Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage; er det rart å se barna blir større?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det litt rart eller fint å se det barnet du passet som 1 åring har blitt en 5 åring på storebarnsavdelingen og snart skal begynne på skolen?😊

Anonymkode: c91fa...77f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig rart, også fint å se hvor godt de utvikler seg. 
Jeg har sendt fra meg de eldste på min gruppe nå over i skolen, og det er vanskelig. 
Man blir svært glad i barna og foreldrene gjennom disse årene, og ikke skal se de videre på veien eller ha noe med de å gjøre lengre er vondt. 
Det blir noen tårer og jeg rett og slett hater denne tiden mot sommeren da vi skal ta farvel. 
Barna er glad og gleder seg til ferie og skole, noen synes det er vedmodig, mange foreldre synes det er tøft og feller noen tårer, og det gjelder oss også. 
Dette er barn vi er tett på 8 timer hver eneste dag gjennom flere år. Vi har skiftet bleier og gitt de flaske, til å gjøre førskole aktiviteter. 
Det rare er at mange barn glemme oss etter noen år på skolen, mens vi glemmer de aldri 

Anonymkode: 5e531...9fd

• Liker 1
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en barnehage med 10 barn i alder 0-6 år. Jeg har jobbet mange, mange år i samme barnehage og fått fulgt utallige barn hele veien frem til skolestart. Mange av disse barna er jo søsken til andre barn, så har jo startet "forholdet" allerede i det dem er født. 

Jeg synes det er like sårt hvert år et nytt barn starter på skolen, for jeg har jo vært så heldig å fått fulgt dem hele veien. Dette er kanskje noe av det tøffeste med jobben for min del. 

Men ja, det er rart å se dem bli større. Nå er jo flere av "barna" ferdig utdannet og har fått egne barn. Dette minner meg litt om hvor fort tiden går, men samtidig er det så fint å se hva det har blitt av dem. 

Jeg elsker jobben, noe jeg alltid har gjort! Og jeg er helt sikker på at jeg har hatt det beste arbeidsstedet jeg kunne hatt. Og jeg vet at barna som har gått her, har hatt det veldig bra og stabilt (kan telle på en hånd hvor mange gang en ansatt har sluttet siden begynnelsen av 90-tallet). Nå er vel jeg neste i rekken (pensjonist når jeg føler for å legge inn årene). 

Anonymkode: c263a...6c2

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er moro å se hvordan de vokser og utvikler seg,og det er alltid gøy å mimre med dem om den gangen de brukte bleie og smokk,og sov dupp i vogna. Det syns alle er fryktelig lenge siden! Så kommer dagen da de slutter i bhg,og det er kjempetrist! Vi koser og klemmer, og gråter en skvett her og der.. Og sender dem fra oss med et lite stikk i "barnehagehjertet". ❤️

Anonymkode: a9655...3ba

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Rart men veldig fint også å se hvordan de har utviklet seg 🥰

Anonymkode: 296ae...a15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er både rart, fint, gøy og rørende. Vi sender dem fra oss og over på storbarnsavdelingen det året de fyller tre. Men vi deler uteområde, og jeg ser dem hver hverdag og snakker ofte med dem videre frem til de begynner på skolen.

Anonymkode: 7b9f1...975

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lenge siden jeg jobbet i barnehage, men jeg husker fremdeles hvert enkelt barn og jeg savner de alle. De fleste er myndige nå. 

Noen foreldre ga meg kort som barnet hadde laget. Kortene hadde også bilde av barnet. Jeg sparte på de kortene i minst ti år og gjennom minst fem studentkollektiv. Jeg angrer på at jeg kastet de. Jeg studerte noe helt annet enn et omsorgsyrke. 

Så ja, jeg gråt en skvett eller ti siste arbeidsdag. De var nesten som barna mine. 

Anonymkode: 5bbe9...812

AnonymBruker
Skrevet

Ja veldig,jobber på småbarn,rart og se dem vokser nesten fra uke til uke.Men veldig gøy♥️

Anonymkode: ea072...6f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er mest fint ♡

Anonymkode: d8864...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det litt rart eller fint å se det barnet du passet som 1 åring har blitt en 5 åring på storebarnsavdelingen og snart skal begynne på skolen?😊

Anonymkode: c91fa...77f

Det er rart og fint på en gang😄❤️

Er så heldig som får følge barna fra de er 1 til de skal på skolen. Gråter hver sommer når skolestarterne slutter i bhg!

Anonymkode: 1937c...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på småbarn, og synes det er givende, spennende og fint å se de vokse opp. Det er fint å være en stor del av deres hverdag.  

Jeg blir glad i barna og gleder meg til hver dag sammen med dem. Likevel er det ikke spesielt trist når de slutter.  Dette er en jobb, og det er slik det skal være. Barna skal videre i livet, en ny epoke starter. 

Anonymkode: 8c442...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...