Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter, som så mange andre, med at jeansene mine utvider seg etter en stund. Leser at mange her kjøper dem så trange at de knapt får igjen knappen,men da lurer jeg jo på hva dere gjør inntill de har utvidet seg? Prøvde jeans i dag, og når jeg gikk en størrelse ned fikk jeg jo en bilring jeg ikke visste at jeg hadde..

Videoannonse
Annonse
Gjest diorgirly
Skrevet

Jeg kjøper alltid mine jeans trange. Det er jo riktig at det kan være litt ubehagelig i starten, men man får jo igjen for det ;)

Det som er kjipt er når man kjøper en jeans som passer perfekt i butikken, så etter noen vasker virker den bare slapp og hengete :cry:

Skrevet

Jeg kjøper heller jeansene litt trange, og går med dem inne noe kvelder eller dager jeg jobber hjemme. verre er det ikke. Er jo ikke ute allltid heller.

Skrevet

Noen merker (blant annet min to uker gamle levis) utvider seg jo uansett, da. Lyse bukser utvider seg visst mer enn mørke.

Skrevet

Og de med stretch utvider seg MYE mer enn de uten.

Skrevet

de utvider seg vel relativt raskt, og det er stort sett slik med alle jeans.

jeg kjøper alltid litt trange, ikke for trange, men hakket trangere en jeg ønsker den.

og ang valk, ta på en genser som dekker det akkurat den første dagen før den utvider seg.

Skrevet

Ikke bruk skyllemiddel, så har buksen en større sjanse for å overleve.

Skrevet

Hos meg føles det som at buksa utvider seg alle andre steder enn i linningen. Og da er jeg jo like langt. Frister ikke å gå rundt med en diger valk rundt magen, kun for at buksa skal sitte fint over rumpe og lår..?

Hvis det har noen betydning har jeg kun bukser med stretch i.

Skrevet
Hos meg føles det som at buksa utvider seg alle andre steder enn i linningen. Og da er jeg jo like langt. Frister ikke å gå rundt med en diger valk rundt magen, kun for at buksa skal sitte fint over rumpe og lår..?

Hvis det har noen betydning har jeg kun bukser med stretch i.

Hehe, må si jeg kjenner igjen i dette.. Jeg kjøper aldri pinetrange bukser nettopp pga dette. Og hvis jeg ser rundt meg, så tror jeg flere opplever samme fenomenet. For trang linning vil gi love handles nesten uansett hvor tynn man er.

Det hjelper å strekke linningen mens buksene er våte.

Skrevet

kanskje du da skal prøve ut andre modeller?

går du på jc så har de bra utvalg i forskjellige modeller, og jeg tror de skal ha litt peil de som jobber der... har aldri testet det, men har hørt det fra andre.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg kjøper min så den passer, ikke for trang. det gjorde jeg en gang, og buksa utvida seg ALDRI, så jeg endte opp med å legge den vekk. takla ikke å bruke den. Kjøper så den sitter bra, det går som regel helt fint. (men så har jeg ikke noe ønske om at den skal sitte som et pølseskinn heller)

Gjest Catwoman
Skrevet

Men er det sånn at olabukser trekker seg sammen uten at de er nyvaska og?

Altså hvis jeg har gått med en olabukse en kveld, så har den videt seg ut.

Deretter går det kanskje noen dager før jeg tar på meg akkurat den olabuksa igjen.... og da er det akkurat som om den har trekt seg litt sammen igjen, og etter å ha gått med den en sutnd har den blitt litt større igjen.

Er det tilfelle? :klø:

Skrevet

Jeg kjøper også bukser som er akkurat litt for trange. De er passe etter et par dagers bruk. Tidligere kjøpte jeg bukser som var passe i butikken. Bruker ingen av dem lenger. Alle har blitt for store og sitter ikke pent...

Skrevet
Men er det sånn at olabukser trekker seg sammen uten at de er nyvaska og?

Altså hvis jeg har gått med en olabukse en kveld, så har den videt seg ut.

Deretter går det kanskje noen dager før jeg tar på meg akkurat den olabuksa igjen.... og da er det akkurat som om den har trekt seg litt sammen igjen, og etter å ha gått med den en sutnd har den blitt litt større igjen.

Er det tilfelle? :klø:

skal ikke si at det ikke skjer, men det høres veldig rart ut.

det er fibrene i stoffet som strekker seg når buksa brukes, disse trekkes sammen igjen til slik de opprinnelig er når de vaskes med vann.

at de skal trekke seg sammen av seg selv, uten vann.... har jeg aldri hørt om, men skal ikke si at ikke skjer.

er det strech i den, så kan det hende at strechen er med på å trekke seg sammen igjen når du har tatt den av så klart.

Skrevet

Men hva gjør dere når dere har vasket buksene, og de har trekt seg sammen til opprinnelig størrelse igjen? Tilbringer dere et par kvelder hjemme med å gå dem ut igjen da?

Skrevet
Men hva gjør dere når dere har vasket buksene, og de har trekt seg sammen til opprinnelig størrelse igjen? Tilbringer dere et par kvelder hjemme med å gå dem ut igjen da?

De trekker seg ikke så mye sammen etter en vask at man bruker to dager på å gå den inn igjen. Det går seg fort til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...