AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Jeg har en forferdelig angst for å utvikle matallergi.. Har ingen matallergier fra før. Det jeg er mest redd for er egentlig å få sånn allergisk sjokk eller hva det kalles. Sånn at halsen og slik hovner opp. Har en pakke med nøtter i skapet som jeg egentlig vil spise men jeg er så redd for at det skal skje noe. Samme med reker og skalldyr. Har spist det masse iløpet av livet og aldri fått noen reaksjon, men er redd det bare plutselig skal oppstå. Er det flere som har det på samme måte? Og hva er oddsen for at man kan få allergiske reaksjoner av mat når man ikke har fått norn reaksjoner før? Anonymkode: ff12c...135
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Ble skrivefeil i overskriften, skulle stå «og» ikke «kg».. Ts Anonymkode: ff12c...135
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en forferdelig angst for å utvikle matallergi.. Har ingen matallergier fra før. Det jeg er mest redd for er egentlig å få sånn allergisk sjokk eller hva det kalles. Sånn at halsen og slik hovner opp. Har en pakke med nøtter i skapet som jeg egentlig vil spise men jeg er så redd for at det skal skje noe. Samme med reker og skalldyr. Har spist det masse iløpet av livet og aldri fått noen reaksjon, men er redd det bare plutselig skal oppstå. Er det flere som har det på samme måte? Og hva er oddsen for at man kan få allergiske reaksjoner av mat når man ikke har fått norn reaksjoner før? Anonymkode: ff12c...135 Dette burde ligge under kropp og helse og ikke mat og drikke. Anonymkode: c1ad1...d7b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Du trenger hjelp til å takle og regulere de overveldende følelsene du får av tanken på å spise maten. Oppsøk hjelp. Kanskje du har tilgang på psykolog via forsikring på jobb? Anonymkode: 98836...71a 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Du må lære å berolige deg selv. Prøv å finn svaret du trenger inni deg. ❤️ Anonymkode: e48da...535
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Du må gå til psykolog og få hjelp, TS. Anonymkode: 4d3c7...689 1
Surpomp Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Svært liten risiko for alvorlig allergisk reaksjon hvis du ikke har hatt det tidligere. Da er det større risiko for å få en meteoritt i hodet eller for å møte Kongen i gågata. Som nevnt i en annen tråd er det bedre med forsiktig eksponeringsterapi , særlig i ung alder, enn totalt avhold rundt typiske allergimatvarer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå