Svennis Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 https://www.health.com/study-tattoos-linked-lymphoma-8658928 Ganske omfattende studie. Hva tenker dere? Er vel ganske bekymringsverdig for oss som har tatoveringer? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Man kan få kreft av alt nesten, så det gidder jeg ikke å tenke så mye på. Anonymkode: 3d0b2...056 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Sitat There's no reason to panic if you have a tattoo or are considering getting one, said experts interviewed. Sitat In fact, two previous studies that investigated whether there's a link between tattoos and lymphoma didn’t find one. De lærde strides. Jeg planlegger fremdeles mine neste tatotveringer som skal tas like over nyåret Anonymkode: 3efe8...a76 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Jeg har kun en tatovering, tatt i utlandet på et partysted for ørtogførti år siden da jeg var veldig ung. Om noe, så hadde jeg retrospektivt vært mer redd for infeksjoner enn for kreft. Anonymkode: ac3da...786
Svennis Skrevet 2. august 2024 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De lærde strides. Jeg planlegger fremdeles mine neste tatotveringer som skal tas like over nyåret Anonymkode: 3efe8...a76 Når er de sitatene fra? Denne studien er ganske ny.
Svennis Skrevet 2. august 2024 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har kun en tatovering, tatt i utlandet på et partysted for ørtogførti år siden da jeg var veldig ung. Om noe, så hadde jeg retrospektivt vært mer redd for infeksjoner enn for kreft. Anonymkode: ac3da...786 Ifølge studien er det samme med en liten, og hele kroppen. Det er 21% større sjanse.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Svennis skrev (2 minutter siden): Når er de sitatene fra? Denne studien er ganske ny. De står i artikkelen. Anonymkode: 3d0b2...056
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Kjemikalier (hårfarge, maling), fedme, brystimplantater, infeksjoner (hepatitt, HIV, herpes), bakterier (matforgiftning, borrelia, chlamydia), autoimune sykdommer, tidligere kreftsykdommer .... det er mye som kan øke risikoen for lymfekreft. Jeg gidder ikke å slutte og ta tatoveringer, spise mat eller gå i skogen av den grunnen. Anonymkode: 48f53...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Svennis skrev (5 timer siden): https://www.health.com/study-tattoos-linked-lymphoma-8658928 Ganske omfattende studie. Hva tenker dere? Er vel ganske bekymringsverdig for oss som har tatoveringer? Det er farlig å leve ingen har overlevd hittil. Anonymkode: 2e9c0...a35 2
Meowmere Skrevet 3. august 2024 #10 Skrevet 3. august 2024 Kan det tenkes at mange folk med tatoveringer også har en annen livsstil, og at denne livsstilen kan bidra?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #11 Skrevet 3. august 2024 Meowmere skrev (14 minutter siden): Kan det tenkes at mange folk med tatoveringer også har en annen livsstil, og at denne livsstilen kan bidra? 😂🤣😂 Tror ikke "Olga" med sommerfuglen hun tok til 80‐årsgave, advokaten "Henrik" med fotprintet av sitt dødfødte barn, gangstere Xxx med gjengtatoveringen og "Charlotte" med trampstamp nødvendigvis har samme livsstil. Anonymkode: 48f53...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #12 Skrevet 3. august 2024 Meowmere skrev (23 minutter siden): Kan det tenkes at mange folk med tatoveringer også har en annen livsstil, og at denne livsstilen kan bidra? Eh, nei. Så vanlig som tatoveringer har blitt så er det ingen fasit på hvilken livstil de har. Anonymkode: 703d5...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #13 Skrevet 3. august 2024 Svennis skrev (22 timer siden): Når er de sitatene fra? Denne studien er ganske ny. Sitatene er fra linken du delte 🙄 Anonymkode: 3efe8...a76 1
Bigote Skrevet 3. august 2024 #14 Skrevet 3. august 2024 22 hours ago, Svennis said: https://www.health.com/study-tattoos-linked-lymphoma-8658928 Ganske omfattende studie. Hva tenker dere? Er vel ganske bekymringsverdig for oss som har tatoveringer? Anbefaler deg å lese studiene du selv referer til. Det er umulig å dra noen som helst konklusjoner ut av et studie som dette.. Selv forskerne anerkjenner at det kreves mye mer forskning om dette.. 2
Meowmere Skrevet 3. august 2024 #15 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 😂🤣😂 Tror ikke "Olga" med sommerfuglen hun tok til 80‐årsgave, advokaten "Henrik" med fotprintet av sitt dødfødte barn, gangstere Xxx med gjengtatoveringen og "Charlotte" med trampstamp nødvendigvis har samme livsstil. Anonymkode: 48f53...b7c AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Eh, nei. Så vanlig som tatoveringer har blitt så er det ingen fasit på hvilken livstil de har. Anonymkode: 703d5...ce0 https://www.medicalnewstoday.com/articles/324287#:~:text=The scientists noted that risky,with 28.1 percent of nonsmokers.
Kalevala Skrevet 3. august 2024 #16 Skrevet 3. august 2024 Meowmere skrev (4 timer siden): Kan det tenkes at mange folk med tatoveringer også har en annen livsstil, og at denne livsstilen kan bidra? Det pleier de å ta korrigere for når de utfører vitenskapelige studier.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #17 Skrevet 3. august 2024 Meowmere skrev (4 timer siden): Kan det tenkes at mange folk med tatoveringer også har en annen livsstil, og at denne livsstilen kan bidra? I dag som tatoveringer er så vanlige så har alle slags mennesker det. Også de som ellers er supersunne. Jeg har tatoveringer. Er overvektig, men likevel aktiv. Hverken røyker, drikker eller bruker andre rusmidler. I full jobb i helsevesenet. Regelmessig døgnrytme. Mange toppidrettsutøvere som har tatoveringer. Så vet ikke hva slags livsstil du tenker på. Anonymkode: e8c1f...cd1
Meowmere Skrevet 3. august 2024 #18 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag som tatoveringer er så vanlige så har alle slags mennesker det. Også de som ellers er supersunne. Jeg har tatoveringer. Er overvektig, men likevel aktiv. Hverken røyker, drikker eller bruker andre rusmidler. I full jobb i helsevesenet. Regelmessig døgnrytme. Mange toppidrettsutøvere som har tatoveringer. Så vet ikke hva slags livsstil du tenker på. Anonymkode: e8c1f...cd1 Som jeg lenket til over her, så viser det til en studie når det kommer til røyking og tatoveringer at av de med tatoveringer, så er det en større andel som røyker. Jeg sier definitivt ikke at man har en usunn livsstil hvis man har tatoveringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå