Gå til innhold

Barna mine vil ikke ha kjøtt, og jeg er så frustrert!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt utmattet fordi barna mine på 14 og 16 har bestemt seg for å ikke spise kjøtt lenger, og jeg har prøvd å være støttende og forståelsesfull. Jeg har gjort alt for å lage mat som de liker, men jeg føler at de er veldig spesifikke i hva de vil ha. Det er vanskelig å finne oppskrifter som både er næringsrike og som de faktisk vil spise. Jeg ønsker å respektere deres valg og samtidig sørge for at de får i seg alt de trenger. Jeg er virkelig frustrert over å føle at det er så vanskelig å møte deres behov. Jeg prøver mitt beste for å være en god mor og støtte dem i dette, men det er ikke lett. Min mann synes også dette er krevende og sier at vi må være fleksible, men han er like frustrert som jeg er. Det ville vært fint med noen råd om hvordan jeg kan gjøre dette lettere for alle parter.

Anonymkode: 9ed0f...d9d

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta dem ut av offentlig skole og avinstaller Tiktoken deres. 

Anonymkode: 29132...221

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 27
Skrevet

Rema 1000 har masse godt som er vegetar.. burger... chicken nuggets etc;) vi er ikke vegetarianere men spiser dette ofte da det er godt og sunt:)

Du får også kjøttdeig ( som ikke er kjøtt) dette bruker vi mye til taco. Kjempe godt.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter bestemte seg for å bli vegetarianer da hun var 14, er 27 i dag. Er masse vegetarprodukter å få kjøpt i dagligvarer, burgere, pølser, kjøttdeig osv. De må ta en del tilskudd, og ta blodprøver en gang i året for å sikre at de får i seg det de skal.

Anonymkode: 97310...4a9

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bønner, linser og annet proteinrikt kan tilsettes istedenfor kjøtt i de fleste oppskrifter (gryterett, supper, osv). 

Liker de ikke bønner eller linser kan de ikke være vegetarianere (problemet løser seg selv).

Anonymkode: 9d9d6...329

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Spiser de egg, ost, samt andre meieriprodukter?

Anonymkode: 84afe...e65

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Da hadde jeg bedt de lage maten selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min datter bestemte seg for å bli vegetarianer da hun var 14, er 27 i dag. Er masse vegetarprodukter å få kjøpt i dagligvarer, burgere, pølser, kjøttdeig osv. De må ta en del tilskudd, og ta blodprøver en gang i året for å sikre at de får i seg det de skal.

Anonymkode: 97310...4a9

Tull! Vegetarianere trenger ikke tilskudd hvis de har et sammensatt kosthold. Veganere må ha tilskudd 

Anonymkode: f20a6...865

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvis du er på FB så er det en del veggisgrupper som gjerne kommer med tips til matlaging. Hva er det barna dine spiser?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Barna dine er jo gamle nok til å i det minste være med på butikken for å finne ting de kan spise, og så kan de jo lage middag selv en gang i blant. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er da null problem? Sluttet å spise kjøtt som 20 åring selv, er over 15 år siden

Anonymkode: 0de0c...8bf

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min ble vegetarianer da han var 14. Det er 25 år siden nå. Andre tenåringers foreldre kikket bekymret på meg og sa "får han i seg nok næringsstoffer da?" Dette mens deres egne tenåringer dyttet i seg grandis, hamburgere og pølser i lange baner...

Spørsmålene har stilnet nå, de fleste har fått bedre kunnskap.

Anonymkode: fa26d...006

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis de er så kresne, kan de vel lage middag selv?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 så det er ikke såå lenge siden jeg selv var i den alderen, og hadde jeg bestemt meg for noe sånt da jeg var på den alderen ja da hadde jeg måtte regne med å lage maten min selv dersom jeg ikke ville spise av det som ble servert. Det betyr ikke at foreldrene mine hadde gjort seg vanskelig å nektet å lage enkle vegetarvarianter av feks taco, pizza, gryteretter osv innimellom, men dersom man bestemmer seg for å endre kosthold av egen fri vilje så må man nesten klare å lage maten man vil ha. Det er jo ikke en restaurant hjemme, så hverken mor eller far skal måtte la seg diktere på kjøkkenet. Å kunne lage sin egen middag er dessuten god læring for barna før de skal flytte ut hjemmefra om noen år

Anonymkode: 51029...850

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke sunt å gå flere år uten kjøtt. Man blir underernært og kan få sykdommer. Si det til barna dine, og hils fra meg!

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det fisk hver dag da!

Anonymkode: 44952...789

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sønnen min ble vegetarianer da han var 14. Det er 25 år siden nå. Andre tenåringers foreldre kikket bekymret på meg og sa "får han i seg nok næringsstoffer da?" Dette mens deres egne tenåringer dyttet i seg grandis, hamburgere og pølser i lange baner...

Spørsmålene har stilnet nå, de fleste har fått bedre kunnskap.

Anonymkode: fa26d...006

Du mener vel "de fleste har fått bedre kunnskap om hvor syk man kan bli om man ikke får i seg animalsk mat"? Har sett veldig mange levende bleke lik som ikke får i seg næringsstoffene, mineralene og vitaminene fra animalske produkter. Man kan se det på ansiktet spesielt.

• Liker 3
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...