammen hver dag og gjennom hele dagen, møttes en gang i uken og ble også bestevenner. Vi elsket hverandre. Så dette har såret meg dypere enn jeg trodde var mulig! Jeg vet at dette er jo min egen feil, og at jeg burde bare ha det så vondt. Men samtidig så begynner det å gå opp for meg hva han har gjort mot samboeren sin også. De har felles barn. En klisje, jeg vet.. Men jeg stoler ikke på min egen vurdering på hvorfor hun burde få vite det. Jeg er rett og slett usikker på om jeg ønsker hun skal vite det for jeg vil hevne meg på han, eller om det faktisk er det riktige. Jeg har selv blitt sviktet på det groveste av min mann, og det er forferdelig vondt å stå igjen alene og måtte stable et nytt liv på bena. Og jeg ønsker ikke hun skal føle dette. Jeg skjønner jeg burde tenkt på dette før, men underdrevet sagt - jeg var ikke meg selv på det tidspunktet. Det er ingen unnskylding, kun en forklaring.. Hva gjør jeg?? La det gå? Tenk om hun finner ut av det om 2 år da? Og kunne fått startet et nytt liv tidligere, hadde jeg bare gjort «det riktige». Eller er det mest etisk av meg å la henne få leve uvitende? Uff, jeg ønsker oppriktig å gjøre det rette altså.. men jeg klarer ikke å konkludere med noe Synspunkter? La meg få høre det.. Anonymkode: 9a860...abe Han elsket ikke deg. Hvis han hadde hatt ditt ve og vel i tankene, så mye som et sekund, ville han aldri involvert seg. Vet dessverre at det er flere som benytter seg av sårbare pasienter og lurer dem til å tro både det ene og det andre. De er i mindretall, men de finnes. Han hadde skilt seg og fratrådt sin rolle ovenfor deg om følelsene var ekte. Beklager å si det. Jeg håper du får adekvat oppfølging. Anonymkode: a5ca7...206 8 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Dette melder du til Fylkesmannen. Dette er faktisk overgrep. Anonymkode: 666d2...860 9 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Den tanken du har om å redde kona hans er uekte. Du hadde åpenbart ingen tanke om henne da du hadde et forhold med mannen hennes. Overhodet ikke troverdig at du nå plutselig skal handle for å ivareta henne. Du lurer deg selv. Anonymkode: a09ee...faf 11 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Har faktisk ikke tenkt så mye over pasient-behandler problematikken merker jeg. Mulig jeg er naiv.. Men føler jeg er like medskyldig jeg som han, så vil liksom ikke la det gå utover jobben hans. Det føler jeg hadde vært for slemt Anonymkode: 9a860...abe Du kan faktisk ikke være like skyldig som ham. Det blir som om en mindreårig "sjekker opp" en voksen. Skylda er utelukkende den voksnes. Han er nok et av rovdyrene som har valgt dette yrket nettopp fordi det gir ham tilgang. Anonymkode: a5ca7...206 10 7
PusheenPusheen Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Har faktisk ikke tenkt så mye over pasient-behandler problematikken merker jeg. Mulig jeg er naiv.. Men føler jeg er like medskyldig jeg som han, så vil liksom ikke la det gå utover jobben hans. Det føler jeg hadde vært for slemt Anonymkode: 9a860...abe Du er ikke like medskyldig i det hele tatt. Det han har gjort, er å utnytte deg på det groveste, han har brutt mange etiske lover her. Det er kvalmt. Se på det sånn; vil du virkelig ha noe å gjøre med en person som driter så fullstendig i samboer og barn, og eier null yrkesstolthet? 7 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette melder du til Fylkesmannen. Dette er faktisk overgrep. Anonymkode: 666d2...860 Enig med denne! Han har utnyttet en pasient i en sårbar stilling. Anonymkode: 686ed...17c 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #15 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Har faktisk ikke tenkt så mye over pasient-behandler problematikken merker jeg. Mulig jeg er naiv.. Men føler jeg er like medskyldig jeg som han, så vil liksom ikke la det gå utover jobben hans. Det føler jeg hadde vært for slemt Anonymkode: 9a860...abe Hvorfor er du like medskyldig som han? Kommer kanskje litt an på hva slags helsepersonell, men dersom han fikk vite detaljene om samlivet ditt direkte på grunn av jobben (for eksempel om han er psykologen din) så er det et grovt overtramp - da faller du for han mye på grunn av relasjonen. Anonymkode: 104e2...246 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Har faktisk ikke tenkt så mye over pasient-behandler problematikken merker jeg. Mulig jeg er naiv.. Men føler jeg er like medskyldig jeg som han, så vil liksom ikke la det gå utover jobben hans. Det føler jeg hadde vært for slemt Anonymkode: 9a860...abe Han er behandler og du er pasient. Kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: 686ed...17c 10
AlternativX Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 Du skriver at du var pasientens hans. Lege, fysio, psykolog, sykepleier? Utrolig uprofesjonelt av han å utnytte deg når du var i en såpass sårbar situasjon. Veldig spesielt spør du meg. Det er ikke ditt ansvar å varsle samboeren. Da virker du bare hevngjerrig. Ville latt det hele ligge dødt og kommet meg videre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 2 minutter siden, AlternativX said: Du skriver at du var pasientens hans. Lege, fysio, psykolog, sykepleier? Utrolig uprofesjonelt av han å utnytte deg når du var i en såpass sårbar situasjon. Veldig spesielt spør du meg. Det er ikke ditt ansvar å varsle samboeren. Da virker du bare hevngjerrig. Ville latt det hele ligge dødt og kommet meg videre. Nææææh, dette burde meldes til fylkesmannen. Anonymkode: 686ed...17c 6 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 TS her. Han er fysikalsk behandler, og jeg gikk til han for å få behandling pga. anspenthet ifbm sjokket jeg opplevde fra min mann. Vet ikke om det er formildende? Som sagt så ønsker jeg virkelig ikke å ødelegge karrieren hans.. så hadde nok utelatt hvordan jeg traff han om jeg skulle fortalt dette til noen Anonymkode: 9a860...abe 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 Hvorfor hadde du konstant kjærlighetssorg? Du visste jo at han var gift. Var han også ekstremt på / av og varm / kald mot deg i relasjonen? Anonymkode: 89944...017 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå