Kompetent Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 (endret) Studier viser at barn som vokser opp med foreldre av samme kjønn er både sunnere og lykkeligere enn de som har ulike-kjønnede foreldre. I tillegg viser det seg at i relasjoner mellom samme kjønn, løses konflikter på en bedre måte med mindre aggresjon, og det er mindre fiendtlighet mellom partene. I tillegg er det nå forskning som viser at single kvinner er lykkeligere enn gifte kvinner, og #metoo viste at heterofile, mannlige filmskapere grovt utnyttet kvinnelige skuespillere. På et personlig plan observerer jeg ofte unge par som handler matvarer og sammenligner med 2 studiner som handler matvarer og som deler leilighet under studietiden. Den ene kategorien er heteroseksuell og forholdet er romantisk, og det er svært ofte små-krangling og uenigheter mellom dem. Når to studiner handler sammen, er det kanskje ikke romantisk, men det er svært harmonisk og ser ofte mere intimt ut. Så man kan begynne å lure på om heterofili faktisk er naturlig i det hele tatt, og i bunn og grunn har vært nødvendig da det var ressursfattighet, og det trengtes 2 personer for å oppfostre barna, som ofte var en hel skokk grunnet fravær av prevensjon. Like barn leker best, og det er jo påfallende at begrepet "gay" også kan bety munter og lykkelig, mens "straight" også finnes i "straight jacket", tvangs-trøye. https://www.abc.net.au/news/2014-07-05/children-raised-by-same-sex-couples-healthier-study-finds/5574168 https://archive.is/11I9V Endret 2. august 2024 av Kompetent skrivefeil 2
Amadeus89 Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Hver eneste setning du skriver er feil. 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Haha, synes dette var et interessant og tankevekkende innlegg. Jeg bor med en venninne, og det forholdet vi har fått gjennom samboerskap i 4 år er det mest harmoniske jeg har hatt. Flere ganger har jeg vurdert om jeg skal satse på det, få barn med henne, leve i tosomhet med henne. Med kjæresten er det mer krangling, og slik har det egentlig vært med hver kjæreste jeg har hatt også han jeg bodde med i 5 år. Anonymkode: 60031...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Kompetent skrev (9 minutter siden): Studier viser at barn som vokser opp med foreldre av samme kjønn er både sunnere og lykkeligere enn de som har ulike-kjønnede foreldre. I tillegg viser det seg at i relasjoner mellom samme kjønn, løses konflikter på en bedre måte med mindre aggresjon, og det er mindre fiendtlighet mellom partene. I tillegg er det nå forskning som viser at single kvinner er lykkeligere enn gifte kvinner, og #metoo viste at heterofile, mannlige filmskapere grovt utnyttet kvinnelige skuespillere. På et personlig plan observerer jeg ofte unge par som handler matvarer og sammenligner med 2 studiner som handler matvarer og som deler leilighet under studietiden. Den ene kategorien er heteroseksuell og forholdet er romantisk, og det er svært ofte små-krangling og uenigheter mellom dem. Når to studiner handler sammen, er det kanskje ikke romantisk, men det er svært harmonisk og ser ofte mere intimt ut. Så man kan begynne å lure på om heterofili faktisk er naturlig i det hele tatt, og i bunn og grunn har vært nødvendig da det var ressursfattighet, og det trengtes 2 personer for å oppfostre barna, som ofte var en hel skokk grunnet fravær av prevensjon. Like barn leker best, og det er jo påfallende at begrepet "gay" også kan bety munter og lykkelig, mens "straight" også finnes i "straight jacket", tvangs-trøye. https://www.abc.net.au/news/2014-07-05/children-raised-by-same-sex-couples-healthier-study-finds/5574168 https://archive.is/11I9V Jeg lurer på hvor lenge du kommer til å ri denne hesten, egentlig? For mange av oss er heterofili naturlig. Når det gjelder statistikk, så er det mer vold i lesbiske forhold, og mer utroskap i forhold mellom to menn, enn i heterofile forhold. Linker du poster, er et bestillingsverk. Anonymkode: a4cd8...2c4 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Jeg falt av ved den metoo-greia. Hva er koblingen der? Anonymkode: d992d...c14
Kompetent Skrevet 2. august 2024 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2024 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på hvor lenge du kommer til å ri denne hesten, egentlig? For mange av oss er heterofili naturlig. Når det gjelder statistikk, så er det mer vold i lesbiske forhold, og mer utroskap i forhold mellom to menn, enn i heterofile forhold. Linker du poster, er et bestillingsverk. Anonymkode: a4cd8...2c4 Ville satt pris på at du var konkret på hva du mener gjør studiene til "bestillingsverk". Studien som viser at barn oppdratt av likekjønnede foreldre er sunnere og lykkeligere, er gjennomført av en forsker ved Universitetet i Melbourne. Er det slik at du mener organisasjoner som jobber for likekjønnedes rettigheter, har kompromittert forskerne ved dette universistetet, gitt dem penger? Endret 2. august 2024 av Kompetent 1
Trolltunge Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 (endret) Blir du ikke lei av deg selv? Jeg blir fryktelig lei av deg. Selv som helt faktisk bifil og biseksuell kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i dine konklusjoner jevnt over. Litt overrasket over at du lot konklusjonene om at kvinner uansett legning egentlig tenner mest på kvinner hvile, men det kommer vel snart. Barn har det sikkert best når de er ønsket av begge foreldre, som har tatt en veloverveid beslutning om å få barn sammen. Hvilket er en naturlig og nødvendig prosess når to homofile velger å få barn sammen. Endret 2. august 2024 av Trolltunge 5
Kompetent Skrevet 2. august 2024 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2024 (endret) 6 minutter siden, Trolltunge said: Blir du ikke lei av deg selv? Jeg blir fryktelig lei av deg. Selv som helt faktisk bifil og biseksuell kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i dine konklusjoner jevnt over. Litt overrasket over at du lot konklusjonene om at kvinner uansett legning egentlig tenner mest på kvinner, men det kommer vel snart. Barn har det sikkert best når de er ønsket av begge foreldre, som har tatt en veloverveid beslutning om å få barn sammen. Hvilket er en naturlig og nødvendig prosess når to homofile velger å få barn sammen. Fokuset i denne tråden er relasjoner i parforhold og hvordan kjønnssammensetningen i forholdet påvirker barns utvikling. Det seksuelle har jeg gått inn på i andre innlegg, var ikke fokuset i dette. Endret 2. august 2024 av Kompetent
Mann1977 Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 (endret) Vel, heterofile forhold er naturlig. Det kan likekjønnede forhold også være. For å få naturlig forplantning er mennesker faktisk avhengig av at menn og kvinner har sex med hverandre, utrolig nok også i 2024. Om monogame forhold er sunt for alle er jeg derimot villig til å diskutere. Endret 2. august 2024 av Mann1977 postet før ferdigskrevet 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 En av mine nærmeste hadde lesbiske mødre når han vokste opp. Han har ingenting positivt å si om det, og ble mobbet for familien sin. Så nei. Barn har det best med mor og far. Barn med singel mor blir gjerne vilde OF unger uten moral. En god farsfigur er viktig. Anonymkode: 45500...a93 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Kjedelig med polariserte debatter. 1 1
svartkatt Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Nå er det jo veldig mange i heterofile forhold som er misfornøyde med et eller annet, der noe ikke fungerer som det burde, og mange som velger å fortsette forholdet. Så er kanskje ikke rart om likekjønnede forhold og oppvekst der ofte er bedre. Men det er nok et mye mer nyansert bilde enn dette. Det ene er nok ikke bedre enn det andre i bunn og grunn. Det er så mye som kan spille inn.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Kompetent skrev (2 timer siden): Fokuset i denne tråden er relasjoner i parforhold og hvordan kjønnssammensetningen i forholdet påvirker barns utvikling. Det seksuelle har jeg gått inn på i andre innlegg, var ikke fokuset i dette. Kan ikke du bli sammen med en mann, så får dere barn som er harmoniske og sunne. Så slutter du å mase på KG og forsøke å omvende heterofile mennesker til å bli homofile. Legning er noe man er født med. Jeg blir ikke homofil av å lese at barn fra likekjønnede forhold er litt sunnere enn mine. Anonymkode: a4cd8...2c4 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 Kan godt hende barn av likekjønnede par har det, i snitt, enda et knepp bedre. I så fall tenker jeg at det nok har med helt andre ting å gjøre enn foreldrenes legning. Barn som er ønsket og barn som er planlagt har det også ofte noe bedre enn de som var uønsket og/eller uplanlagt. Som regel går det fint med alle sammen, la det være helt klart, men i snitt har (kanskje ikke så overraskende) særlig barn som er sterkt ønsket og godt planlagt det litt bedre. Barn av likekjønnede par har den fordel at de stort sett alltid er både nøye planlagt og sterkt ønsket. I tillegg innebærer det at mange homofile adopterer også at det stilles en del krav til de vordende foreldrene fra klinikker eller den som adopterer bort. De fleste barn av heterofile er selvfølgelig også ønsket, men de fleste heterofile par kan også bare lage barn når de ønsker, og det er aldri noen utenforstående tredjepart (være seg en donor-venn, en klinikk, en surrogatmor, en lege eller noe annet) som kan gjøre noe fra eller til. Det betyr at det nødvendigvis vil være en større andel barn av heterofile som ikke er særlig gjennomtenkt. For meg virker idéen om at homofil legning eller et homofilt samliv skulle gjøre deg mer velegnet som forelder, eller at det viser noen som helst unaturlighet ved heteroseksualitet, som en logisk feilslutning av dimensjoner. Både heteroseksualitet og homoseksualitet blant mennesker er helt naturlig og helt fint. Anonymkode: c3ebf...4d1 1 2
Kompetent Skrevet 2. august 2024 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2024 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan godt hende barn av likekjønnede par har det, i snitt, enda et knepp bedre. I så fall tenker jeg at det nok har med helt andre ting å gjøre enn foreldrenes legning. Barn som er ønsket og barn som er planlagt har det også ofte noe bedre enn de som var uønsket og/eller uplanlagt. Som regel går det fint med alle sammen, la det være helt klart, men i snitt har (kanskje ikke så overraskende) særlig barn som er sterkt ønsket og godt planlagt det litt bedre. Barn av likekjønnede par har den fordel at de stort sett alltid er både nøye planlagt og sterkt ønsket. I tillegg innebærer det at mange homofile adopterer også at det stilles en del krav til de vordende foreldrene fra klinikker eller den som adopterer bort. De fleste barn av heterofile er selvfølgelig også ønsket, men de fleste heterofile par kan også bare lage barn når de ønsker, og det er aldri noen utenforstående tredjepart (være seg en donor-venn, en klinikk, en surrogatmor, en lege eller noe annet) som kan gjøre noe fra eller til. Det betyr at det nødvendigvis vil være en større andel barn av heterofile som ikke er særlig gjennomtenkt. For meg virker idéen om at homofil legning eller et homofilt samliv skulle gjøre deg mer velegnet som forelder, eller at det viser noen som helst unaturlighet ved heteroseksualitet, som en logisk feilslutning av dimensjoner. Både heteroseksualitet og homoseksualitet blant mennesker er helt naturlig og helt fint. Anonymkode: c3ebf...4d1 Det er helt greit å være forståelsesfull og litt agnostisk. Selv foretrekker jeg å fokusere på det som kan observeres og forskes på. Du fokuserer på å gjette på grunnene til at barn som vokser opp med likekjønnede foreldre blir sunnere og lykkeligere, så da antar jeg at du aksepterer at konklusjonen til forskerne er korrekt: at det er bedre for barn å vokse opp med foreldre som har samme kjønn, enn foreldre som har ulikt kjønn. Ser man på hva som provoserer kvinner, og hva som fører til politi-anmeldelser, er det heteroseksuell atferd, ikke homoseksuell. Om en person er i et samkjønnet forhold, eller i et ulikekjønnet forhold, avgjør jo ikke hvor velegnet denne personen er som forelder. Det jeg vil hevde, er at når det er mere konflikt i et forhold, mere krangling og fiendtlighet, mangel på vilje til forsoning, som studien jeg linket til viser, så vil konfliktnivået i det likekjønnede paret, føre til at barnet får en dårligere og mere uharmonisk oppvekst enn med likekjønnede foreldre. Endret 2. august 2024 av Kompetent
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 4 hours ago, Kompetent said: Så man kan begynne å lure på om heterofili faktisk er naturlig i det hele tatt, og i bunn og grunn har vært nødvendig da det var ressursfattighet, og det trengtes 2 personer for å oppfostre barna, som ofte var en hel skokk grunnet fravær av prevensjon. Men da er det jo bare å gjøre alle til homofile, så kan alle føde så mange barn de vil, uten hjelp utenfra, naturligvis, for det ville jo vært unaturlig. 🙂 Anonymkode: 121d4...75f
Kompetent Skrevet 2. august 2024 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Men da er det jo bare å gjøre alle til homofile, så kan alle føde så mange barn de vil, uten hjelp utenfra, naturligvis, for det ville jo vært unaturlig. 🙂 Anonymkode: 121d4...75f Det er ikke så vanskelig som du impliserer. 98% av kvinner i fengsel blir lesbiske under oppholdet, både romantisk og seksuelt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 Kompetent skrev (29 minutter siden): Det er ikke så vanskelig som du impliserer. 98% av kvinner i fengsel blir lesbiske under oppholdet, både romantisk og seksuelt. Mange menn i fengsler der det ikke egne celler, tvinger seg til sex med medfanger. Det heter å være seksuelt frustrert. Anonymkode: a4cd8...2c4
Fremmed fugl Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 Kompetent skrev (7 timer siden): Studier viser at barn som vokser opp med foreldre av samme kjønn er både sunnere og lykkeligere enn de som har ulike-kjønnede foreldre. I tillegg viser det seg at i relasjoner mellom samme kjønn, løses konflikter på en bedre måte med mindre aggresjon, og det er mindre fiendtlighet mellom partene. I tillegg er det nå forskning som viser at single kvinner er lykkeligere enn gifte kvinner, og #metoo viste at heterofile, mannlige filmskapere grovt utnyttet kvinnelige skuespillere. På et personlig plan observerer jeg ofte unge par som handler matvarer og sammenligner med 2 studiner som handler matvarer og som deler leilighet under studietiden. Den ene kategorien er heteroseksuell og forholdet er romantisk, og det er svært ofte små-krangling og uenigheter mellom dem. Når to studiner handler sammen, er det kanskje ikke romantisk, men det er svært harmonisk og ser ofte mere intimt ut. Så man kan begynne å lure på om heterofili faktisk er naturlig i det hele tatt, og i bunn og grunn har vært nødvendig da det var ressursfattighet, og det trengtes 2 personer for å oppfostre barna, som ofte var en hel skokk grunnet fravær av prevensjon. Like barn leker best, og det er jo påfallende at begrepet "gay" også kan bety munter og lykkelig, mens "straight" også finnes i "straight jacket", tvangs-trøye. https://www.abc.net.au/news/2014-07-05/children-raised-by-same-sex-couples-healthier-study-finds/5574168 https://archive.is/11I9V Beklager, men denne gamle studien er helt verdiløs søppel. Respondenter ble rekruttert ved bruk av "bekvemmelighet" som er et kodeord for bare tull. Det vil si at det er ikke gjort noen forsøk å få et representativt urvalg. Kontroll gruppen var ikke eksisterende, men man brukte på to av målene data fra andre materialer Uff, synd trist og leit at skattepenger i Australia har blitt brukt til slikt tull. PS. Har du faktisk lest denne helt verdiløse studien??? 2
Kompetent Skrevet 2. august 2024 Forfatter #20 Skrevet 2. august 2024 (endret) 1 hour ago, Fremmed fugl said: Beklager, men denne gamle studien er helt verdiløs søppel. Respondenter ble rekruttert ved bruk av "bekvemmelighet" som er et kodeord for bare tull. Det vil si at det er ikke gjort noen forsøk å få et representativt urvalg. Kontroll gruppen var ikke eksisterende, men man brukte på to av målene data fra andre materialer Uff, synd trist og leit at skattepenger i Australia har blitt brukt til slikt tull. PS. Har du faktisk lest denne helt verdiløse studien??? Jeg har forholdt meg til hvordan studien ble presentert i nyhetsartikkelen, noe som er den vanligste måten for legpersoner å forholde seg tli vitenskapelige studier. Jeg leste blant annet dette: "Lead researcher Doctor Simon Crouch said children raised by same-sex partners scored an average of 6 per cent higher than the general population on measures of general health and family cohesion." Så kontrollgruppen var befolkningen som helhet. De som ble rekruttert til studen var vel familier hvor foreldrene hadde samme kjønn, og utav 33.000 slike familer,valgte de ut 315 foreldre og 500 barn. Kanskje du skulle legge ved en link til selve studien. Jeg forstår heller ikke helt hva du mener med at foreldre og barn som ble selektert til studien ble valgt ut av "bekvemmelighet"...påstår du at de bevisst bedrev vitenskapelig svindel og valgte personer de visste var vellykkede før studien startet? Her er en nyere studie, fra 2020, som konkluderer med at barn hvis foreldre har samme kjønn, gjør det bedre på skolen. https://www.sociology.ox.ac.uk/article/new-study-indicates-children-raised-same-sex-parents-perform-better-school Endret 2. august 2024 av Kompetent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå