AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 https://schengen.news/passengers-at-eu-airports-not-allowed-to-carry-over-100ml-of-liquids-on-cabin-luggage-as-of-september-1/ Forstår jeg dette riktig, går de fra maks 100ml intill 1 liter, til 100ml totalt i håndbagasje? Anonymkode: 51cea...69b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://schengen.news/passengers-at-eu-airports-not-allowed-to-carry-over-100ml-of-liquids-on-cabin-luggage-as-of-september-1/ Forstår jeg dette riktig, går de fra maks 100ml intill 1 liter, til 100ml totalt i håndbagasje? Anonymkode: 51cea...69b Denne regelen vil gjøre at jeg alltid må ta med meg bagasje. Det er uaktuelt å ikke ta med meg NOE sminke, deo eller lignende på reise. Anonymkode: 710f5...9d7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Nei, det betyr at også de flyplassene som har hatt mer avansert utstyr og derfor ikke har hatt grenser på væske, må gjeninnføre. Det gjelder blant annet Arkanda T5 og Helsinki. Anonymkode: 279b9...b60 2
Paneera Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det betyr at også de flyplassene som har hatt mer avansert utstyr og derfor ikke har hatt grenser på væske, må gjeninnføre. Det gjelder blant annet Arkanda T5 og Helsinki. Anonymkode: 279b9...b60 Så det er fortsatt 1 L totalt, og ikke 100 ml?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flyplassikkerhet i forhold til flytende væsker er en vits. Kom nylig hjem fra en lang reise i Sørøst-Asia. Hadde en halvliters flaske med iste i håndbagasjen jeg hadde glemt helt av inntil jeg pakket ut i Norge. Hadde mellomlanding i Singapore, Dubai, München og Amsterdam. Ble ikke stoppet for nærmere sjekk noen av stedene. Tiltross for halvliter væske… Anonymkode: 63267...666 Men du gikk vel ikke gjennom sikkerhetskontrollen hver gang? Jeg nekter faktisk å tro at du gikk gjennon sikkerhetskontrollen i München med en halvliter væske uten at de stoppet deg. Anonymkode: b597b...724
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flyplassikkerhet i forhold til flytende væsker er en vits. Kom nylig hjem fra en lang reise i Sørøst-Asia. Hadde en halvliters flaske med iste i håndbagasjen jeg hadde glemt helt av inntil jeg pakket ut i Norge. Hadde mellomlanding i Singapore, Dubai, München og Amsterdam. Ble ikke stoppet for nærmere sjekk noen av stedene. Tiltross for halvliter væske… Anonymkode: 63267...666 Opplevde akkurat det samme. Guttungen glemte en halvfull vannflaske i skolesekken. Den har da vært på rundtur som håndbagasje i London, NY, Orlando, NY, Paris, Arlanda og hjem til Norge igjen. To steder ble sekken hans sjekka, men de sa ingenting og vi skjønte ikke grunnen før jeg pakka den ut hjemme. Tre uker på farta, den overlevde fint. Jeg trodde de skulle slutte med forbud mot flytende væske? I Edinburgh måtte vi ikke helle ut noe eller ta ut noe, da de nye maskinene skulle oppdage alt. Så kom vi til Norge, skulle gå videre innenriks, måtte igjennom en ekstra kontroll og måtte helle ut alt uansett. Selv om vi kom direkte fra et fly og hadde kjøpt drikke etter sikkerhetskontroll. Man skulle jo tro at vi var kommet lenger enn at småunger må helle ut den forsegla colaen sin i 2024. Anonymkode: c2982...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Artikkelen er litt klønete skrevet, men det betyr at man ikke kan ha enkeltprodukter på over 100ml (slik de fleste er vant til her). Ikke at man kun kan ha 100ml totalt. Anonymkode: a893e...e68 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Artikkelen er litt klønete skrevet, men det betyr at man ikke kan ha enkeltprodukter på over 100ml (slik de fleste er vant til her). Ikke at man kun kan ha 100ml totalt. Anonymkode: a893e...e68 Men det kunne man jo ikke før heller? Jeg har alltid tolket regelverket slik at man kunne ha totalt 1 liter, men max 100 ml per produkt. Derfor passet jeg på å kjøpe såpe, krem, deo osv innenfor disse 100 ml. Anonymkode: 710f5...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Paneera skrev (57 minutter siden): Så det er fortsatt 1 L totalt, og ikke 100 ml? Ja Anonymkode: 279b9...b60
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men det kunne man jo ikke før heller? Jeg har alltid tolket regelverket slik at man kunne ha totalt 1 liter, men max 100 ml per produkt. Derfor passet jeg på å kjøpe såpe, krem, deo osv innenfor disse 100 ml. Anonymkode: 710f5...9d7 Samme her, hilsen ts. Anonymkode: 51cea...69b
Paneera Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja Anonymkode: 279b9...b60 Flott. Jeg har bestilt meg en alenetur til Frankrike i august, uten innsjekket bagasje, så det er greit å vite
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Flyplassikkerhet i forhold til flytende væsker er en vits. Kom nylig hjem fra en lang reise i Sørøst-Asia. Hadde en halvliters flaske med iste i håndbagasjen jeg hadde glemt helt av inntil jeg pakket ut i Norge. Hadde mellomlanding i Singapore, Dubai, München og Amsterdam. Ble ikke stoppet for nærmere sjekk noen av stedene. Tiltross for halvliter væske… Anonymkode: 63267...666 Flere av disse har vel den nye typen maskin, der du slipper å pakke opp, og kan sende så mye væske du ønsker. Det sagt, har opplevd det samme på kastrup. Halvliter med vann. Anonymkode: 27397...033 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men det kunne man jo ikke før heller? Jeg har alltid tolket regelverket slik at man kunne ha totalt 1 liter, men max 100 ml per produkt. Derfor passet jeg på å kjøpe såpe, krem, deo osv innenfor disse 100 ml. Anonymkode: 710f5...9d7 Du viser til reglene som gjelder de fleste steder. På flyplasser med mer avansert utstyr, som Arlanda T5, har man ikke vært nødt til å ta ut væske, og det har heller ikke vært begrensninger. De nye reglene fra EU gjør atvde må endre praksis fra 1.sept. Anonymkode: 279b9...b60
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flyplassikkerhet i forhold til flytende væsker er en vits. Kom nylig hjem fra en lang reise i Sørøst-Asia. Hadde en halvliters flaske med iste i håndbagasjen jeg hadde glemt helt av inntil jeg pakket ut i Norge. Hadde mellomlanding i Singapore, Dubai, München og Amsterdam. Ble ikke stoppet for nærmere sjekk noen av stedene. Tiltross for halvliter væske… Anonymkode: 63267...666 Hvilket kenguru selskap fløy du med som hadde mellomlandinger i Dubai og 3 i europa. Høres ikke sannsynlig ut. Du går ikke gjennom sikkerhets kontroll i transit hvor de sjekker slik du påstår her Anonymkode: 3dcdf...752
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #15 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket kenguru selskap fløy du med som hadde mellomlandinger i Dubai og 3 i europa. Høres ikke sannsynlig ut. Du går ikke gjennom sikkerhets kontroll i transit hvor de sjekker slik du påstår her Anonymkode: 3dcdf...752 Man gjør det noen steder ved interkontinentale flyvninger, som i Frankfurt og Doha. Anonymkode: 82009...2c4 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det kunne man jo ikke før heller? Jeg har alltid tolket regelverket slik at man kunne ha totalt 1 liter, men max 100 ml per produkt. Derfor passet jeg på å kjøpe såpe, krem, deo osv innenfor disse 100 ml. Anonymkode: 710f5...9d7 I praksis blir det ikke totalt 1 liter væske, for alle beholderne må få plass i en plastpose med ziplock med et volum på 1 liter. Anonymkode: 82009...2c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Men det kunne man jo ikke før heller? Jeg har alltid tolket regelverket slik at man kunne ha totalt 1 liter, men max 100 ml per produkt. Derfor passet jeg på å kjøpe såpe, krem, deo osv innenfor disse 100 ml. Anonymkode: 710f5...9d7 På noen flyplasser med de nye maskinene kunne man det. Det er noe av grunnen til at visse flyplasser har brukt mye penger på disse nye maskinene, som f.eks. Amsterdam (husker bare selv at de hadde det der). Denne artikkelen er ikke relevant for se som er vant til å fly fra Gardermoen og uansett ikke ha med mer enn 100ml-beholdere. Anonymkode: ee9f6...317 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvilket kenguru selskap fløy du med som hadde mellomlandinger i Dubai og 3 i europa. Høres ikke sannsynlig ut. Du går ikke gjennom sikkerhets kontroll i transit hvor de sjekker slik du påstår her Anonymkode: 3dcdf...752 Jo, det er nesten alltid sikkerhetskontroll i transit. Anonymkode: ee9f6...317
Pawn Hearts Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: På noen flyplasser med de nye maskinene kunne man det. Det er noe av grunnen til at visse flyplasser har brukt mye penger på disse nye maskinene, som f.eks. Amsterdam (husker bare selv at de hadde det der). Denne artikkelen er ikke relevant for se som er vant til å fly fra Gardermoen og uansett ikke ha med mer enn 100ml-beholdere. Anonymkode: ee9f6...317 Nettopp. Man må bare følge de samme reglene når man reiser fra en EU-flyplass som når man reiser ut fra Norge. For øvrig veldig dårlig forklart i artikkelen.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du viser til reglene som gjelder de fleste steder. På flyplasser med mer avansert utstyr, som Arlanda T5, har man ikke vært nødt til å ta ut væske, og det har heller ikke vært begrensninger. De nye reglene fra EU gjør atvde må endre praksis fra 1.sept. Anonymkode: 279b9...b60 Men hva er grunnen til at EU har innført dette istedet for å sørge for at alle flyplasser skaffer de nye scannerne? Og hvorfor tvinge de som har ny tek til å følge unødvendige regler? Væskeregelen skulle liksom være midlertidig.. noen som vet grunnen?? Anonymkode: 8ac81...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå