AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Spesielt i ferier? Tenker på alenemødre 100%,IKKE om du har annen hver helg eller far til barnet. Du som er helt alene Anonymkode: b6791...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Jeg er alene med tre barn (enke). Jeg var sliten hele fjoråret da yngste var baby, men etter hvert som vi fikk rutinene på plass går det bedre. Gleder meg likevel til alle tre nå får barnehageplass. Jeg har en venninne som av og til er barnevakt, kanskje en dag i måneden, så jeg kan gå en lang tur og "tømme hodet". I ferien slapper vi av, så nei, da blir jeg ikke sliten. Anonymkode: 70cd6...b0e 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Er alenemor ca 70/30% fordeling. Er utslitt. Er i utgangspunktet en stressa og nevrotisk mamma, så mye kunne vært annerledes om jeg ikke var det. Anonymkode: cd953...dc7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er alene med tre barn (enke). Jeg var sliten hele fjoråret da yngste var baby, men etter hvert som vi fikk rutinene på plass går det bedre. Gleder meg likevel til alle tre nå får barnehageplass. Jeg har en venninne som av og til er barnevakt, kanskje en dag i måneden, så jeg kan gå en lang tur og "tømme hodet". I ferien slapper vi av, så nei, da blir jeg ikke sliten. Anonymkode: 70cd6...b0e Kondolerer ❤️ tøft å bære sorgen i tillegg som du har 3 små. For ei jernkvinne du er💪🏼 Anonymkode: 728f4...bc4 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Tar av meg hatten for alle alenemødre! Fy fader for en jobb dere gjør 💪🏼 Kjenner ingen som er 100% alenemor, men kjenner flere som har noe delt med far. Og ja de er veldig sliten Anonymkode: 728f4...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tar av meg hatten for alle alenemødre! Fy fader for en jobb dere gjør 💪🏼 Kjenner ingen som er 100% alenemor, men kjenner flere som har noe delt med far. Og ja de er veldig sliten Anonymkode: 728f4...bc4 Har ikke valg. Jeg er alene med 2 100%. Forstår ikke de som er slitne som har delt ansvar med en far. Vi som er 100% alene får aldri hentet oss inn😔 Anonymkode: b6791...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Har 3 barn 100%,jeg er så sliten at jeg ikke merker det. Går på autopilot. Jeg kjenner mest på at det er sårt Anonymkode: 90fe8...3fd 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Spesielt i ferier? Tenker på alenemødre 100%,IKKE om du har annen hver helg eller far til barnet. Du som er helt alene Anonymkode: b6791...6cb Jeg har vært alene med to barn. Ikke sliten! Ungene lærer seg å hjelpe til i huset, og får arbeidsoppgaver som passer for alderen. Vi jobber som et team. Alle er ansvarlig for gruppens trivsel. Jeg ser at barn av par trasser mer, og kan være ubehagelige. Det er fordi foreldrene lar dem. Slik jeg har jobbet, har jeg alltid satt tydelige grenser, og i tillegg alltid hatt god øyekontakt med ungene. Anonymkode: 83b82...582 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Har ei som jeg har vært helt alene med i 14 år. Har vært sliten, men ikke gørrsliten. Her har ungen alltid vært involvert i det daglige. Vi har reist på ferier som vi begge har deltatt i planleggingen. Da hun var i barnehagen, dro vi på charterferier. Etter skolestart har vi reist på storbyferier og togferier. Hun har alltid vært relativt rolig. Har aldri opplevd trassanfall og liknende. Hennes stemme har vært viktig å høre hele veien, men det betyr ikke at hun får viljen sin hele tiden. Her har jeg hatt tydelige grenser, men tror ikke det har vært urettferdige grenser. Anonymkode: adf26...ffa
Anjatapinjata Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Har en på 5år alene, er ikke noe mer sliten som alenemor enn jeg var før😅 egentlig mest positiv å være mamma og å være alene er At jeg og mini kan gjøre det vi vil, når vi vil. Også er det ganske ålreit at guttungen drar meg med ut, enten for å spille fotball, blåse såpebobler, lekeplass og sykkeltur i nabolaget selv når jeg egentlig har mest lyst å ligge på sofaen😊 I år har vært første ferien jeg faktisk har fått sovet mye, helt magisk🤩
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Jeg har fullt foreldreansvar og 100% omsorg for barna på 3 og 6 år. I det daglige har vi våre rutiner som gjør at det går ganske greit egentlig. Men det er liksom aldri rom for noe "ekstra". I sommer hadde jeg håpet at jeg omsider skulle fått brukt noe av ferien på å rydde i garasje og kjeller som hele tiden bare har blity utsatt. Men det er slike ting som er vanskelig å få tid og overskudd til, ting blir liksom bare stående som det er. Har heldigvis besteforeldre og tante og onkel som passer ungene av og til og kan hjelpe litt med kjøring til aktiviteter og slikt, men jeg får liksom aldri "fri" sammenhengende lenge nok til at jeg blir ferdig med noen prosjekter. Blir til at jeg setter i gang med et eller annet også blir jeg enten avbrutt eller så får jeg dårlig samvittighet for at jeg burde gjøre noe annet 🙈 Det er vanskelig nok å sette av tid og penger til vedlikehold og ting når man er to, men alene er det nesten umulig. Sykdom er også en utfordring, det er utrolig krevende å bli syk og gå på sparebluss når man er aleneforelder. De gangene jeg har vært skikkelig dårlig har jeg fått god hjelp av besteforeldre og jeg har skjelden vært mer takknemlig! Tenker på de som ikke har et nettverk som kan hjelpe til, det må være helt utrolig krevende! Anonymkode: 632c6...e5f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kondolerer ❤️ tøft å bære sorgen i tillegg som du har 3 små. For ei jernkvinne du er💪🏼 Anonymkode: 728f4...bc4 Takk, men ingen jernkvinne. Gråter mine "bitre" tårer, ønsker livet var annerledes. Men vi har funnet en form på hverdagen, ikke lagt lista så høyt, og jeg vet hva jeg må gjøre for å lade batteriene. Anonymkode: 70cd6...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Syns mange alenemødre uten en deltagende far ofte har egne foreldre og annen slekt som trår til? Selv har jeg kun barnefar å lene meg på. Han er ikke helt egnet til å ha barna til overnatting. Så det blir 2 dagssamvær. Aldri nok til å reise bort, bli med på en fest, date el lign. Anonymkode: cd953...dc7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, men ingen jernkvinne. Gråter mine "bitre" tårer, ønsker livet var annerledes. Men vi har funnet en form på hverdagen, ikke lagt lista så høyt, og jeg vet hva jeg må gjøre for å lade batteriene. Anonymkode: 70cd6...b0e Det er klart du gjør. Livet kan være steika brutalt og tøft, og man må plutselig omstille seg. viktig at du også tenker på deg selv. Blir godt for deg å få barna i barnehage, så du kan hente deg inn. Jobber du? Lyst å gi deg en god klem❤️ Anonymkode: 728f4...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #15 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns mange alenemødre uten en deltagende far ofte har egne foreldre og annen slekt som trår til? Selv har jeg kun barnefar å lene meg på. Han er ikke helt egnet til å ha barna til overnatting. Så det blir 2 dagssamvær. Aldri nok til å reise bort, bli med på en fest, date el lign. Anonymkode: cd953...dc7 Mange har det, men ikke alle. Veldig bra familie trår til når en bli alenemor på fulltid. Det er jo nesten helt nødvendig. Jeg har vært mye alene da mannen jobber borte, og det har vært perioder der min mor og svigers må trå til både med henting, barnevakt osv. ligger jeg full i feber så Anonymkode: 728f4...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syns mange alenemødre uten en deltagende far ofte har egne foreldre og annen slekt som trår til? Selv har jeg kun barnefar å lene meg på. Han er ikke helt egnet til å ha barna til overnatting. Så det blir 2 dagssamvær. Aldri nok til å reise bort, bli med på en fest, date el lign. Anonymkode: cd953...dc7 Ingen foreldre eller andre som har stilt opp her. Her har ungen overnattet hos andre fra tid til annen, men absolutt ikke noe regelmessig. Fest? Date? Hva er det for noe? Anonymkode: adf26...ffa
Jubatus Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 100% alene med tre barn, hvorav alle tre har ulike diagnoser som i perioder har krevd/krever en god del både fysisk og mentalt av meg. Ja, jeg er sliten, spesielt i hverdagene. Får heldigvis ladet batteriene litt mer i ferier.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er klart du gjør. Livet kan være steika brutalt og tøft, og man må plutselig omstille seg. viktig at du også tenker på deg selv. Blir godt for deg å få barna i barnehage, så du kan hente deg inn. Jobber du? Lyst å gi deg en god klem❤️ Anonymkode: 728f4...bc4 Jeg jobber, men siden jeg ikke har hatt barnehageplass til yngste har det vært hjemmekontor det meste av tiden. Jobber da noen timer på dagen og så når barna er i seng. Kontordag med mini på slep en dag i uka. Min bedrift, så en forståelsesfull sjef og fantastiske ansatte som holder hjulene i gang når jeg er for fraværende. Jeg gleder meg til at jeg får ordentlige arbeidsdager og tydeligere skille mellom arbeid og fritid. Anonymkode: 70cd6...b0e
Dorma Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har ikke valg. Jeg er alene med 2 100%. Forstår ikke de som er slitne som har delt ansvar med en far. Vi som er 100% alene får aldri hentet oss inn😔 Anonymkode: b6791...6cb Så du tror at det bare er de som har barn 100 prosent alene som er slitne ? Skam deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå