Gå til innhold

Ingen hjelp fra SAS, noen her som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svarer ikke SAS på telefon eller chat?

Anonymkode: adbfb...347

Jo, men de sier bare at de ikke kan gjøre noe.

Anonymkode: 81d5d...c74

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, men de sier bare at de ikke kan gjøre noe.

De må da i hvert fall kunne svare på hva du har rett på hvis de av en eller annen grunn ikke kan eller vil sjekke deg inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De må da i hvert fall kunne svare på hva du har rett på hvis de av en eller annen grunn ikke kan eller vil sjekke deg inn. 

De var svært lite hjelpsomme, svarte frekt og sendte bare link til hjemmesiden sin. Tror aldri jeg har opplevd mer elendig kundeservice utenom på posten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du kjøpt billettene? Det hele høres rart ut, ikke som "ekte" gjennomgående billett hvor du sjekkes inn hele vegen (selv om du ikke får sete på siste leg). 

Anonymkode: 5b031...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du kjøpt billettene? Det hele høres rart ut, ikke som "ekte" gjennomgående billett hvor du sjekkes inn hele vegen (selv om du ikke får sete på siste leg). 

Anonymkode: 5b031...0bb

Kjøpte gjennom booking. Aldri hatt problemer tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Sas og Emirates samarbeider ikke, så du har ikke gjennomgående billett. Her må du ta kontakt med de du har kjøpt billetten av, (booking.com?) det er de som har ansvaret, og det er de du har et kundeforhold med

Anonymkode: eb79e...3f6

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sas og Emirates samarbeider ikke, så du har ikke gjennomgående billett. Her må du ta kontakt med de du har kjøpt billetten av, (booking.com?) det er de som har ansvaret, og det er de du har et kundeforhold med

Ok takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

SAS er interline-partner for EK

Anonymkode: 53779...ccb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du prøvd å lastet inn AMADEUS-koden manuelt i sas-appen? Altså den seks-sifrede referansen. 
hvis det er mer enn 22 timer til flight så kan du ikke sjekke inn enda men du vil få opp reisen der. Flyr med SAS flere ganger i uka og har aldri opplevd at en flight ikke er elektronisk. Faktisk vanskelig å se for seg det er løsbart lovlig så tipper det har med tid å gjøre.
Du kan uansett sjekke inn i appen selv om innsjekk er stengt, er bare for bagasje det stenges. 

Endret av Eric_B
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (5 minutter siden):

Har du prøvd å lastet inn AMADEUS-koden manuelt i sas-appen? Altså den fem-sifrede referansen. 

Hvor finner man den? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor finner man den? 

Er sikkert samme som du har på flighten med EK. Bookingreferansen. Står på billetten.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Eric_B said:

Du kan uansett sjekke inn i appen selv om innsjekk er stengt, er bare for bagasje det stenges. 

Stemmer dette? Har alltid trodd innsjekkingsfristen gjaldt uansett, og det ser også sånn ut på SAS sine sider:

• Sjekk inn på nett hvis du kun reiser med håndbagasje eller ønsker å spare tid på flyplassen. Du kan bruke denne gratistjenesten så tidlig som 30 timer før planlagt avgang, og frem til én time før. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Stemmer dette? Har alltid trodd innsjekkingsfristen gjaldt uansett, og det ser også sånn ut på SAS sine sider:

• Sjekk inn på nett hvis du kun reiser med håndbagasje eller ønsker å spare tid på flyplassen. Du kan bruke denne gratistjenesten så tidlig som 30 timer før planlagt avgang, og frem til én time før. 

Sikkert en uttalt regel, men ikke helt sånn det fungerer i praksis. Så er det forskjell på utenriks ut av Schengen, utenriks i Europa og innenriks. Jeg sjekker inn rett før sikkerhetskontrollen når det er første gang jeg trenger boardingpass. Der er jeg iallefall aldri en time før avgang.

Endret av Eric_B
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (6 timer siden):

Er sikkert samme som du har på flighten med EK. Bookingreferansen. Står på billetten.

Fungerte heller ikke. Kan de skrive ut boardingpass til oss ved boardingen om vi ikke får sjekket inn tror du? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk dette? Jeg har selv opplevd å ikke kunne sjekke inn alle deler av langdistanseflyvninger fordi det var for lenge til siste leg, men aldri vært borti at det er lagt opp til at man er i luften hele den tiden man har mulighet til å sjekke inn på den siste. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk dette? Jeg har selv opplevd å ikke kunne sjekke inn alle deler av langdistanseflyvninger fordi det var for lenge til siste leg, men aldri vært borti at det er lagt opp til at man er i luften hele den tiden man har mulighet til å sjekke inn på den siste. 

Vet ikke enda, akkurat kommet frem til gaten, men ingen ansatte her foreløpig. Får bare krysse fingrene.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kom oss hjem, fikk boardingpass ved boardingen heldigvis. Takk til alle som svarte!😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kom oss hjem, fikk boardingpass ved boardingen heldigvis. Takk til alle som svarte!😊

Var det jeg skrev i mitt innlegg, forstod ikke hvorfor du fortsatte å spørre. Uten bagasje - går ofte bare rett til gate. 

Anonymkode: 13ad2...be3

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det jeg skrev i mitt innlegg, forstod ikke hvorfor du fortsatte å spørre. Uten bagasje - går ofte bare rett til gate. 

Anonymkode: 13ad2...be3

Hvis man gjør det kan selskapet selge videre plassen din, så det er ikke noe man bør gamble med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er feil! 

Anonymkode: cc223...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...