AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #41 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis man gjør det kan selskapet selge videre plassen din, så det er ikke noe man bør gamble med. Anonymkode: adbfb...347 Nei. Man har kjøpt en plass. Tidspunkt for siste innsjekk gjelder bagasje. Har 50+ flygninger i året. Går som regel bare rett til gate når jeg har handbagasje. Anonymkode: 13ad2...be3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #42 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det jeg skrev i mitt innlegg, forstod ikke hvorfor du fortsatte å spørre. Uten bagasje - går ofte bare rett til gate. Anonymkode: 13ad2...be3 Fordi jeg vet jo ikke hvilke brukere som kommer med korrekte svar. Anonymkode: 81d5d...c74 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #43 Skrevet 3. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Man har kjøpt en plass. Tidspunkt for siste innsjekk gjelder bagasje. Har 50+ flygninger i året. Går som regel bare rett til gate når jeg har handbagasje. Anonymkode: 13ad2...be3 Men da har man i praksis ingen rettigheter hvis det blir fullt, siden reglene står på flyselskapets sider. Også stor sjanse for å få et kjipt sete om man ikke har reservert på forhånd. Går ut fra man også kan miste det om man har reservert og ikke sjekket inn. Men jeg er en som aldri tar sjansen på (eller ser vitsen med) å bryte noen regler, så skal ikke påstå du tar feil i at det pleier å gå bra. 😅 Anonymkode: adbfb...347
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #44 Skrevet 3. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Man har kjøpt en plass. Tidspunkt for siste innsjekk gjelder bagasje. Har 50+ flygninger i året. Går som regel bare rett til gate når jeg har handbagasje. Anonymkode: 13ad2...be3 Forresten, hvordan kommer du deg gjennom sperrene der man scanner boardingkortet? Anonymkode: adbfb...347
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #45 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men da har man i praksis ingen rettigheter hvis det blir fullt, siden reglene står på flyselskapets sider. Også stor sjanse for å få et kjipt sete om man ikke har reservert på forhånd. Går ut fra man også kan miste det om man har reservert og ikke sjekket inn. Men jeg er en som aldri tar sjansen på (eller ser vitsen med) å bryte noen regler, så skal ikke påstå du tar feil i at det pleier å gå bra. 😅 Anonymkode: adbfb...347 Ja vi mistet plassene vi hadde reservert, så tror det er lurt å ikke ta sjansen på. Anonymkode: 81d5d...c74
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #46 Skrevet 3. august 2024 Bra at det ordnet seg, ts. Men, hvorfor bestille flybilletter på booking,com? Er det i det hele tatt mulig å få tak i dem på telefon på kundeservice? Til neste gang: Rådet fra alle som har reist en del, er å alltid bestille fly direkte fra flyselskapene. Da er det mye enklere å få hjelp om noe skulle skje, som f. eks. forsinkelser eller kanselleringer. Eller at man har behov for å gjøre endringer. Det er mange som har gått på en smell ved å bestille gjennom andre tilbydere, og ikke har fått noe hjelp eller ikke har fått tak i kundeservice når det har vært behov for det. Forbrukerrådet har også vært i media mange ganger og frarådet å bruke disse. Jeg setter alltid sammen reisene mine selv, og dersom jeg må reise med ulike flyselskap som ikke har avtale seg i mellom, sørger jeg for å ha nok tid i mellom flygningene til at jeg får dekket merkostnader ved mistet fly ved forsinkelser på reiseforsikringa. Anonymkode: 5eeb5...5da 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #47 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bra at det ordnet seg, ts. Men, hvorfor bestille flybilletter på booking,com? Er det i det hele tatt mulig å få tak i dem på telefon på kundeservice? Til neste gang: Rådet fra alle som har reist en del, er å alltid bestille fly direkte fra flyselskapene. Da er det mye enklere å få hjelp om noe skulle skje, som f. eks. forsinkelser eller kanselleringer. Eller at man har behov for å gjøre endringer. Det er mange som har gått på en smell ved å bestille gjennom andre tilbydere, og ikke har fått noe hjelp eller ikke har fått tak i kundeservice når det har vært behov for det. Forbrukerrådet har også vært i media mange ganger og frarådet å bruke disse. Jeg setter alltid sammen reisene mine selv, og dersom jeg må reise med ulike flyselskap som ikke har avtale seg i mellom, sørger jeg for å ha nok tid i mellom flygningene til at jeg får dekket merkostnader ved mistet fly ved forsinkelser på reiseforsikringa. Anonymkode: 5eeb5...5da Var jo ikke akkurat noe hjelp å få hos sas så det hadde ikke hjulpet om jeg hadde bestilt gjennom dem sånn annet enn evt rettigheter. Har vært i kontakt med booking når det gjaldt noe hotell bestilt gjennom dem, og de ordnet opp veldig raskt. Hvor lang tid skal det være mellom flyvninger for å få det dekket? Har alle forsikringer dette? Anonymkode: 81d5d...c74
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #48 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var jo ikke akkurat noe hjelp å få hos sas så det hadde ikke hjulpet om jeg hadde bestilt gjennom dem sånn annet enn evt rettigheter. Har vært i kontakt med booking når det gjaldt noe hotell bestilt gjennom dem, og de ordnet opp veldig raskt. Hvor lang tid skal det være mellom flyvninger for å få det dekket? Har alle forsikringer dette? Anonymkode: 81d5d...c74 Kan jo være at SAS hadde vær mer behjelpelig om dere hatt kjøpt billettene direkte hos dem? Siden dere hadde kjøpt hos en annen tilbyder, var det jo ikke deres ansvar. Min reiseforsikring (Gjensidige) dekker kostnader ved innhenting av reiserute og evt. overnatting om flyet kanselleres eller forsinkes med 1,5 time eller mer. Men dette vil sikkert variere mellom ulike selskap, så man må sjekke vilkårene sine. Det var for øvrig nettopp om dette i en sak i media, hvor de sa at de fleste dekker om det er minst 2 timer mellom to flygninger. Jeg ville aldri tatt sjansen på at jeg hadde fått tak i booking,com hvis jeg sto på flyplassen og første fly akkurat har blitt kansellert/forsinka, slik at jeg ikke rakk fly nr. 2 på reiseruta. Reiseforsikringa dekker ikke når du har bestilt av en slik tilbyder, da viser de bare til at det er booking.com sitt ansvar. Dette er for øvrig spesifisert i vilkårene. Anonymkode: 5eeb5...5da 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #49 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan jo være at SAS hadde vær mer behjelpelig om dere hatt kjøpt billettene direkte hos dem? Siden dere hadde kjøpt hos en annen tilbyder, var det jo ikke deres ansvar. Min reiseforsikring (Gjensidige) dekker kostnader ved innhenting av reiserute og evt. overnatting om flyet kanselleres eller forsinkes med 1,5 time eller mer. Men dette vil sikkert variere mellom ulike selskap, så man må sjekke vilkårene sine. Det var for øvrig nettopp om dette i en sak i media, hvor de sa at de fleste dekker om det er minst 2 timer mellom to flygninger. Jeg ville aldri tatt sjansen på at jeg hadde fått tak i booking,com hvis jeg sto på flyplassen og første fly akkurat har blitt kansellert/forsinka, slik at jeg ikke rakk fly nr. 2 på reiseruta. Reiseforsikringa dekker ikke når du har bestilt av en slik tilbyder, da viser de bare til at det er booking.com sitt ansvar. Dette er for øvrig spesifisert i vilkårene. Anonymkode: 5eeb5...5da Det ble ikke nevt hvor de var kjøpt, spurte bare generelt uten referanse da de uansett var uinteressert i å hjelpe. For å si det sånn vil jeg ikke bruke sas igjen engang etter svarene på kundeservice, da det var så ekstremt dårlig. Takk for svar og informasjon! Da bestiller vi gjennom flyselskapene selv neste gang. Anonymkode: 81d5d...c74
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #50 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det ble ikke nevt hvor de var kjøpt, spurte bare generelt uten referanse da de uansett var uinteressert i å hjelpe. For å si det sånn vil jeg ikke bruke sas igjen engang etter svarene på kundeservice, da det var så ekstremt dårlig. Takk for svar og informasjon! Da bestiller vi gjennom flyselskapene selv neste gang. Anonymkode: 81d5d...c74 De kunne jo ikke hjelpe deg uten spesifikk informasjon. Du måtte jo ha gitt dem referansen din Anonymkode: a6c69...e3a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #51 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kunne jo ikke hjelpe deg uten spesifikk informasjon. Du måtte jo ha gitt dem referansen din Anonymkode: a6c69...e3a Jeg spurte helt generelle spørsmål ang det å sjekke inn på flyplass, og tidsfrister. Det var ikke ønske om å hjelpe fra deres side, det var helt tydelig ut fra utvekslingen. Anonymkode: 81d5d...c74 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #52 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spurte helt generelle spørsmål ang det å sjekke inn på flyplass, og tidsfrister. Det var ikke ønske om å hjelpe fra deres side, det var helt tydelig ut fra utvekslingen. Anonymkode: 81d5d...c74 Da skjønner jeg godt at de bare henviste til hjemmesiden. De samler jo info der av en grunn. Anonymkode: 50ebb...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #53 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da skjønner jeg godt at de bare henviste til hjemmesiden. De samler jo info der av en grunn. Anonymkode: 50ebb...9b9 Spurte om informasjon jeg ikke fant på hjemmesiden. Anonymkode: 81d5d...c74
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #54 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men da har man i praksis ingen rettigheter hvis det blir fullt, siden reglene står på flyselskapets sider. Også stor sjanse for å få et kjipt sete om man ikke har reservert på forhånd. Går ut fra man også kan miste det om man har reservert og ikke sjekket inn. Men jeg er en som aldri tar sjansen på (eller ser vitsen med) å bryte noen regler, så skal ikke påstå du tar feil i at det pleier å gå bra. 😅 Anonymkode: adbfb...347 Jeg har kjøpt på forhand, de kan ikke selge plassen på nytt. Har alltid setereservasjon, flyr som regel fleks. Selvfølgelig skjer overbooking av fly, men da stiller jeg likt som alle andre som har sjekket inn, i det de først prøver å få noen til å melde seg frivillig. Anonymkode: 13ad2...be3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #55 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forresten, hvordan kommer du deg gjennom sperrene der man scanner boardingkortet? Anonymkode: adbfb...347 Transfer, der man ikke er sjekket inn på neste avgang, slik TS beskriver. Anonymkode: 13ad2...be3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #56 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bra at det ordnet seg, ts. Men, hvorfor bestille flybilletter på booking,com? Er det i det hele tatt mulig å få tak i dem på telefon på kundeservice? Til neste gang: Rådet fra alle som har reist en del, er å alltid bestille fly direkte fra flyselskapene. Da er det mye enklere å få hjelp om noe skulle skje, som f. eks. forsinkelser eller kanselleringer. Eller at man har behov for å gjøre endringer. Det er mange som har gått på en smell ved å bestille gjennom andre tilbydere, og ikke har fått noe hjelp eller ikke har fått tak i kundeservice når det har vært behov for det. Forbrukerrådet har også vært i media mange ganger og frarådet å bruke disse. Jeg setter alltid sammen reisene mine selv, og dersom jeg må reise med ulike flyselskap som ikke har avtale seg i mellom, sørger jeg for å ha nok tid i mellom flygningene til at jeg får dekket merkostnader ved mistet fly ved forsinkelser på reiseforsikringa. Anonymkode: 5eeb5...5da Jeg bruker Berg Hansen. De tar altid telefonen, og er veldig behjelpelige. Anonymkode: 13ad2...be3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #57 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spurte helt generelle spørsmål ang det å sjekke inn på flyplass, og tidsfrister. Det var ikke ønske om å hjelpe fra deres side, det var helt tydelig ut fra utvekslingen. Anonymkode: 81d5d...c74 Hvis du støter på dette problemet igjen, og du mistenker at operatøren er vrang/lat/uvitende - og ikke barer svarer fakta du er misfornøyd med - kan du bare ringe opp på nytt/ starte ny chat, så får du en ny person. Anonymkode: c0ad2...d71 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #58 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du støter på dette problemet igjen, og du mistenker at operatøren er vrang/lat/uvitende - og ikke barer svarer fakta du er misfornøyd med - kan du bare ringe opp på nytt/ starte ny chat, så får du en ny person. Anonymkode: c0ad2...d71 Takk for svar. Ja vi prøvde tilsammen 3 ganger, 3 gangen møtte vi på en som prøvde å hjelpe, men da skulle vi akkurat til å ta av så da ble det vanskelig. Men ble ganske sjokkert over kundebehandlingen. Veldig glad vi kom oss hjem, de var veldig behjelpelige ved gaten heldigvis. 😊 Anonymkode: 81d5d...c74
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #59 Skrevet 4. august 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Dette er feil! Anonymkode: cc223...c13 Allikevel så synes du ikke det er på sin plass å fortelle hva som er feil, og hva som er korrekt? Da var i så fall innlegget ditt verd null og niks. Takk så meget for bidraget. Anonymkode: 0007e...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå