AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Jeg har en baby på seks uker. Vi har også et barn i skolealder fra før. Mannen ville gjerne ha barn nr to, men jeg var litt tvilende fordi jeg syns babytiden er slitsom. Var hvertfall veldig tydelig med at jeg forventet at han stilte plenty opp. Dette var han inneforstått med. Vi har likevel nå hyppige krangler fordi han føler seg låst hjemme. Han har i gjennomsnitt spilt golf med kameratene sine 3 ganger i uken siden vi kom hjem fra sykehuset, noe som ofte tar fire timer per gang. Han sier jeg og kan gå ut på ting jeg vil, men det er jo lettere sagt enn gjort med en liten baby. Ikke at jeg har hatt kjempelyst eller krefter til noe særlig enda heller. Hvor mye syns dere det er greit at deres menn dyrker hobbyer med små babyer hjemme? Anonymkode: bc076...ef6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Min mann var ute med venner ca en gang i måneden, som regel etter leggetid på eldste, de første seks månedene med nr to. Da var jo jeg helt låst med minste, så han syntes ikke det var rimelig at jeg skulle være låst med begge to når han ikke kunne gi tilsvarende tilbake. Synes mannen din fremstår som en sutrepikk. Anonymkode: d146a...1e3 6 4
Miss91 Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Uten baby på slep? Lite, far var helt udugelig i mange år. Med nr to var jeg heldig, hun sov opp til 3 timer i strekk og godtok vogna, så jeg fikk et par timer i stallen ca hver dag da eldste var i bhg. Mamma hadde heldigvis mulighet og lyst til å være barnevakt da eldste var baby, det redda meg fra å gå på veggen. Tragisk at hun måtte være barnevakt mens far lp hjemme på sofaen, men sånn var det. 2
Vilde78 Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 3 x 4 timer egentid hver uke de første 6 ukene? Jeg hadde klikket i vinkel. Jeg unner absolutt mannen egentid, men jeg ville vært ekstremt skuffet om han ville tilbringe så mye tid med noe annet enn sitt nye barn etter jobb. For jeg antar at han jobber i tillegg. Når dere har et eldre barn i tillegg, så blir det der bare veldig veldig feil. Blir ikke mye avlastning for din del med den ego-trippingen der.... Det er noe fundamentalt usexy med menn (og kvinner for den saks skyld) som er så umodne og egoistiske. 9 5
Nonstop1 Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Synes mannen din har plenty med egentid til å ha en så liten baby! Jeg synes egentlig generelt det var mye når man har ansvaret for en barnefamilie.. Mener han at han skal være borte 4timer på ettermiddagen 3 ganger i uka, og du 4 timer 3 ganger i uka? Dere må jo da bytte på, og hele familien er kun samlet en dag i uka?! Hvis han har jobb i tillegg kan han vel ikke se mye til barna de 3 dagene det er snakk om. Jeg som ammer hadde ingen egentid før barnet ble ca. 6mnd (mannen avlastet så klart hjemme, men jeg nekter å anse litt mer sammenhengende søvn, en dusj, eller husarbeid som egentid!). Mannen kunne være borte en dag her og der. Men ikke den første måneden, og ikke hver uke en gang... Han hadde en del egentid ute i garasjen hjemme. Men da var han lett tilgjengelig. 4 timer 3 ganger i uken ser jeg for meg kan bli en mulighet når barna flytter hjemmefra... 2 3
PurpleTuliip Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Forventer at samboer prioriterer hjem og familie 100% minst første 4-5 ukene etter fødsel. Dvs null fritid. Er ikke sånn at babyer er lite krevende akkurat. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Her fokuserer vi på barna og hverandre de første ukene… Forrige gang hadde vi begge egentid etter rundt 8 uker, da hadde vi 2 timer hver på kvelden (han tok baby mens jeg trente, gikk tur eller lignende), jeg tok baby mens han dro på trening… Anonymkode: 4e6de...175 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Men hva forventer du at mannen skal gjøre da? Sitte hjemme og holde deg i hånda? Anonymkode: 4ffdd...bb5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hva forventer du at mannen skal gjøre da? Sitte hjemme og holde deg i hånda? Anonymkode: 4ffdd...bb5 Herregud det er forskjell på å holde ts i hånda 24/7, og å ha 3 x 4 timer egentid. Anonymkode: 35c0d...ad4 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Mannen din høres umoden og vanskelig ut. Anonymkode: c668f...77a 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men hva forventer du at mannen skal gjøre da? Sitte hjemme og holde deg i hånda? Anonymkode: 4ffdd...bb5 Ikke meg du spør men jeg forventer at mannen tar sin del av ansvaret… Når han er ferdig på jobb så er det hjelpe til i huset (vaske hus , vaske klær, lage middag), bruke tid med barna (hvis mannen til ts er i full jobb og i tillegg renner ute 3 x 4 timer hver uke etter jobb så kan han ikke ha mye tid med barn og samboer🙄). Kanskje la hun som har gått gjennom et svangerskap, fødsel, barseltårer osv få litt avslapping, søvn, tid til å hente seg inn igjen litt og koble ut. Regner med i dette tilfelle at TS også tar all mating og våkennetter siden mannen virker en smule egoistisk.. Anonymkode: 4e6de...175 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Vi har en på 5 mnd hjemme. Første par mnd dro ikke mannen ut på noe spesielt, kun et par ettermiddager på hele perioden hvor han holdt på med hobbyting. Når avtaler vi slik at hver av oss får litt egentid til trening og annet, men det er kort tid om gangen. Mannen drar et par kvelder i mnd på en hobby som tar 2-3 timer, ellers er det en time her og en time der. Hadde aldri godtatt så mye som din mann, spesielt når dere har en fra før! (Og hva er greia med at det alltid er golfere som bruker så mye tid på hobbyen sin, ihvertfall ifølge KG?) Anonymkode: f8c8e...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 Aldri få barn hvis du virkelig ikke har lyst på det selv.. Anonymkode: 544c6...e1a 1
Nonstop1 Skrevet 3. august 2024 #15 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men hva forventer du at mannen skal gjøre da? Sitte hjemme og holde deg i hånda? Anonymkode: 4ffdd...bb5 Hadde mannen bare sittet å holdt meg i hånda ville jeg blitt mektig irritert. Det er mye jobb med barn og hjem. Jeg forventer derfor at han skal ta i ett tak med det. Ta babyen en del, skifte bleie og bysse og bære så jeg får litt luft til å puste, og ikke minst at jeg får mulighet til å gi storesøsken min fulle og hele oppmerksomhet en liten stund. Han kan ta vare på storesøsken, hjelpe med legging, middag og husarbeid. Kanskje la meg som bare har hatt 4 timer usammenhengende søvn få 1-2timer sammenhengende før ny "nattevakt". Du har all rett til å sette foten ned her ts. Akkurat nå fremstår han som en lite tilstedeværende pappa. Og det at han klager i tillegg er helt tullete. Planlegger man barn så må man være forberedt på jobben. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #16 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Herregud det er forskjell på å holde ts i hånda 24/7, og å ha 3 x 4 timer egentid. Anonymkode: 35c0d...ad4 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke meg du spør men jeg forventer at mannen tar sin del av ansvaret… Når han er ferdig på jobb så er det hjelpe til i huset (vaske hus , vaske klær, lage middag), bruke tid med barna (hvis mannen til ts er i full jobb og i tillegg renner ute 3 x 4 timer hver uke etter jobb så kan han ikke ha mye tid med barn og samboer🙄). Kanskje la hun som har gått gjennom et svangerskap, fødsel, barseltårer osv få litt avslapping, søvn, tid til å hente seg inn igjen litt og koble ut. Regner med i dette tilfelle at TS også tar all mating og våkennetter siden mannen virker en smule egoistisk.. Anonymkode: 4e6de...175 Nonstop1 skrev (5 minutter siden): Hadde mannen bare sittet å holdt meg i hånda ville jeg blitt mektig irritert. Det er mye jobb med barn og hjem. Jeg forventer derfor at han skal ta i ett tak med det. Ta babyen en del, skifte bleie og bysse og bære så jeg får litt luft til å puste, og ikke minst at jeg får mulighet til å gi storesøsken min fulle og hele oppmerksomhet en liten stund. Han kan ta vare på storesøsken, hjelpe med legging, middag og husarbeid. Kanskje la meg som bare har hatt 4 timer usammenhengende søvn få 1-2timer sammenhengende før ny "nattevakt". Du har all rett til å sette foten ned her ts. Akkurat nå fremstår han som en lite tilstedeværende pappa. Og det at han klager i tillegg er helt tullete. Planlegger man barn så må man være forberedt på jobben. Men gjør han ingenting når han er hjemme da? Isåfall er han jo ubrukelig uavhengig av om han er hjemme eller ute og spiller golf. Anonymkode: 4ffdd...bb5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #17 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har en baby på seks uker. Vi har også et barn i skolealder fra før. Mannen ville gjerne ha barn nr to, men jeg var litt tvilende fordi jeg syns babytiden er slitsom. Var hvertfall veldig tydelig med at jeg forventet at han stilte plenty opp. Dette var han inneforstått med. Vi har likevel nå hyppige krangler fordi han føler seg låst hjemme. Han har i gjennomsnitt spilt golf med kameratene sine 3 ganger i uken siden vi kom hjem fra sykehuset, noe som ofte tar fire timer per gang. Han sier jeg og kan gå ut på ting jeg vil, men det er jo lettere sagt enn gjort med en liten baby. Ikke at jeg har hatt kjempelyst eller krefter til noe særlig enda heller. Hvor mye syns dere det er greit at deres menn dyrker hobbyer med små babyer hjemme? Anonymkode: bc076...ef6 12 timer fritid/egentid i uka til hobby? Med en nyfødt og eldre søsken hjemme? Og han er vel i jobb..? Og det var han som ønsket et barn til? Altså, hva tenker han med. For en idiot. Anonymkode: 3c945...341 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #18 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men gjør han ingenting når han er hjemme da? Isåfall er han jo ubrukelig uavhengig av om han er hjemme eller ute og spiller golf. Anonymkode: 4ffdd...bb5 La oss si at han jobber til kl 17. Spiller golf i 4 timer tre dager i uka, og har kanskje litt reisevei også. Isåfall har han tre dager i uka som han er hjemme tidligst 2130, hvor ts da har måttet handle muligens, og gjøre evnt husarbeid som haster, lage middag, legge eldste - og tatt vare på nyfødt inkl å ta alle bleieskift samtidig som hun gjør alle disse tingene. Ikke så gøy når man egentlig er to og har mulighet til å fordele. Det hjelper såklart om ts ikke trenger å gjøre noen av disse tingene de dagene mannen ille golfer, men av en eller annen grunn tviler jeg på det Anonymkode: 4f1ec...813 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #19 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 16.06): Jeg har en baby på seks uker. Vi har også et barn i skolealder fra før. Mannen ville gjerne ha barn nr to, men jeg var litt tvilende fordi jeg syns babytiden er slitsom. Var hvertfall veldig tydelig med at jeg forventet at han stilte plenty opp. Dette var han inneforstått med. Vi har likevel nå hyppige krangler fordi han føler seg låst hjemme. Han har i gjennomsnitt spilt golf med kameratene sine 3 ganger i uken siden vi kom hjem fra sykehuset, noe som ofte tar fire timer per gang. Han sier jeg og kan gå ut på ting jeg vil, men det er jo lettere sagt enn gjort med en liten baby. Ikke at jeg har hatt kjempelyst eller krefter til noe særlig enda heller. Hvor mye syns dere det er greit at deres menn dyrker hobbyer med små babyer hjemme? Anonymkode: bc076...ef6 Han kan ta med eldste barnet på golfrunden sin. Han må forstå at du nettop har født. Du har ikke interesse eller tid eller lyst til å pleie hobbyer nå Anonymkode: 052f5...811 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #20 Skrevet 4. august 2024 Med baby på noen uker pluss et barn til, syns jeg det holder om mannen er på jobb og bruker normal tid på trening for å holde seg i form. 2 - 3 timer i uka, gjerne etter største barnet er lagt for kvelden. Golf er vel ikke en ideell hobby/idrett for småbarnsforeldre. Mye av helgene går med, så det blir lite familietid når begge foreldre er i full jobb. Jeg unner gjerne mannen min en hobby, men om han skulle vært borte hele lørdag eller søndag hver helg vår/sommer/høst, så hadde jeg ikke likt det. Anonymkode: aff58...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå