Gå til innhold

Dere som TRIVES i jobben deres - hva jobber dere som?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helsefagarbeider I hjemmesykepleien. 

Variert arbeidsdag og hyggelige brukere og kolleger. Kommunen jeg jobber i har også gjort mye for at vi skal få god turnus, økt bemanning og de har økt lønna gjennom bonusordninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vernepleier på dagsenter for utviklingshemmede. Rolige, fine dager på jobb. Godt arbeidsmiljø. Slipper unna med lite stell, medisinering, husarbeid, handling, samarbeid med pårørende osv. Er veldig lei av alt sånt etter å ha jobbet i botilbud. 

Anonymkode: 206e5...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykiatrisk sykepleier, fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Styrer alt selv. 

Anonymkode: 5cbc7...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Designer/ produktutvikler - fleksible arbeidsdager, kreativt og internasjonalt miljø. 

Anonymkode: 45bf4...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykepleier i akutt- og beredskapsklinikken. Under utdanning anestesisykepleie fra og med nå

Anonymkode: 96174...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helsesekretær på legekontor. Varierte oppgaver og man vet aldri hva dagen bringer. Supert arbeidsmiljø og flotte kolleger. 

Anonymkode: f038b...052

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med anmeldelse av hoteller og ferieresorter. Så jeg reiser rundt omkring i verden og tester ut fasiliteter. Det kan være alt fra ferieresorter i syden, til cruisereiser eller hoteller i storbyene. 
Er jeg da litt aktiv på Tinder eller fetlife i forkant av reisene, får jeg litt hyggelig selskap på hotellene også. 

Jeg trives veldig godt i denne jobben og det som følger med. Eneste problemet er jo at det kan være vanskelig å finne på noe spenennde i feriene. Da er jeg stort sett hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IT brukerstøtte. Trives med å løse it problemer for ansatte, og det kan være alt fra veldig hektiske dager da «alle» trenger hjelp NÅ til mer rolige dager uten for mye trykk . Hyggelige kollegaer og stadig nye problemer som skal løses gjør at jeg liker å dra på jobb en mandag morgen. Super arbeidsgiver og nærmeste leder likeså.

Anonymkode: 8b3f0...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer svaret fra den andre tråden om det samme:

Kontaktlærer (lektor med opprykk) på småskoletrinnet. Har mye forskjellig utdanning (14 år).

Elsker jobben min, elsker å jobbe med barn, særlig de yngre barna. Elsker å planlegge og skape god undervisning, liker å leke og ha gøy, elsker å kunne være kreativ og få brukt kunnskapen min. Liker også kontakten med foreldre og skape gode relasjoner med både barn og voksne. Liker veldig godt de flinke menneskene jeg jobber med, som inspirerer meg. 

Gleder meg spesielt nå som jeg får gangavstand til jobb, da blir jobben ennå bedre. Gleder meg til jobb hver dag! :)

Byttet fra finansbransjen til læreryrket, og har aldri angret. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleieassistent på tilkalling på sykehus.Kan i praksis jobbe godt over 100%  om jeg vil - det er aldri mangel på vakter å få. Men fordelen er jo at jeg styrer en del selv. Om jeg har lyst på en ferietur kan jeg gjøre det uten å gjøre annet enn å  sette meg utilgjengelig den perioden. Ulempen er jo selvfølgelig at man må ha en vakt pr 14 dag for å beholde sine sykerettigheter og at man i teorien må jakte vakter, men det er heller sånn at jeg blir tilbudt for mange vakter enn for få (feks dagvakt før nattevakt - de takker jeg som regel pent nei til og henviser til det uten at det blir så mye baluba).

Og så slipper jeg det enorme ansvaret for ting som sykepleierne sitter med, som medisiner etc, men at jeg samtidig følerjeg får hjulpet folk og. Den lille ekstra praten som assistenter ofte har tid til hjelper jo mye. Hver pasient er unik med  sine behov og sin fortid. Der hvor noen har hatt et perfekt liv har andre hatt et tøft liv. Men vi skal møte alle med den samme respekten for alles ulike behov mens de er innlagt. 

Føler noen ganger dog at avdelinger bevisst setter meg på de mest pleietunge pasientene tidvis, men med et godt samarbeid med sykepleier som går bak så går det jo det. Man har jo ofte hyppig tilsyn, to i stell osv uansett på dem så det gjør jo deres jobb litt enklere da. En gang så beklaget faktisk den avdelingen at jeg ble satt på tre mest pleietunge pasientene på den aktuelle vakta på slutten av vakten. Siden jeg skulle tilbake dagen etter så skulle de fordele litt bedre så jeg slapp litt bedre unna dagen etterpå. Det er ikke så ofte man får beklagelse når man ikke har klaget på det heller, men jeg tror jo de så at det ble litt skjev fordeling ja. Den dagvakta gikk jeg jo fra det ene full stell i seng til det andre tilsvarende og attpåtil smitte og så tror jeg på to av dem.Men ja gikk jo forsåvidt fint selv om det nok ikke var optimalt. Men ja i det store og det hele trives jeg jo. 

Anonymkode: 96377...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Anestesisykepleier 

Anonymkode: 4e5ac...1f8

Her og. Er veldig glad i jobben min.  Liker friheten til å gjøre akkurat som jeg vil. Vi har stor frihet fra anestesilegene her jeg jobber og et veldig godt samarbeid. 

Anonymkode: b1146...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sykepleier i akutt- og beredskapsklinikken. Under utdanning anestesisykepleie fra og med nå

Anonymkode: 96174...f67

Velkommen til et veldig fint fagfelt innen sykepleie😄

Anonymkode: b1146...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sykepleier og jobber på en høyskole. Trivest veldig godt med jobben, men hater hun som er sjef…..heldigvis er hennes periode som leder snart over🙌🏼🙌🏼

Anonymkode: 98764...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 8.25):

Designer/ produktutvikler - fleksible arbeidsdager, kreativt og internasjonalt miljø. 

Anonymkode: 45bf4...81f

Hvordan ble du det? Kan du fortelle litt mer om jobben din/arbeidsoppgaver? :) 

Anonymkode: 03562...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 16.52):

Jobber med endringsledelse i prosjekter.

Anonymkode: 1694b...4b0

Høres ut som en helt unyttig jobb.

Anonymkode: a59f2...37a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 8.11):

Psykiatrisk sykepleier, fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Styrer alt selv. 

Anonymkode: 5cbc7...17e

Hvor jobber du? 

Anonymkode: 8b6e8...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Miljøterapeut I bolig med utfordrende atferd 

Mye trusler, slag og spark, men kjempemoro å bruke alt av kompetanse 😍

Anonymkode: 02775...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...