Gå til innhold

Tips til hva man kan gjøre på date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil at dere skal skrive inn hva man kan gjøre på første date. Hva er innafor å gjøre? 

Anonymkode: b7738...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har sluttet med restaurant/kafe date etter at ei dame, som insisterte på at vi skulle gå på akkurat den restauranten, stakk da regninga var på vei. Ikke det at jeg har så mye mot å betale, men er jo vant til at dama spør om man skal dele. Men det var jo verdt å betale, da fant jeg jo raskt ut hvordan hun var.

Etter det begynte jeg med tur dater, da får jeg sorter bort golddiggere. På min siste date så oppdaget jeg andre fordeler med turdater, på denne daten ble det så åpenbart hvor mye man lærer om en person på en gåtur, ved å studere hvordan vedkomne takler møter med mennesker og dyr, hvordan vedkomne håndterer hindre og hvordan vedkomne reagere/ikke reagerer på hva som skjer rundt seg, får man et veldig godt inntrykk av vedkommes sosiale ferdigheter, evner til å løse problemer, samarbeidsevner og hvor oppmerksom vedkomne er. Hvem vil vel inngå en relasjon til en person som bare går videre mens man lukker en grind og må løpe for å ta vedkomne igjen? Neppe sosial nok til å være i et forhold? Jeg tror jaggu meg, jeg fremover kommer til å bruke den tur runden som en fast første date fremover, jeg fikk et veldig godt bilde av personen etter å ha sett hvordan hun håndterte alt det som oppsto på den runden….

Anonymkode: 25b63...2f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe du selv liker å gjøre og føler deg trygg på. Det trenger ikke være spennende greier. En tur på en kafé funker fint første gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sluttet med restaurant/kafe date etter at ei dame, som insisterte på at vi skulle gå på akkurat den restauranten, stakk da regninga var på vei. Ikke det at jeg har så mye mot å betale, men er jo vant til at dama spør om man skal dele. Men det var jo verdt å betale, da fant jeg jo raskt ut hvordan hun var.

Etter det begynte jeg med tur dater, da får jeg sorter bort golddiggere. På min siste date så oppdaget jeg andre fordeler med turdater, på denne daten ble det så åpenbart hvor mye man lærer om en person på en gåtur, ved å studere hvordan vedkomne takler møter med mennesker og dyr, hvordan vedkomne håndterer hindre og hvordan vedkomne reagere/ikke reagerer på hva som skjer rundt seg, får man et veldig godt inntrykk av vedkommes sosiale ferdigheter, evner til å løse problemer, samarbeidsevner og hvor oppmerksom vedkomne er. Hvem vil vel inngå en relasjon til en person som bare går videre mens man lukker en grind og må løpe for å ta vedkomne igjen? Neppe sosial nok til å være i et forhold? Jeg tror jaggu meg, jeg fremover kommer til å bruke den tur runden som en fast første date fremover, jeg fikk et veldig godt bilde av personen etter å ha sett hvordan hun håndterte alt det som oppsto på den runden….

Da betaler du jo bare for ditt og oppgir kontaktinfoen hennes slik at dama kan kontaktes for å gjøre opp for seg. Aldri i verden om jeg ville latt noen stikke av og la meg betale for alt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var da voldsomt til analyser på 1. date?

Anonymkode: f7fbe...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur, ta en kaffe eller en øl. Om du vil ha en aktivitet / gjør noe der dere også kan prate: minigolf eller museum/utstilling for eksempel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg takker nei til tur dater, henge i parken, hjemme date osv som første date. Jeg kan gjerne betale for meg selv, men er jeg invitert ut av en mann og blir bedt om å betale så er denne mannen en venn.

Jeg takker svært sjeldent ja til en date, og er heller ikke så veldig interessert i menn som dater 3 til 4 kvinner om ganen. Menn som gjør det er ofte mindre interessert i å betale eller planlegge noe ekstra, noe jeg forstår godt da det blir dyrt i lengden.

Jeg er ikke på dateing apper så de som ber meg ut kjenner meg fra det virkelige livet. Ofte kan vi jo ha snakket om noe som mat jeg liker, musikk eller et sted jeg har ønsket å besøke. Det er alltid ekstra hyggelig når en mann inviterer til en date basert på noe han vet om deg. Kvinner liker å føle seg spesielle i øynene på mannen de er interessert i.

Mange kommer sikkert til å kritisere min måte å tenke på rundt dette. Jeg dater kun viss jeg ser på mannen som en potensiell seriøs partner. Dette har fungert for meg hittil. De venninnene mine som også har satt en viss standar/krav til dater er også de som ender opp forlovet og senere gift. De som ofte takker ja til å henge i parken og lignende sitter fast i et mønster av ons og useriøse forhold. Men igjen dette er ingen fasit. Er jo de som blir gift etter netflix & chill også.

Anonymkode: e2ff1...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg takker nei til tur dater, henge i parken, hjemme date osv som første date. Jeg kan gjerne betale for meg selv, men er jeg invitert ut av en mann og blir bedt om å betale så er denne mannen en venn.

Jeg takker svært sjeldent ja til en date, og er heller ikke så veldig interessert i menn som dater 3 til 4 kvinner om ganen. Menn som gjør det er ofte mindre interessert i å betale eller planlegge noe ekstra, noe jeg forstår godt da det blir dyrt i lengden.

Jeg er ikke på dateing apper så de som ber meg ut kjenner meg fra det virkelige livet. Ofte kan vi jo ha snakket om noe som mat jeg liker, musikk eller et sted jeg har ønsket å besøke. Det er alltid ekstra hyggelig når en mann inviterer til en date basert på noe han vet om deg. Kvinner liker å føle seg spesielle i øynene på mannen de er interessert i.

Mange kommer sikkert til å kritisere min måte å tenke på rundt dette. Jeg dater kun viss jeg ser på mannen som en potensiell seriøs partner. Dette har fungert for meg hittil. De venninnene mine som også har satt en viss standar/krav til dater er også de som ender opp forlovet og senere gift. De som ofte takker ja til å henge i parken og lignende sitter fast i et mønster av ons og useriøse forhold. Men igjen dette er ingen fasit. Er jo de som blir gift etter netflix & chill også.

Jeg kritiserer ikke din måte å date på, men Jeg tror at datingfasen er en god indikator på hva man forventer i et forhold. Om det en mann kan tilby meg er å betale for ting, møter ikke det mine forventninger til en mann. Jeg kan betale for meg selv og trenger ikke å bli forsørger eller få ting, og jeg blir ikke mer imponert av hvite duker enn piknikk i parken. Jeg er enig i at hans moralske verdier og innsats betyr noe, men for meg handler ikke det om hvor mye penger han betaler for vår date sammen. 

Endret av Helene1982
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så teit

Anonymkode: f63e1...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var da voldsomt til analyser på 1. date?

Anonymkode: f7fbe...32b

Ja han er redflag

Anonymkode: f63e1...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 13.04):

Jeg vil at dere skal skrive inn hva man kan gjøre på første date. Hva er innafor å gjøre? 

Anonymkode: b7738...e67

Jeg kunne likt å prøvd frisbee golf så det hadde vært hyggelig å gjort på date😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke løsningen er å standardisere en første date, men å tilpasse dette til den du dater og hvor dere er. Jeg hat gått tur, kaffe/lunsj/middag/vin/øl/drink, biltur, kajakk, museum og konsert, men det har aldri vært avgjørende for om det har vært aktuelt for en andre date

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Helene1982 skrev (5 timer siden):

Jeg kritiserer ikke din måte å date på, men Jeg tror at datingfasen er en god indikator på hva man forventer i et forhold. Om det en mann kan tilby meg er å betale for ting, møter ikke det mine forventninger til en mann. Jeg kan betale for meg selv og trenger ikke å bli forsørger eller få ting, og jeg blir ikke mer imponert av hvite duker enn piknikk i parken. Jeg er enig i at hans moralske verdier og innsats betyr noe, men for meg handler ikke det om hvor mye penger han betaler for vår date sammen. 

Der handler ikke om penger for min del heller, det handler om andre verdier. Jeg trenger heller ikke å bli forsørget. Så hva en date koster er ganske irrelevant. Hvite duker er ikke imponerende i seg selv. Det handler om hva som ligger bak handlingen, innsatsen osv. Mange tror at en gest som å betale for en date handler om penger og det å bli forsørget. For noen gjør det sikkert det, men for mange kvinner handler det om noe helt annet. Menn med ganske like verdier som meg liker å ta vare på og vise omsorg på en maskuline måte. Jeg er meget feminin og tenner på maskulinitet. Dette gjør ikke meg mindre kapabel til å ta vare på meg selv, men jeg søker maskulinitet. Jeg søker en mann som er villig til å invistere i et seriøst forhold og som vet hva han vil.

Useriøse dates, useriøs oppfølging og kommunikasjon under dating fasen osv er en svært maskulin måte og vise en kvinne at mann ikke ser på henne som en potensiell livspartner. Selvsagt finnes det unntak til dette men de mennene finner ikke jeg attraktive.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...