AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Hei, Jeg er en person som engster meg fort over ting, og en ting som jeg får sikkelig angst over er innbruddstyver eller å skulle møte på narkomane/mentalt ustabile mennesker. Jeg er redd de kan skade meg, selv om jeg vet at mange av de ikke gjør det. Nå er det slik at jeg snart skal være hjemme i permisjon, og vil være mye alene på dagtid - det som gir meg sikkelig angst er at det er noen kommunale boliger ikke så langt unna der vi bor. Jeg er da redd for å møte noen på tur eller at noen skal komme inn i vår eiendom mens jeg er alene. Er så sykt lei av å ha det slik, vil bare egentlig gi litt f. Noen tips og triks til å gi litt mer blanke, eller få endret tankemønsteret. Anonymkode: b59d3...b82
Hololo Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Snakk med legen, kanskje du får henvisning til psykolog eller angst dempende medisiner 3
AprilLudgate Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Om du skal i barselpermisjon og har såpass angst så tenker jeg henvisning DPS. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Har samme problemet og sannsynligvis har jeg noen slags traumer etter en narkoman slektning. Han gjorde meg aldri noe vondt, men poenget er at det kan ligge årsaker bak som kan tas tak i med en form for terapi. Jeg hadde ikke tenkt på det slik før, men fikk en åpenbaring. Anonymkode: 6b830...880
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 AprilLudgate skrev (1 time siden): Om du skal i barselpermisjon og har såpass angst så tenker jeg henvisning DPS. Får ikke henvisning til DPS fordi man er engstelig for å møte narkomane på tur ... heldigvis. Anonymkode: ceb66...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Har du opplevd å bli ranet eller overfalt? Narkomane er ofte ikke farlig, og når det er noe er det ofte gjengoppgjør de i mellom. Det er svært sjelden en narkoman går på mødre eller gravide eller folk i gata. Det er lett å tenke: tenk hvis hva. Men det er like stor sannsynlighet at lynet slår ned i huset ditt so at en narkoman overfaller deg. Høres ut som du har katastrofetanker om at noe fælt kan skje. anbefaler deg å laste ned Tankevirus appen som er gratis. Anonymkode: 7109d...a3e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke henvisning til DPS fordi man er engstelig for å møte narkomane på tur ... heldigvis. Anonymkode: ceb66...9d1 Heldigvis får man det når man har så mye angst at det vil smitte over på barnet. Anonymkode: 0952b...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Disse bor i disse boligeneblir de å gå inn i andre sine hager, er det noen i nabolaget som har fått plager pga de? Hvis ikke, hvor stor er da sannsynligheten for at de kommer akkurat til deg? Angående narkomane et det ekstremt sjeldent de gjør andre noe. Men hvis du sliter veldig og du har et barn på vei ( siden du sier du snart skal i permisjon) så bør du oppsøke hjelp. Så du ikke overfører din angst til barnet. Anonymkode: 22000...d37
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Disse bor i disse boligeneblir de å gå inn i andre sine hager, er det noen i nabolaget som har fått plager pga de? Hvis ikke, hvor stor er da sannsynligheten for at de kommer akkurat til deg? Angående narkomane et det ekstremt sjeldent de gjør andre noe. Men hvis du sliter veldig og du har et barn på vei ( siden du sier du snart skal i permisjon) så bør du oppsøke hjelp. Så du ikke overfører din angst til barnet. Anonymkode: 22000...d37 Som bor Anonymkode: 22000...d37
mommyaka Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Flytte kansje? Hvor bor du i Oslo? Kan si her vi bor har jeg kanskje møtt 5 narkoman på 10 år og aldri hat innbrudd etc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Narkomane er oftere reddere enn deg… Anonymkode: 9b1a9...887 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Anbefaler å prøve appen Tankevirus. Anonymkode: e6a34...f3b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Vet ikke hva som hjelper deg men hvis du tenker realistisk på det så er det lite sannsynlig for at noen narkomane vil angripe deg på et vis, spesielt når du har et lite barn. Altså du er den siste de ser etter. En annen ting er at generelt sett så blir det bråk innad i miljøet og folk utenfor pleier ikke å havne i det så lenge de ikke blander seg. Du oppfører deg normalt smiler og hilser om de gjør det og ellers opptrer vennlig så har du større sjanse for å vinne i lotte enn å få noe trøbbel med de. Anonymkode: c06fd...a91 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 AprilLudgate skrev (11 timer siden): Om du skal i barselpermisjon og har såpass angst så tenker jeg henvisning DPS. Takk og lov har Dps en prioriteringsveileder Sandy må følge slik at de som er alvorlig syke er de som får plassen. Anonymkode: 02941...263
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #15 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Heldigvis får man det når man har så mye angst at det vil smitte over på barnet. Anonymkode: 0952b...f1b det må du hoste opp en kilde på. Anonymkode: 02941...263
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, Jeg er en person som engster meg fort over ting, og en ting som jeg får sikkelig angst over er innbruddstyver eller å skulle møte på narkomane/mentalt ustabile mennesker. Jeg er redd de kan skade meg, selv om jeg vet at mange av de ikke gjør det. Nå er det slik at jeg snart skal være hjemme i permisjon, og vil være mye alene på dagtid - det som gir meg sikkelig angst er at det er noen kommunale boliger ikke så langt unna der vi bor. Jeg er da redd for å møte noen på tur eller at noen skal komme inn i vår eiendom mens jeg er alene. Er så sykt lei av å ha det slik, vil bare egentlig gi litt f. Noen tips og triks til å gi litt mer blanke, eller få endret tankemønsteret. Anonymkode: b59d3...b82 Jeg bor også i en kommunal bolig fordi jeg er syk og jeg har aldri vært til trussel /fare for noen andre. Jeg tar bokstavelig talt ikke engang livet av en flue og de andre naboene mine er det heller ingen problem med. Vi bor vegg i vegg med en barneskole og det har aldri vært noe problemer. Så jeg håper at om ikke du klarer det,men i hvert fall at din partner opptar barnet til å ikke være så ekstremt fordomsfull. Anonymkode: 02941...263
Pippi Lotta Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 Jeg vokste opp på "feil side" av en ganske stor by, ikke langt fra komenale boliger. Møtte mange narkomane i oppveksten, følte meg aldri truet eller red på noen måtte. Så jeg tror ikke det er sansynlig at narkomane skal ønske å plage deg på noen måte. Så kansje det kanvhjelpe å tenke at det ikke er en veldig rasjonel redsel? Har man angst er det ikke altid det hjelper at man vet det ikke er rasjonelt desver, og da kan det hjelpe å snake med noen om det. DPS er desvere overfylt og vanskelig å komme inn på, men de fleste kommuner tilbyr samtale med terapauter. Jeg har selv fått god støte hos kommunen! Så jeg ville anbefalt deg å ta kontakt med kommunen og be om hjelp der til å bearbeide angsten din hos en terapaut der. Lykke til ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå