AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Har jeg som leietaker lov til å ta kopi av husnøklene til leiligheten jeg leier? Anonymkode: 33255...be2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Ja, men du må selvsagt levere alle når du flytter ut. Anonymkode: ac37b...f40
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 ja selvsagt, jeg var bare usikker på om jeg i det hele tatt har lov Anonymkode: 33255...be2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja selvsagt, jeg var bare usikker på om jeg i det hele tatt har lov Anonymkode: 33255...be2 Ja det er lov Anonymkode: 2d957...eef
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Jeg har 11 nøkler til leiligheten min fordi de som bodde her før var en familie med 6-7 unger x) Anonymkode: 2d957...eef
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja selvsagt, jeg var bare usikker på om jeg i det hele tatt har lov Anonymkode: 33255...be2 Hvis det er skrevet i kontrakten at det er greit. Hvis ikke må du snakke med huseier. Anonymkode: 5e6fa...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Det kommer an på om det er systemnøkkel eller ikke. Er det systemnøkkel må du ha godkjenning pluss sikkerhetskode Anonymkode: 9d3a9...63b 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har jeg som leietaker lov til å ta kopi av husnøklene til leiligheten jeg leier? Anonymkode: 33255...be2 Et spørsmål du tar opp med eier. Systemnøkler kan ikke kopieres fritt, for eksempel i borettslag eller sameier. Da må styret godkjenne og der må bestilles via «eier» låsesystemer. Systemnøkler og og ganske kostbare. Svaret er helt avhengig av hvilket låsesystem dette gjelder. Anonymkode: 18162...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Problemet er at huseier ikke svarer og har leid megler til å leie ut leiligheten, som kun kan når jeg er på jobb, så da må megleren ha egen nøkkel... Anonymkode: 33255...be2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Problemet er at huseier ikke svarer og har leid megler til å leie ut leiligheten, som kun kan når jeg er på jobb, så da må megleren ha egen nøkkel... Anonymkode: 33255...be2 Hvilket type hus er det, og er nøkkelen nummerert? Gå til et sted de filer nøkler og spør om de kan kopiere den typen nøkkel du har. De vet med en gang om de har lov til å kopiere en serienøkkel. Neste gang du lager en tråd for å spørre om noe, så er det en fordel at du gir litt mer relevant informasjon så folk slipper å sitte og gjette eller hale informasjon ut av deg. Husk på at folk flest er ikke synske…. Anonymkode: 18162...8a0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Problemet er at huseier ikke svarer og har leid megler til å leie ut leiligheten, som kun kan når jeg er på jobb, så da må megleren ha egen nøkkel... Anonymkode: 33255...be2 Ordner ikke utleier nøkkel til megleren? Hvorfor er det ditt ansvar som leietaker? Anonymkode: 8b3c7...780 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvilket type hus er det, og er nøkkelen nummerert? Gå til et sted de filer nøkler og spør om de kan kopiere den typen nøkkel du har. De vet med en gang om de har lov til å kopiere en serienøkkel. Neste gang du lager en tråd for å spørre om noe, så er det en fordel at du gir litt mer relevant informasjon så folk slipper å sitte og gjette eller hale informasjon ut av deg. Husk på at folk flest er ikke synske…. Anonymkode: 18162...8a0 Joda, men jeg visste ikke det var forskjell på type nøkler og slikt, så visste egentlig ikke hva slags informasjon folk trenger for å svare. Men takk likevel. Det en enebolig som er delt inn i leiligheter per etasje. Selve huset eies sammen med en annen som bor i nederste etg. Nøkkelen er ikke nummerert Anonymkode: 33255...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå