Gå til innhold

Kollegaer mener det er barnemishandling at jeg er gravid!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, for en gjeng med idioter! Hva i all verden er det med folk som tror de har rett til å dømme andres liv? Jeg skjønner at du ble lei deg, men det er ikke din feil at folk er smålig og uvitende. Det som virkelig betyr noe er at du har fått det lille mirakelet i magen, og du burde være stolt av deg selv! Jeg har også fått masse drittslenging på grunn av alder og graviditet. Jeg ga blanke i hva de tenkte. Forhold deg til din egen lykke og fremtid, og ikke la idiotene ødelegge noe for deg. Folk snakker om alt mulig, men det betyr ikke at de har rett!

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du ikke har 7-8 unger fra før, og dette er far nr 4? Hvis svaret er nei, så går det nok helt fint med barna du har fra før. 

Anonymkode: edaac...beb

• Liker 7
Skrevet

Be de passe sine egne saker og ha minimalt med de å gjøre så langt du kan. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger ikke å være hormonell for å bry deg om det. Det var stygt og hensynsløst sagt, og det var i tillegg sjikane mot deg. Så at du bryr deg er nok helt ok. Men at de har rett? Nei, selvfølgelig ikke! Hvor kommer alt fra lurer jeg på. 

Prøv å legg det bort, men du kan godt si at det var milevis fra hva som er akseptabelt å si til noen. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet

Veldig uvitende, det er naturlig for kvinner å få barn så lenge de er fertile. Og 38 er ikke spesielt gammelt heller. 45 hadde vært mer imponerende aldersmessig ;) Tror ikke de vet hva barnemishandling faktisk er. Bare hev deg over det...

• Liker 26
Skrevet

For noen bedritne kolleger du har.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Min bror er likedan. Helst burde folk få barn før de er 30 mener han. Jeg er nå 36 og skal endelig ha første. 

Greia er at folk mener slikt, og det er på en måte sårende, men samtidig har ikke hva de mener om livene våres noe å si. De mangler antenner som skal si det hele tiden. 

Anonymkode: 5f94b...fbf

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen dustete kolleger! 38 er ingen alder, vet om flere som fikk første etter 38, det har gått fint. Min søster fikk den første like før hun var 40, h*n studerer nå på universitetet..

Anonymkode: bf59f...07c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Haha snakk om å være trangsynt 🤣 (kollegaene altså)

Og forresten: det er ikke bare hormonene som gjør at du blir fornærmet. Den enkleste måten å fornærme en kvinne på er å kritisere barnet (graviditet, barneoppdragelse, kosthold, helse etc) eller din måte å være forelder på. Så bare vit at det er helt normalt (om ikke rasjonelt) å reagere på kommentarer. Og sånn vil det også være fremover. Det er sånn vi er skapt, så skam relatert til disse følelsene er ikke produktivt 😊

Anonymkode: 73d65...eae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe kollegaen din ikke har barn selv, må være kjipt å vokse opp med en forelder med så lav iq

Anonymkode: 6071f...66f

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Var gravid som 24 åring jeg, fikk ikke en eneste negativ kommentar, bortsett fra kalt geriatrisk fødende... Drittkolleger du har.. Gratulerer med graviditeten ❤️

Anonymkode: 2c3ed...ca4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var gravid som 24 åring jeg, fikk ikke en eneste negativ kommentar, bortsett fra kalt geriatrisk fødende... Drittkolleger du har.. Gratulerer med graviditeten ❤️

42åring mente jeg jo

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Denne kollegaen er kanskje en av de som har gått på livets hard skole.

Folk som synes du er gammel mor som 38 er vel gjerne litt sånn whitetrash damer

Anonymkode: cb4a7...eff

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo galt uansett! Hvis folk får unger for tidlig så er de uansvarlige og hvis de er over 35 så er det (i følge kollegene dine) barnemishandling 🥴 

Prøv å hev deg over det, for det der var skikkelig lavmål. Og skjer det igjen så er det helt legitimt å si ifra at du reagerer på slike utspill på arbeidsplassen og at en unnskyldning er på sin plass! Har ikke noe med hormoner å gjøre!

Anonymkode: 48f56...bad

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk høre på jobb  av en kollaga at to andre kollegaer satt på pause og kalte det for "barnemishandling " at jeg som 38 åring er gravid. Kjenner jeg ble provosert!! Tenker virkelig folk det? Hormonell som jeg er så ble jeg faktisk lei meg. Den kollegaen som fortalte det kunne fint vare latt vær! Faen altså, føler meg hundre år gammel.  Noen andre som har fått negative kommentarer på alder og gravitidet? 😭

Anonymkode: d3ca1...c68

Dette hadde jeg faktisk tatt opp med HR. Det er helt normalt å få barn i den alderen nå til dags. For noen idioter. Du er ikke 100 år gammel. De er nok mest sannsynlig misunnelig, gammeldags, skada av sin egen oppvekst og gjengrodd i gamle mønstre. Enn å si sånt om andre personer. Hadde det vært meg så hadde jeg nok gått inn på deres respektive kontor, lukket døren og sagt rett ut til dem «Jeg hører du syns det er barnemishandling at jeg får barn, i en alder av hele 38 år. Hva mener du med det?»

Edit: og for å svare på spørsmålet ditt… gikk selv gravid som 36-åring, og skal ha flere barn om jeg får til. 🥳 Ikke fått en eneste negativ kommentar. Kun ting som «åh, enn å få lov å få barn når man faktisk har penger…», rent bortsett fra at det ikke føles ut som jeg har penger. Må huske at denne generasjonen lever og er friskere lengre også.

Endret av KaraThrace
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fikk høre på jobb  av en kollaga at to andre kollegaer satt på pause og kalte det for "barnemishandling " at jeg som 38 åring er gravid. Kjenner jeg ble provosert!! Tenker virkelig folk det? Hormonell som jeg er så ble jeg faktisk lei meg. Den kollegaen som fortalte det kunne fint vare latt vær! Faen altså, føler meg hundre år gammel.  Noen andre som har fått negative kommentarer på alder og gravitidet? 😭

Hyggelige kollegaer du har...

AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette...det var en kvinne som kom med kommentaren? Typisk bitchy kommentar med ingen annen hensikt enn å lage kvalme 

Selvsagt er det ikke barnemishandling!

Anonymkode: 8ee49...7eb

• Liker 1
Skrevet

En ting er generell, optimal alder for graviditet, men når du først er gravid som 38-åring er det all grunn til å gratulere deg.
Du bør være stolt og glad for å påta deg verdens viktigste jobb og ikke la deg plukke på nesen av synsere.

Jeg hadde blitt drit forbanna, hvis jeg overhørte tilsvarende idioti i påhør av gravide, hormonelle 38-åringer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet dem hva barnemishandling er eller? Hvert fall ikke at mor er 38-39 når dem får barn. Hev deg over dem. Det er dem som er idioter her. 

Anonymkode: 2d19f...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...