Gå til innhold

Henter tingene sine, fordi jeg ikke ville ses i kveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare få noen tilbakemelding på om dette er vanlig.. kort oppsummert har jeg og eksen prøvd litt igjen, da vi har ett barn sammen… det har gått opp og ned, men vi har begge vert motiverte.. han vil gå fort frem, for meg er det viktig å bygge tillit sakte… jeg har hatt en del av fellestingene i min leilighet da jeg bor der vi bodde sammen og han leier møblert… vi snakket om å kanskje treffes i kveld, men så var jeg litt trøtt og spurte om vi kunne ta det imorgen… var bare en halveis avtale og han hadde sagt «ja vi ser bare Ann».  Han klikket av svaret, skjelte meg ut og la ut om hvor dårlig jeg behandlet han. Jeg vet jeg holder igjen, men har forklart mange ganger hvorfor. Så rett etterpå sier han at han er lei og bare vil hente alle tingene sine, dette inkluderer vaskemaskin, senger, bord, stoler, tv… en del som må ordnes.. han er på vei og drar med alt.. jeg kjenner ingen utenom han i denne byen og vil slite med å skaffe alt på så kort tid.. er dette helt normalt? gikk fra alt til ingenting på null komma niks

Anonymkode: 11252...89d

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viser nok bare tydelig at dette ikke er en mann å satse på. Du gir uttrykk for å være sliten og han reagerer på måte som medfører at du ikke bare vil bli mer sliten men helt knust. Ikke noe omtanke å hente hos han der. 

La ham hente tingene sine og klar deg uten til du får tak i nytt. Alt går, bortsett fra å være sammen med mann som bryter deg ned i mangel på empati. 

Nei slikt er ikke normalt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 12
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må bare få noen tilbakemelding på om dette er vanlig.. kort oppsummert har jeg og eksen prøvd litt igjen, da vi har ett barn sammen… det har gått opp og ned, men vi har begge vert motiverte.. han vil gå fort frem, for meg er det viktig å bygge tillit sakte… jeg har hatt en del av fellestingene i min leilighet da jeg bor der vi bodde sammen og han leier møblert… vi snakket om å kanskje treffes i kveld, men så var jeg litt trøtt og spurte om vi kunne ta det imorgen… var bare en halveis avtale og han hadde sagt «ja vi ser bare Ann».  Han klikket av svaret, skjelte meg ut og la ut om hvor dårlig jeg behandlet han. Jeg vet jeg holder igjen, men har forklart mange ganger hvorfor. Så rett etterpå sier han at han er lei og bare vil hente alle tingene sine, dette inkluderer vaskemaskin, senger, bord, stoler, tv… en del som må ordnes.. han er på vei og drar med alt.. jeg kjenner ingen utenom han i denne byen og vil slite med å skaffe alt på så kort tid.. er dette helt normalt? gikk fra alt til ingenting på null komma niks

Han er jo ikke god i hodet og bekrefter at dere gjorde rett i å slå opp, dette er en kald drittsekk! 

Anonymkode: 0829b...75f

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

er dette helt normalt? gikk fra alt til ingenting på null komma niks

Tydeligvis normalt for han. Men fint at han viser hvem han er.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg kjenner ingen utenom han i denne byen og vil slite med å skaffe alt på så kort tid

Flytt til der hvor du kjenner folk da. Ta med deg ungen, også ordner dere en samværsavtale deretter.

Anonymkode: 30056...580

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

La han hente det. Ikke la han bruke det som pressmiddel for å få deg til å føye deg. 

Anonymkode: 926c6...37b

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så greit, nok en gang viste han sidene sine. 

La kødden hente tingene sine og ligg på underlag eller sofa'n.

Anonymkode: 7caaa...ca7

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Be han huske alt så du slipper noe mer styr.

Anonymkode: 1d9d9...6fa

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Skaff deg vaskemaskinen og en madrass litt fort. For alt det andre kan vente. Mye salg i butikker nå, og folk gir vekk bord etc på finn.no Dette klarer du!

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt, han er en ustabil, slem idiot. Godt å bli kvitt ham. Og du, flytt tilbake dit du kjenner folk med barnet. 

Anonymkode: 04eed...cd2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt i det hele tatt.

Høres for meg ut som en reaksjon for å straffe deg, fordi du ikke lar deg kontrollere og gir ham det han vil ha når han vil ha det, men setter noen egne krav.

Fordi dette går jo ikke bare ut over deg, men også barnet hans. Regner med barnet er med deg?

Hvilken anstendig mann og far vil ta vekk ressurser fra mor, som hun trenger for å gi omsorg for barnet deres? Uansett hvor godt/dårlig forholdet mellom de voksne er.

Høres ut som han også har isolert deg? Du bor i hvert fall vekke fra ditt nettverk, og har ikke fått nye venner der.

En mann som først overøser deg med kjærlighet og vil leve med deg, og snur på femøringen og røsker vekk sin ‘kjærlighet’ når han ikke får det som han vil…. Det er en mann du ikke trenger i livet ditt ❤️

Du vil aldri kunne stole på ham, og han vil alltid finne på ting å bruke mot deg, straffe deg, når du ikke spiller etter hans pipe.

Anonymkode: dca34...089

• Nyttig 4
Skrevet

Hvordan går det, TS?

Håper det ikke ble alt for mye drama i går!

Håper du har noen som kan støtte deg, selv om de er langt unna. Hvis det er mulig ville jeg flyttet til et sted der du har ett nettverk, der folk vil deg vel.

Pappaen til barnet er dessverre ikke noe å satse på..

Lykke til!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (2 timer siden):

Hvordan går det, TS?

Håper det ikke ble alt for mye drama i går!

Håper du har noen som kan støtte deg, selv om de er langt unna. Hvis det er mulig ville jeg flyttet til et sted der du har ett nettverk, der folk vil deg vel.

Pappaen til barnet er dessverre ikke noe å satse på..

Lykke til!

Takk til alle for svar. Ser jo dere har helt rett, men kvelden ble ikke helt som tenkt.. han sendte melding om at han og en kamerat kom om 30 min for å hente en del også skulle de ta resten med henger imorgen.. så kom han alene .. og jeg spurte hvor kameraten var.. så sa han bare at han straks kom. Viste seg deretter at det kun var trusler. Etter en lang diskusjon, ga jeg etter og han ble resten av kvelden. Mest fordi jeg er redd hva han kan finne på om ikke. Gikk fra å skjelle meg ut, og fortelle hvor grusom jeg var. Til å si hvor høgt han elsket meg på 10 sek da han fikk viljen som å bli. Sier han vil ta alle tingene og barnet også om vi ikke forsetter sammen. Sporer meg på telefonen også, fordi han mener alle gjør dette idag om man har barn sammen. Vet jo at det ikke stemmer, men klarer ikke gjøre noe med det enda.. får prøve å bruke deres tilbakemding til å tenke at dette ikke er bra og at jeg må skjerpe meg for å få gjort noe..

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk til alle for svar. Ser jo dere har helt rett, men kvelden ble ikke helt som tenkt.. han sendte melding om at han og en kamerat kom om 30 min for å hente en del også skulle de ta resten med henger imorgen.. så kom han alene .. og jeg spurte hvor kameraten var.. så sa han bare at han straks kom. Viste seg deretter at det kun var trusler. Etter en lang diskusjon, ga jeg etter og han ble resten av kvelden. Mest fordi jeg er redd hva han kan finne på om ikke. Gikk fra å skjelle meg ut, og fortelle hvor grusom jeg var. Til å si hvor høgt han elsket meg på 10 sek da han fikk viljen som å bli. Sier han vil ta alle tingene og barnet også om vi ikke forsetter sammen. Sporer meg på telefonen også, fordi han mener alle gjør dette idag om man har barn sammen. Vet jo at det ikke stemmer, men klarer ikke gjøre noe med det enda.. får prøve å bruke deres tilbakemding til å tenke at dette ikke er bra og at jeg må skjerpe meg for å få gjort noe..

Avslutt denne relasjonen sporenstreks, dette er jo psyko oppførsel. 

Anonymkode: 9c68a...b6e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er gal. 

Det du må gjøre er å betro deg til noen. Enten en venn eller nær familie. 

Også skaffer du deg nye møbler og gjør deg fullstendig uavhengig av han! 

Anonymkode: 2d3ae...75d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

1. Han er 100% ferdig med deg. Måten han snakker på og handler.

2. Han er en "drittsekk". Normalt snakke fint /finne løsninger selv om man går fra hverandre og kjærligheten er borte.

Er bare å puste,brette opp armene å lete etter nytt sted bo.

Anonymkode: d6628...236

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med krisesenter og forklart situasjonen. Da kommer du og barnet til å få hjelp

Anonymkode: 8bb70...bb7

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Her må du lage deg en exit-plan! Du ser heldigvis selv at noe må gjøres.

Kontakt politet og si at du er bekrymret og spør om de kan hjelpe deg. Kontakt familie eller venner du måtte ha andre steder og spør om de kan hjelpe deg med å flytte når du har en ny bolig. I verste fall må du ha ett flyttefirma. Det pleier å være en del å ta av.

Si opp boligen du har nå asap, og finn den en ny dit du vil flytte. Søk på jobber og det som må til. Jeg antar dere har vært til obligatrisk mekling slik at du har satus som enslig forsørger?

Der er en regel om at man må melde fra om flytting 3 mnd før til den andre foreldren. Hvor gammel er ungen og hvordan er tilknytningen til deg vs far? Der er få sanksjonsmuligheter om du flytter plutselig, men her kan det være viktigt at du har vært hos politet slik at de kan loggføre at du har vært i kontakt med de pga en (psykisk) voldelig bf.

Sjekk tråden for tips og hjelp!

Anonymkode: 30056...580

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tenker at du bør lese tråden som ligger festet øverst i samliv og kjærlighetsrelasjoner om det å forlate et voldelig forhold 🫶🏻 

Anonymkode: 44da3...00a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du forteller at du har en del av deres felles møblement og utstyr hjemme hos deg. 
Han har gitt beskjed om at han vil hente det han eier , og det var mye av det vesentlige en trenger i en hverdag . 
Hva har du har utstyr som er ditt eget ? 
Han vet at du kanskje er hjelpeløs når han vil ha igjen det som er hans ? 
Er det derfor du ikke gir slipp på mannen ?  
En kommer lengst med å være selvstendig, og i dette tilfellet hadde jeg prøvd å skaffe meg eget utstyr og la mannen gå. 

Anonymkode: 6f469...aaf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sporer meg på telefonen også, fordi han mener alle gjør dette idag om man har barn sammen

Dette er ikke greit!

Har du samtykket til telefonsporing? Hvis ikke ville jeg vurdert å anmelde han.

Slå av stedsangivelse på telefonen!

Og skaff deg hjelp fra krisesenter!

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...