AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Jeg er introvert og har aldri opplevd at noen ser ned på meg. Anonymkode: e4821...40c 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 blir det? jeg er ekstremt introvert, men aldri følt at jeg blir sett ned på. Anonymkode: 43534...85d
Hannah80 Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Ikke i det hele tatt:)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 I alle stillingsannonser står det man man skal være utadvent, er man stille får man ofte bemerkninger på det, når man ikke er festens midtpunkt blir man sett på som kjedelig. Det overrasker meg at folk ikke har merket noe til negativitet ved å være innadvendt og introvert. Mulig de er så introverte at de ikke enser folks oppfattelse og reaksjoner om dem? 😅 Anonymkode: 965a9...7f1 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Mannen min er introvert, 2 av 5 av barna mine er introverte. Jeg er rake motsetningene, og jeg og mannen min funker veldig fint sammen. Jeg har flere venner også som er det. Om du føler fordømmer har du nok møtt typen som ikke har forståelse for at alle ikke er like. Anonymkode: 89386...b71
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I alle stillingsannonser står det man man skal være utadvent, er man stille får man ofte bemerkninger på det, når man ikke er festens midtpunkt blir man sett på som kjedelig. Det overrasker meg at folk ikke har merket noe til negativitet ved å være innadvendt og introvert. Mulig de er så introverte at de ikke enser folks oppfattelse og reaksjoner om dem? 😅 Anonymkode: 965a9...7f1 Selv om jeg er introvert, klarer jeg å være utadvendt på jobb. Tar på meg en "jobbmaske" og ingen i hele verden ville trodd jeg er introvert, lite sosial og har en ekstrem liten vennekrets Anonymkode: e4821...40c 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I alle stillingsannonser står det man man skal være utadvent, er man stille får man ofte bemerkninger på det, når man ikke er festens midtpunkt blir man sett på som kjedelig. Det overrasker meg at folk ikke har merket noe til negativitet ved å være innadvendt og introvert. Mulig de er så introverte at de ikke enser folks oppfattelse og reaksjoner om dem? 😅 Anonymkode: 965a9...7f1 Jeg jobber med flere inntroverte også, og noen jobber krever jo og være litt utadvendt. Jeg sitter i resepsjon og være ekstremt introvert der er litt vanskelig, men mange arbeidsoppgaver her så man må ikke være utadvendt. Jeg har en kollega jeg som ikke turte si et ord til meg på 1 år, og nå tørr han og svare. Jeg brukte bare tid på han. Ikke alle vil være sosiale men vi ber dem med uansett og ser ikke ned på det når dem ikke vil være med på ting utenom jobben Anonymkode: 89386...b71
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I alle stillingsannonser står det man man skal være utadvent, er man stille får man ofte bemerkninger på det, når man ikke er festens midtpunkt blir man sett på som kjedelig. Det overrasker meg at folk ikke har merket noe til negativitet ved å være innadvendt og introvert. Mulig de er så introverte at de ikke enser folks oppfattelse og reaksjoner om dem? 😅 Anonymkode: 965a9...7f1 Introvert og innadvendt er ikke det samme. Jeg er introvert, men utadvendt og sosial. Men å lade batteriene, det må jeg gjøre hjemme i eget selskap. Jeg har aldri noensinne opplevd å blitt sett ned på fordi jeg er introvert Anonymkode: c4168...c77 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Jeg kjøper ikke premisset om at samfunnet ser ned på oss. Jeg er introvert, trenger mye alenetid og står over sosiale anledninger rett som det er. Jeg har aldri opplevd at det ses ned på. Jada, noen honnørord om "utadvendt" i jobbannonser som i praksis sjelden slår til, men samfunnet som sådan behandler meg veldig fint. Jeg er sikkert litt kjedelig for noen, slik de (i mitt hode) mest voldsomme er litt mye for meg iblant, men opplever at man stort sett vil hverandre godt og tilpasser seg hverandre når man forstår at man er ulikt skrudd sammen. Ikke at dette med introversjon og ekstroversjon er binært heller, da. Anonymkode: c0587...37d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Fordi mange ekstroverte blir usikre når de ikke får "respons" fra introverte, kanskje? De vet ikke hvordan de skal håndtere det. På samme måte som mange introverte ikke er så glad i den pratsomme ekstroverte. Anonymkode: 2cfa6...b8a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Jeg er enig med TS. Å være ekstrovert blir mer hyllet. Å by på seg selv, være sprudlende, snakke med alle etc etc. Det hører man mer om enn å være god til å lytte, reflekterende ol. Jeg er så gammel nå at jeg ikke skjemmes over å være introvert, men husker hvor kjipt det var når venner og familie stadig ville at jeg skulle komme ut av skallet mitt. Ikke være så sjenert. Hvorfor kunne ikke jeg gå bort til andre barn som kusine Berit etc. Anonymkode: ef2ad...d84 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med TS. Å være ekstrovert blir mer hyllet. Å by på seg selv, være sprudlende, snakke med alle etc etc. Det hører man mer om enn å være god til å lytte, reflekterende ol. Jeg er så gammel nå at jeg ikke skjemmes over å være introvert, men husker hvor kjipt det var når venner og familie stadig ville at jeg skulle komme ut av skallet mitt. Ikke være så sjenert. Hvorfor kunne ikke jeg gå bort til andre barn som kusine Berit etc. Anonymkode: ef2ad...d84 Å være ekstrovert er ikke det samme som å være ureflektert og ikke kunne lytte, hvor har du det fra? Anonymkode: 27c0c...519 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 Jeg er introvert, og kjenner meg overhodet ikke igjen. Hvorfor skulle samfunnet se ned på meg fordi jeg trenger alenetid og trives i eget selskap? Man kan faktisk være utadvendt selv om man er introvert, ikke alle er sjenerte og lukkede. Disse er mer avhengige av å få være med riktige mennesker for å "blomstre". Jeg syns overdrevne ekstroverte er forferdelig slitsomme. De som må snakke HELE tiden, og ikke klarer seg uten andre. Anonymkode: 14f8e...4ee 3
Trolltunge Skrevet 2. august 2024 #15 Skrevet 2. august 2024 Dette stemmer da ikke. Halvparten av min vennekrets definerer seg selv som introverte, og det har absolutt ingenting å si. Er isåfall de introverte som blir sliten og lei av oss ekstroverte, og velger oss bort innimellom. Å være sur, furt, negativ, aggressiv, selvmedlidende, selvgod og slikt derimot... men dette er da ikke noe som har utgangspunkt i å være introverte eller ekstrovert. Slikt mislikes uansett om man er introvert eller ekstrovert. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 Altfor mange blander det å være introvert med innadvendt, stille og sjenert. Det er ikke det samme! Jeg er ganske introvert og har behov for alenetid for å lade batteriene. Men jeg er også sosial og utadvendt, prater og ler mye og byr på meg selv i sosialt lag med andre. Men jeg klarer ikke å være sosial konstant, jeg må legge inn introvert hviletid i hverdagen for å ikke bli helt utslitt. Anonymkode: 6d863...87b 2
enkefru Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 Jeg har aldri hørt at introverte ses ned på...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: I alle stillingsannonser står det man man skal være utadvent, er man stille får man ofte bemerkninger på det, når man ikke er festens midtpunkt blir man sett på som kjedelig. Det overrasker meg at folk ikke har merket noe til negativitet ved å være innadvendt og introvert. Mulig de er så introverte at de ikke enser folks oppfattelse og reaksjoner om dem? 😅 Anonymkode: 965a9...7f1 Det med stillingsannonser kan man bare se bort fra. Jeg har aldri hatt noen problemer med å komme meg gjennom intervjuer selv om jeg på papiret ryker på dette. Synes det er en ganske komfortabel situasjon å være i, så det merkes kanskje ikke så godt av den grunn. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Altfor mange blander det å være introvert med innadvendt, stille og sjenert. Det er ikke det samme! Jeg er ganske introvert og har behov for alenetid for å lade batteriene. Men jeg er også sosial og utadvendt, prater og ler mye og byr på meg selv i sosialt lag med andre. Men jeg klarer ikke å være sosial konstant, jeg må legge inn introvert hviletid i hverdagen for å ikke bli helt utslitt. Anonymkode: 6d863...87b Noen gjør sikkert det. Jeg er begge deler, og det er definitivt ingen vinnerformel. Det er et mareritt å skulle date f.eks. Anonymkode: 9cbca...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Altfor mange blander det å være introvert med innadvendt, stille og sjenert. Det er ikke det samme! Jeg er ganske introvert og har behov for alenetid for å lade batteriene. Men jeg er også sosial og utadvendt, prater og ler mye og byr på meg selv i sosialt lag med andre. Men jeg klarer ikke å være sosial konstant, jeg må legge inn introvert hviletid i hverdagen for å ikke bli helt utslitt. Anonymkode: 6d863...87b Nettopp. Folk tror meg ikke når jeg sier jeg er introvert, fordi jeg er så utadvendt og pratsom. Men jeg har et enormt behov for egentid, og trives ikke med mye mennesker. Er mye i egen boble. Anonymkode: 14f8e...4ee
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 Tror du blander introvert med innadvent. Har aldri hørt noen reagere på introverte, men jeg har slitt veldig i samfunnet som innadvent. Anonymkode: e10fd...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå