Gå til innhold

C vitamin i hudpleien, er det verdt pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vitamin C i hudpleien verdt pengene? Hva burde jeg fokusere på dersom jeg vil ha få produkter (til en rimelig pris) som gjør max for huden min? Jeg er 29 😊

Har begynt å bruke solkrem men utover det harr jeg ikke peiling på hudpleie. 

:blomst2: Noen som vil hjelpe meg?

Anonymkode: d702c...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på din hudtype og hva du ønsker å oppnå.

Er et veldig fint utfyllende svar om c vitamin serum i en annen tråd som ble startet for 1 til 2 dager siden. Jeg bruker selv c vitamin om morgenen og er fornøyd med det til min hudtype.

Jeg ville ikke begynt med c vitamin viss jeg ikke var villig til å betale for et serum med god formuleringer og som har et stabilt c vitamin.

Det viktigste i en hudpleie er en mild rens og solkrem.

Nr 2 på listen er en fuktighetskrem tilpasset din hud. Serum er det produktet som bør være spesifiser målrettet mot din hudpleie utfordring.

En gjevn hudtone og hudtekstur får deg til å se yngre ut, selv med rynker.

Retinol er den ingridiensen som har størst anti aging effekt. Mange videor laget av hudleger om riktig bruk på YouTube.

Max for huden din kan ingen gi deg svar på da alles hud er forskjellig og reagerer ulikt på produkter. Start med å finne ut din hudtype og hud utfordring så googler du ingridienser som er anbefalt din hudtype og hud utfordring. Sjekk anmeldelser av spesefike produkter som har ingridiensene din hud kan trenge og test selv over tid. Legg pengene i serum og solkrem. Rens kan gjerne være billigere. Double cleans huden på kvelden viss du bruker sminke eller mineral solkrem

Anonymkode: 81570...853

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kommer helt ann på din hudtype og hva du ønsker å oppnå.

Er et veldig fint utfyllende svar om c vitamin serum i en annen tråd som ble startet for 1 til 2 dager siden. Jeg bruker selv c vitamin om morgenen og er fornøyd med det til min hudtype.

Jeg ville ikke begynt med c vitamin viss jeg ikke var villig til å betale for et serum med god formuleringer og som har et stabilt c vitamin.

Det viktigste i en hudpleie er en mild rens og solkrem.

Nr 2 på listen er en fuktighetskrem tilpasset din hud. Serum er det produktet som bør være spesifiser målrettet mot din hudpleie utfordring.

En gjevn hudtone og hudtekstur får deg til å se yngre ut, selv med rynker.

Retinol er den ingridiensen som har størst anti aging effekt. Mange videor laget av hudleger om riktig bruk på YouTube.

Max for huden din kan ingen gi deg svar på da alles hud er forskjellig og reagerer ulikt på produkter. Start med å finne ut din hudtype og hud utfordring så googler du ingridienser som er anbefalt din hudtype og hud utfordring. Sjekk anmeldelser av spesefike produkter som har ingridiensene din hud kan trenge og test selv over tid. Legg pengene i serum og solkrem. Rens kan gjerne være billigere. Double cleans huden på kvelden viss du bruker sminke eller mineral solkrem

Anonymkode: 81570...853

Tusen takk for fantastisk svar :papirfly:

Anonymkode: d702c...337

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2024 at 10:02 PM, AnonymBruker said:

Er vitamin C i hudpleien verdt pengene? Hva burde jeg fokusere på dersom jeg vil ha få produkter (til en rimelig pris) som gjør max for huden min? Jeg er 29 😊

Har begynt å bruke solkrem men utover det harr jeg ikke peiling på hudpleie. 

:blomst2: Noen som vil hjelpe meg?

Anonymkode: d702c...337

Jeg er enig med den over om du bør fokusere på å finne ut hva som fungerer best for din hudtype. Jeg begynte forsiktig selv med rens og fuktighetskrem. 🙂 Jo mer du prøver deg frem, jo mer lærer du. Det er en spennende vei å gå på med mye interessant som man lærer på veien, blant annet så har jeg funnet ut at jeg fordrar sånn skummende rens og det fungerer virkelig ikke for meg.

Det som jeg virkelig vil anbefale deg å prøve, og som jeg har hatt utrolig god effekt av selv, virkelig god effekt av, er en øyekrem. Jeg har selv brukt den fra Ole Henriksen, den orange. Den varer ekstremt lenge og virker så godt. 🙂 Jeg ser flere anbefaler den eller den svarte fra Lacome. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med AB#2 :) Om du ønsker et produkt som supplerer basisproduktene og samtidig vil ha færrest mulig produkter, vil jeg foreslå at du forsøker et antioksidantserum med flere aktive virkestoffer enn kun C-vitamin, f.eks Skincity Skincare First Concentrate. Det inneholder både niacinamide (en form for B-vitamin), C-vitamin, lakrisrotekstrakt, ubiquinone/Q10 m.m. samt flere fuktighetsgivende ingredienser, og er drøyt i bruk. Skincity kjører ofte kampanjer med redusert pris hvis du synes prisen er høy i forhold til ditt budsjett. Et par andre og rimeligere antioksidantserum å vurdere, er Mary & May Idebenone + Blackberry Complex Serum eller Citrus Unshiu + Tremella Fuciformus fra samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...