AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Når jeg dør vil jeg ikke ha noe form for avskjedsammenkomst og ingen begravelse. Vil ikke ha grav noe sted. Vil bare brennes og forsvinne. Hvordan kan jeg si ifra om dette? Anonymkode: 24429...1ad 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Enig med deg. Jeg har sagt det til mine nærmeste (men må vel på minnelund, om ingen søker om askeurne og hiver meg ut), det bør holde. Anonymkode: 0135f...54d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 En må vel skrive en viljes-erklæring (eller hva enn det heter?) Anonymkode: 1d125...b55 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg dør vil jeg ikke ha noe form for avskjedsammenkomst og ingen begravelse. Vil ikke ha grav noe sted. Vil bare brennes og forsvinne. Hvordan kan jeg si ifra om dette? Anonymkode: 24429...1ad Du kan lage en skriftlig erklæring, sier fra til de nærmeste eller registrerer ønskene dine hos et begravelsesbyrå. Anonymkode: da029...8ca 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg dør vil jeg ikke ha noe form for avskjedsammenkomst og ingen begravelse. Vil ikke ha grav noe sted. Vil bare brennes og forsvinne. Hvordan kan jeg si ifra om dette? Anonymkode: 24429...1ad Forsvinne? Asken må jo settes ned et sted. Det er loven. Men du kan skrive en fremtidsfullmakt og innformere folk rundt deg at en slik finnes. Anonymkode: 16d31...e89 2
Fireflies Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forsvinne? Asken må jo settes ned et sted. Det er loven. Men du kan skrive en fremtidsfullmakt og innformere folk rundt deg at en slik finnes. Anonymkode: 16d31...e89 Man kan spre asken hvis det godkjennes. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg dør vil jeg ikke ha noe form for avskjedsammenkomst og ingen begravelse. Vil ikke ha grav noe sted. Vil bare brennes og forsvinne. Hvordan kan jeg si ifra om dette? Anonymkode: 24429...1ad Du kan helt sikkert lage en skriftlig erklæring på hva du ønsker. Men hvorfor ønsker du ikke at de du etterlater deg skal få lov til å samles og sørge sammen? Tror du at fraværet av sammenkomst gjør at de ikke sørger? Hva som skjer etter din død bør jo egentlig ikke være noe du trenger å bry deg om. Men mer hva dine etterlatte trenger. Det er jo de som skal gjennomføre og leve med resultatet. Anonymkode: a25da...cb5 1
Honey Dew Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forsvinne? Asken må jo settes ned et sted. Det er loven. Men du kan skrive en fremtidsfullmakt og innformere folk rundt deg at en slik finnes. Anonymkode: 16d31...e89 Den kan spres. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Den kan spres. Ikke uten videre, det må søkes om. Anonymkode: 0135f...54d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Du må søke statsforvalter om rett til å strø aske. Det enkleste er å gjøre det med en gang. Så informerer du de som du tror ville arrangert en minnestund for deg om at dette er ikke noe du ønsker. Du Jan uansett ikke hindre noe å ta en fest for å markere din avskjed. Gi informasjon til de som du tror vil ta ansvar for bisettelse at du har fått tillatelse til askespredning når du mottar denne. Skriv testament hvor du beskriver hva du ønsker. Ulempen er at testament trolig ikke blir lest før etter en besettelse. Anonymkode: 7fc5f...561 2 1
Stjertmeis Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor ønsker du ikke at de du etterlater deg skal få lov til å samles og sørge sammen? Tror du at fraværet av sammenkomst gjør at de ikke sørger? Man kan jo sørge uten å ha en grav som må stelles. Jeg ønsker heller ikke å gravlegges, men vil kremeres. Ideelt sett tenker jeg at asken skal søkes om å bli spredd (eller omgjort til en bitteliten diamant eller gråblyant eller noe 😂 Men jeg ser virkelig ingen grunn til at jeg skal ta opp fysisk plass i verden den dag jeg er borte. De som er glad i meg skal nok klare å sørge på sine måter likevel 😊 Endret 2. august 2024 av Stjertmeis Skrivefeil 3
Millimani Skrevet 10. august 2024 #13 Skrevet 10. august 2024 Bare si det som det er, ikke verre enn det. Selv vil jeg kremeres, og få urnen på anonym minnelund uten navneplater med hvem som ligger der. I mine etterlattes hjerter vil jeg leve, og det er med hjertet vi skal se. Jeg ønsker heller ikke noen seremoni, men hvis de nærmeste etterlatte ønsker en liten minnestund får det være opp til dem. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 Jeg har bedt om å kremeres. Vet ikke hvor seriøs mine nærmeste tar den forespørselen, for de så bare på meg rart. Men det er nå sagt, og jeg skal være tydelig på det om noe skjer meg. Utover det får de gjøre som de vil med urnen. Men sånn som ståa er nå så er det ikke mange som vil møte opp i minnestunden uansett. Og hvis folk kommer så er det ikke snakk om folk som bryr seg - men at de "skal vise respekt" for familien. Jeg gir blanke i det. Anonymkode: 59966...38c
Maskinfører Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 Da fyller du inn skjemaet som heter Ønsker for min gravferd 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 Du høres veldig deprimert ut. Anonymkode: bb142...53f 1
Maskinfører Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres veldig deprimert ut. Anonymkode: bb142...53f Deprimert ? Har samme ønske jeg også når jeg blir gammel men jeg er ikke deprimert 😳😊
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 14.29): Når jeg dør vil jeg ikke ha noe form for avskjedsammenkomst og ingen begravelse. Vil ikke ha grav noe sted. Vil bare brennes og forsvinne. Hvordan kan jeg si ifra om dette? Anonymkode: 24429...1ad Vi er prisgitt etterkommerne eller de som begraver oss sine handlinger der, og de gjør aom oftest det enkleste. men kan vere de respekterer ønskene dine. Selv ønsker jeg meg ei båtgrav med tilhørende haug, såpass må det vere! men det ser ikke så lyst ut med det ønsket, enda jeg lover å øremerke både til båt og gravemaskin. Så lenge de ikke drar meg inn i kirka, da kommer jeg til å selvantenne med første amen fra presten. Anonymkode: 5e619...c72
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres veldig deprimert ut. Anonymkode: bb142...53f Enig .Hadde samme tanker da jeg var deprimert. Anonymkode: 5a714...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå