AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Hei. Vi er hos en klinikk i Norden hvor det ikke er standard å sette inn embryo før det har nådd blastostadie og blitt gradert på dag 5/6. Vi har hatt to forsøk uten å få blasto og skal nå i gang med tredje. Siden det er kort protokoll kan vi få innsett av feks 3 dagers hvis vi ber om det. Det jeg lurer på er hva slags forberedelser man gjør før fersk innsett? Er det noe i det hele tatt? Vi har ikke hatt flaks hittil men det eneste positive er at endometeriet mitt alltid er "perfekt" og tykt nok underveis. Er det noe annet som gjøres ved fersk innsett? Anonymkode: 70230...d2a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Det er ingenting dere kan gjøre til eller fra. Embryoet er levedyktig, eller ikke. Dere kan be om hva dere vil, dere betaler. Men jeg ville hørt på klinikkens anbefalinger. Anonymkode: f16b5...b6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er ingenting dere kan gjøre til eller fra. Embryoet er levedyktig, eller ikke. Dere kan be om hva dere vil, dere betaler. Men jeg ville hørt på klinikkens anbefalinger. Anonymkode: f16b5...b6b Jeg vet det...... Jeg spør om hva slags "prepping" som gjøres ved et ferskforsøk. Tidligere har det kun vært aktuelt med frossent og de medisinene det medfører. Lurer på hvordan det er med fersk til sammenligning. Anonymkode: 70230...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingenting dere kan gjøre til eller fra. Embryoet er levedyktig, eller ikke. Dere kan be om hva dere vil, dere betaler. Men jeg ville hørt på klinikkens anbefalinger. Anonymkode: f16b5...b6b Vi er i vår fulle rett til å be om 3-dagers men klinikken gjennomfører stort sett fryseforsøk pga gentesting og gradering. Anonymkode: 70230...d2a
Venterpåregnbuen Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Det er ingen prepping ved ferskinnsett, annet enn at det er vanlig å settes på progesteron fra egguttak.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Venterpåregnbuen skrev (1 minutt siden): Det er ingen prepping ved ferskinnsett, annet enn at det er vanlig å settes på progesteron fra egguttak. Ok, takk! Jeg går allerede på progesteron nå i forbindelse med prepp (sammen med Dhea og østrogen). Da er det egentlig "klart" for innsett dersom man skulle ønske det? Fryseforsøk har vært så omfattende så hadde vært deilig å bare sette inn noe for å se om man er heldig.. Anonymkode: 70230...d2a
Venterpåregnbuen Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, takk! Jeg går allerede på progesteron nå i forbindelse med prepp (sammen med Dhea og østrogen). Da er det egentlig "klart" for innsett dersom man skulle ønske det? Fryseforsøk har vært så omfattende så hadde vært deilig å bare sette inn noe for å se om man er heldig.. Anonymkode: 70230...d2a Snakker du da om prepp før stimulering? Er så mange ulike protokoller. Men om du skal ha stimulering og egguttak så starter man på progesteron fra egguttak. Og setter inn embryo på dag 3.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Venterpåregnbuen skrev (1 time siden): Snakker du da om prepp før stimulering? Er så mange ulike protokoller. Men om du skal ha stimulering og egguttak så starter man på progesteron fra egguttak. Og setter inn embryo på dag 3. nei, snakker om fra egguttak og frem til evnt innsett Anonymkode: 70230...d2a
Venterpåregnbuen Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): nei, snakker om fra egguttak og frem til evnt innsett Anonymkode: 70230...d2a Ja, da er det klart for innsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå