Gå til innhold

Er korte dager i barnehagen negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber 50 % og har hatt en fin hverdag med at jeg henter min sønn klokken 14 i barnehagen. Vi rusler rolig hjemover, handler litt på veien og lager middag når vi kommer hjem. Når min mann kommer hjem spiser vi og deretter går alle tre ut sammen. Vi har harmoniske dager. 

Problemet er mas fra min mor og svigermor om at nå må han få litt lengre dager i barnehagen. De mener jeg fratar han leketid med venner og at jeg skjemmer han bort. Svigermor som har jobbet i barnehage for ørten år siden sier at de alltid rådet foreldre til å komme tidligst klokken 15.

Min sønn er 4,5 år, han er en sosial gutt med mange venner. Vi får bare positive tilbakemeldinger fra barnehagen. Men selvfølgelig gjør dette maset fra mamma og svigermor meg pitte litt usikker. Gjør jeg det riktige?

Anonymkode: a2560...c64

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei selvsagt ikke, lange dagee er negativt , korte dager er fint

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Når levere du?

Spiller jo ingen rolle 

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Når levere du?

Han leveres klokken 8.

Anonymkode: a2560...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller jo ingen rolle 

Anonymkode: f9219...eef

Tja...om en levere Klokken 10 så blir det jo bare 4 timer...mye som skjer i barnehagen:) 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han leveres klokken 8.

Anonymkode: a2560...c64

Det er bra dag :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Tja...om en levere Klokken 10 så blir det jo bare 4 timer...mye som skjer i barnehagen:) 

Det er likevel null problem, så mye skjer det ikke flr ti og etter 14 at det er viktigere enn tid med foreldre

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for dere som henter så tidlig. Barnet slipper å bli sliten, havne i konflikter, ikke ha nok voksne tilstede osv. Og masse tid med deg❤️ Kunne ønske alle tenkte sånn. Hadde 4 småbarn etter halv fem i dag. Vet at tre av foreldrene fortsatt har ferie. De bare orker ikke ha de hjemme. Barna var varme, slitne og grinete 

Anonymkode: aecef...62f

  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt folk skal ha en mening om! Din sønn, deres liv, deres valg. Tipper de mener mye, om alt annet også. 

Jeg har barnebarn som hentes tidlig, og barnebarn som hentes sent. Gode grunner til begge deler, kunne aldri falt meg inn å mene noe om at de gjør feil.. 

Anonymkode: ba4c3...1bc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som funker for dere🥰 flott at dere kan gi sønnen deres korte dager🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør rett i å tilpasse deg ditt eget barn og deres egen hverdag. Om gutten trives og får til det sosiale, barnehagen og dere er fornøyde, så er det ingen grunn for bestemødrene å lete etter problemer.

Gutten er også så stor at han kan si ifra om hvordan han vil ha det. Vi fikk i alle fall tydelig høre det da barnet vårt ikke ville hentes før frukten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 14 er det jo mer «oppbevaring» av barn enn opplegg i barnehagen, så er enig med deg at barn ikke får så mye ut av barnehagen etter 14. Men kan forstå tanken om at barnet ditt ikke får så mye tid til frilek. Er det et lite barn (småbarn) har barnet fått mer enn nok ut av barnehagedagen klokken 14. Er barnet større kan du jo spørre barnet selv hva det ønsker, eventuelt høre litt med de ansatte. Kan jo være at barnet ønsker mer tid til frilek med venner, men kanskje det også er sliten etter en dag og setter pris på å bli hentet tidlig? 
 

Uansett hadde jeg gitt faen i hva min mor og svigermor skulle mene. Stol mer på magefølelsen din, og hva barnet selv sier.

Endret av IDGAF
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk gud for dere som henter så tidlig. Barnet slipper å bli sliten, havne i konflikter, ikke ha nok voksne tilstede osv. Og masse tid med deg❤️ Kunne ønske alle tenkte sånn. Hadde 4 småbarn etter halv fem i dag. Vet at tre av foreldrene fortsatt har ferie. De bare orker ikke ha de hjemme. Barna var varme, slitne og grinete 

Anonymkode: aecef...62f

Håper ikke du jobber i barnehagen med den holdningen 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Håper ikke du jobber i barnehagen med den holdningen 

Ja for Gud så grusomt med ansatte som tenker på barna

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ditt barn er fornøyd, så er det perfekt!

Datteren min slet litt en periode hun hadde korte dager (9-10 til 14 ca). Vi gjorde det jo i beste mening fordi vi hadde mulighet til det da, men hun slo seg ikke til ro i barnehagen. Da vi begynte med lengre dager gikk det mye bedre. Så mye for at vi skulle gjøre det "rette" ;)

Men for dere høres det supert ut! Så blås i disse kommentarene som jeg ikke helt skjønner hvorfor de kommer med. Sjalusi kanskje? Fordi de selv måtte ha barn i barnehagen mye lengre dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IDGAF skrev (1 minutt siden):

Etter 14 er det jo mer «oppbevaring» av barn enn opplegg i barnehagen, så er enig med deg at barn ikke får så mye ut av barnehagen etter 14. Men kan forstå tanken om at barnet ditt ikke får så mye tid til frilek. Er det et lite barn (småbarn) har barnet fått mer enn nok ut av barnehagedagen klokken 14. Er barnet større kan du jo spørre barnet selv hva det ønsker, eventuelt høre mitt med de ansatte. Kan jo være at barnet ønsker mer tid til frilek med venner, men kanskje det også er sliten etter en dag og setter pris på å bli hentet tidlig? 
 

Uansett hadde jeg gitt faen i hva min mor og svigermor skulle mene. Stol mer på magefølelsen din, og hva barnet selv sier.

Hadde aldri spurt barnet ,  vi henter når vi voksne bestemmer. 

Anonymkode: f9219...eef

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jobber 50 % og har hatt en fin hverdag med at jeg henter min sønn klokken 14 i barnehagen. Vi rusler rolig hjemover, handler litt på veien og lager middag når vi kommer hjem. Når min mann kommer hjem spiser vi og deretter går alle tre ut sammen. Vi har harmoniske dager. 

Problemet er mas fra min mor og svigermor om at nå må han få litt lengre dager i barnehagen. De mener jeg fratar han leketid med venner og at jeg skjemmer han bort. Svigermor som har jobbet i barnehage for ørten år siden sier at de alltid rådet foreldre til å komme tidligst klokken 15.

Min sønn er 4,5 år, han er en sosial gutt med mange venner. Vi får bare positive tilbakemeldinger fra barnehagen. Men selvfølgelig gjør dette maset fra mamma og svigermor meg pitte litt usikker. Gjør jeg det riktige?

Anonymkode: a2560...c64

Syns du gjør helt rett jeg!  

Barna har så utrolig godt av å ha det slik når man har mulighet til det. Ingen grunn til at han skal ha lengre dager i bhg. 

Anonymkode: c5ec8...6b5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja for Gud så grusomt med ansatte som tenker på barna

Anonymkode: f9219...eef

Jo vi skal tenke på barna ( jobber selv i barnehagen) ikke med deb tanke gangen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Jo vi skal tenke på barna ( jobber selv i barnehagen) ikke med deb tanke gangen 

Nei du jobber ikke i bhg lenger
Eh jo den tankegangen , barnet er slitent og burde da selvsagt fått kortere dag når foreldre har ferie . Stakkars barn

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...