Fjellmann85 Skrevet 3. august Forfatter #21 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): ..er du mann eller dame? Anonymkode: f609c...703 Er mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #22 Del Skrevet 3. august Av egne erfaringer unngår jeg å hilse eller øyekontakt. Det tolkes som at man er interessert. Jeg har vært på flere ulike treningssenter. Anonymkode: 8a147...dd7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann85 Skrevet 3. august Forfatter #23 Del Skrevet 3. august Seff skrev (14 timer siden): Hvorfor hilser du kun på jenter/damer? Jeg trener tidlig, og jeg hilser et god morgen hvis det kommer folk inn i garderoben når jeg er der, eller jeg kommer inn, har inntrykk at de fleste andre gjør dete samme. Går ikke rundt og hilser ute i selve treningssenteret, det virker unaturlig. Dersom vi får blikk kontakt så nikker jeg alltid eller sier hei uansett om det er damer eller menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august Er der for å trene. Sosialisering har jeg med venner. Anonymkode: 188c2...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august Jeg kommer for å få unnagjort trening, ikke sosialisere. Vil ikke ha noe oppmerksomhet, vil helst bare leve i en liten boble. Ingen av treningssentrene jeg har vært på har folk hilst på hverandre, med mindre de kjenner hverandre. Anonymkode: 6fd8a...141 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann85 Skrevet 3. august Forfatter #26 Del Skrevet 3. august Når jeg trener, er jeg veldig fokusert på hva jeg skal gjøre. Etter at jeg lærte at mobilen fører til for lange pauser. Så har jeg lært meg at i de 3 minuttene jeg har pause, ser jeg 30-60 sekunder på mobilen før jeg legger den fra meg. Resten av pausen Fokuserer på neste løft, da er det normalt at jeg lar jeg blikket vandre som normalt rundt 1 eller 2 ganger i løpet av denne pausen. 30 sekunder før og under hele settet, lar jeg meg ikke distrahere av noe. Da er jeg helt i min egen verden. Oppfører meg som normalt på et treningssenter. Har aldri glodd på noen og ser aldri på noen mer enn 0,5-1 sekund om jeg ikke kjenner de. Har en fast regel om at de få gangene i måneden det kommer ei der en tenker wow, ho var fin/sexy. Eller ho absolutt skal stille seg opp på apperatet foran meg i knebøy istendenfor det på siden. Så er jeg nøye med å oppfører jeg meg som normalt. Vi er der for å trene. Skal innrømme at de få gangene en merker at ei kikker på deg ganske ofte og alltid smiler til deg når en løfter blikket. Så virker det litt rart, men trenger ikke oppføre meg som en dust fordi. Havner vi ved siden av hverandre, har jeg sakt hei og det ender ofte opp at vi snakker litt sammen. Det er sikker blitt den nye normalen å ikke hilse på folk en ikke kjenner eller late som de ikke er der. Skal innrømme at jeg har egentlig begynt å overse de som ser meg som luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann85 Skrevet 3. august Forfatter #27 Del Skrevet 3. august Det er sikker blitt den nye normalen å ikke hilse på folk en ikke kjenner eller late som de ikke er der. Syns egenlig at dette blir litt tåpelig når en bor på en liten plass med 3000 innbyggere der en treffer på de samme folkene flere ganger i uka på treningssenter eller på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #28 Del Skrevet 3. august mannor skrev (11 timer siden): Hvorfor skal man hilse på et treningssenter? Typisk norsk innstilling. Bodde i utlandet i noen år, sør-Europa. Der hilste alle når de kom inn i garderoben og sa hadet da de gikk. Høflighet er en fantastisk ting Anonymkode: bf9e6...602 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #29 Del Skrevet 3. august "jeg er der for å trene" de fleste sitter og okkuperer apparatene mens de har hodet ned i mobilen . noen gymmer er sosiale . andre er ikke. det er rart. der jeg trente før kjente alle hverandre men her så er det veldig asosialt. fordelen er at man får trent uten å havne i en samtale som kødder til pausene Anonymkode: 61efc...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 4. august #30 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 13.03): Typisk norsk innstilling. Bodde i utlandet i noen år, sør-Europa. Der hilste alle når de kom inn i garderoben og sa hadet da de gikk. Høflighet er en fantastisk ting Anonymkode: bf9e6...602 Å ikke hilse på ukjente mennesker i en slik setting har ikke noe med høflighet å gjøre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 4. august #31 Del Skrevet 4. august On 8/2/2024 at 9:37 PM, AnonymBruker said: Jeg hilser på alle på mitt, får litt sjenerte blikk og stille hei tilbake, men jeg smiler og hilser, og det har blitt bedre. Sure kjipe folk du har med å gjøre, kjerringa kjefta på deg fordi du ikke kom fort nok? Hun ble vel flau og tok det ut på deg. Anonymkode: 69345...e0f Eller han bare finner på noe for å klage (og mente vel benkpress, og ikke brystpress?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 4. august #32 Del Skrevet 4. august On 8/3/2024 at 12:38 AM, Fjellmann85 said: Hvorfor i alle dager skulle en sjekke opp jenter på treningssenter? Det er den siste plassen jeg kunne ha tenkt å sjekke opp noen. Trener der 5-6 dager i uka og det ville jo bare bli kleint senere. Siden jeg trener mye, møter en jo ofte de samme folkene. Når en person kommer gående med hode i mobilen eller kun kikker på golvet mens ho/han går til apperatet ved siden eller rett foran deg. Ser rett ned i golvet mens de gjør settene og tar opp mobilen så fort de har pause. Så mener jeg at det er unaturlig og ser rart ut uansett om det er mann eller dame. Den siste tiden dersom det kun er disse zombiene på treningssenter når jeg trener. Har jeg begynt å ta på musikk i ørene å gå helt i min egen boble når jeg trener. For jeg syns faktisk at det er ubehagelig å ha noen som sitter 1-2 meter rett ved siden av meg og behandler meg som luft. Altså, forventer du konstant oppmerksomhet fra noen som er der for å trene? Om de vil koble av med mobilen i pausa mellom settene så må de da få lov til det uten at du skal ta deg nær av det. Kanskje oppdaterer de treningsplanen sin med vekt og pausetid, planlegger neste økt osv, sitter gjerne med ørepropper i og er i sona si, da er det bare irriterende å drive å ta inn og ut proppene fordi nabomannen skal drive å skravle. Går du rundt å hilser på random folk i butikken også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #33 Del Skrevet 4. august Det er. Typisk norsk å ikke hilse på hverandre. Så fremt du ikke går tur med hund, i skiløypa eller i fjellet. Et kalt samfunn. Mye triveligere i andre land. Hvor man kan få litt kontakt med mennesker. Anonymkode: 7f69e...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 4. august #34 Del Skrevet 4. august On 8/3/2024 at 1:11 PM, AnonymBruker said: "jeg er der for å trene" de fleste sitter og okkuperer apparatene mens de har hodet ned i mobilen . noen gymmer er sosiale . andre er ikke. det er rart. der jeg trente før kjente alle hverandre men her så er det veldig asosialt. fordelen er at man får trent uten å havne i en samtale som kødder til pausene Anonymkode: 61efc...502 Om du tenker at de ikke faktisk har pause men bare sitter på mobilen, så får du gå bort å spørre om de er ferdige da. Er ikke bare å dele på apparater om man bruker forskjellig vekt, og noen har 3-5 minutter pause, så da mpå det nødvendigvis bli sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 4. august #35 Del Skrevet 4. august 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er. Typisk norsk å ikke hilse på hverandre. Så fremt du ikke går tur med hund, i skiløypa eller i fjellet. Et kalt samfunn. Mye triveligere i andre land. Hvor man kan få litt kontakt med mennesker. Anonymkode: 7f69e...de1 De gangene fremmede har hilst på meg i utlandet har det som regel vert for å enten svindle/stjele eller for å selge noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 4. august #36 Del Skrevet 4. august Fjellmann85 skrev (På 3.8.2024 den 0.38): Hvorfor i alle dager skulle en sjekke opp jenter på treningssenter? Det er den siste plassen jeg kunne ha tenkt å sjekke opp noen. Trener der 5-6 dager i uka og det ville jo bare bli kleint senere. Siden jeg trener mye, møter en jo ofte de samme folkene. Når en person kommer gående med hode i mobilen eller kun kikker på golvet mens ho/han går til apperatet ved siden eller rett foran deg. Ser rett ned i golvet mens de gjør settene og tar opp mobilen så fort de har pause. Så mener jeg at det er unaturlig og ser rart ut uansett om det er mann eller dame. Den siste tiden dersom det kun er disse zombiene på treningssenter når jeg trener. Har jeg begynt å ta på musikk i ørene å gå helt i min egen boble når jeg trener. For jeg syns faktisk at det er ubehagelig å ha noen som sitter 1-2 meter rett ved siden av meg og behandler meg som luft. Sorry mac, men da tror jeg ikke trenings-senter er noe for deg 🤷♀️🫣. Som flere skriver vi jenter er utsatt for uønsket sjekking. vi har også de introverte/sjenerte og folk med sosial angst osv osv. De må få lov å trene uten å føle at de skal presterer noe sosialt! For å ikke glemme tidsklemma/travle liv som mange av oss lever som betyr at tiden på trening må gå til trening og ikke småprat med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uføre Unni Skrevet 4. august #37 Del Skrevet 4. august Å la seg hilse på av fremmede menn kan føre til at en kvinne mister treningsenteret sitt. Mange menn stalker fra lav grad til livsfarlig grad av fenomenet. Som i drap. Og fremmede menn som skal hilse litt er et gigantisk rødt flagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #38 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 21.40): Treningssenteret er ikke et sjekkested. Hold fingrene for dere selv, menn. Anonymkode: 25087...ae3 Hele verden er et skjekkested. Hold deg hjemme om du ikke tåler det Anonymkode: af0c8...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #39 Del Skrevet 4. august Fjellmann85 skrev (På 2.8.2024 den 21.35): Hva har egentlig skjedd? Byttet treningssenter til et som var en del større og nærmere der jeg bor. Har trent det noen måneder, men en ting som overrasker meg. Det er omtrent ingen som hilser på hverandre. Prøver du å si hei til en jente/ dame, er det omtrent ingen som sier hei tilbake. Ser dette med andre som også sier hei og får ingen svar. De fleste, spesielt jentene, har hode i mobilen nesten hele tiden. Det gikk nesten galt her igår. Ei som tok for mye i brystpress der ingen så dette med engang. Sprang til når jeg så dette og fikk kjeft etterpå fordi jeg ikke så dette raskere. Sa at nå hadde jeg prøvd å sakt hei til ho 2 ganger tidligere, men aldri ofret meg et blikk. Så jeg har lært å være i min egen og ikke forstyrre andre. Er det så galt på andre treningssenter også? Du gjorde det rette❤️ jeg hilser på alle på trening når jeg først er der. Og får alltid et nikk eller hei tilbake❤️ Anonymkode: bd2db...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 4. august #40 Del Skrevet 4. august Om jeg hilser på treningsenteret varierer litt i forhold til om treningsenteret har en kultur for det.. Hilser på resepsjonisten, og folk som hilser på meg. Har for øvrig ikke noe problem med at folk vil slå av en prat selv om hovedfokuset er på treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå