Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er litt inspirert av en annen tråd her.

Jeg jobbet først med en pc 1985. Det var på jobb.

I 1987 kjøpte vi pc hjemme. Husker BI hadde finansiering opptil 25.000 kr. Det var jo en megasum på de tider. Jeg hadde programvare på de store diskettene. "Vennligst sett inn diskett nr. 2"

Typen forsvant i 1990 og det samme gjorde pc'n. Kjøpte ny først i 1998 og da ble det også internett etter hvert.

I dag har hvert familiemedlem egen pc og hastigheten på internett er så høy at det sjeldent blir problemer her i huset.

Endret av Persille
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første egne pc fikk jeg i 1998, samtidig som jeg fikk internett hjemme. Begynte med vanlig analogt modem, gikk fort over til pengesluket ISDN, før borettslaget jeg bodde i ga oss tilbud om bredbånd via kabel.

Skrevet

1989 (tror jeg). PC uten harddisk og 4 farger skjerm.

Gjest -eline-
Skrevet

Familien kjøpte seg PC i 1993, selv kjøpte jeg ikke meg PC før jeg begynte å studere i 1999.

Skrevet

Skal vi se.... PC ble jeg først "presentert for" da jeg var student i 1985. Lærte meg etterhvert tekstbehandlig og regneark. Da jeg kom ut i arbeidslivet hadde ennå ikke PC'n gjort sitt inntog for alvor på den arbeidsplassen. I stedet hadde de terminaler knyttet til en større datamaskin. Fikk etter hvert mast meg til egen terminal så jeg iallfall kunne gjøre skrivearbeidet selv.

Etterhvert ble PC mer vanlig, så det tror jeg at jeg fikk i 1989 eller 1990. En stund etter gjorde internmailen sitt inntog (funket kun i bedriftens interne nett).

I 1994 satt jeg atter på skolebenken og da prøvde jeg internett for første gang. Siden skolens datasal alltid var full, så ble det til at jeg kjøpte en knøttliten bærbar PC i 1995 slik at jeg kunne gjøre skolearbeidet når jeg ville.

I 1996 var jeg installert på jobb - med internett, og i 2004 bestemte jeg meg endelig for å skaffe internett hjemme også.

Skrevet (endret)

Første gang:

Under utdanning: 1983 (Noe BBC greier med kassettspiller og monokrom skjerm)

I en arbeidssituasjon: 1987 (IBM PC)

Personlig: 1989 - forferdelig dyr. Over 20000 kr (286 12MHz, 20MB disk, 14 tommer fargeskjerm).

Endret av skrue
Skrevet

Vi fikk datamaskin vel datamskin hjemme på slutte av 80-tallet/beg av 90-tallet. Brukte den vel bare til å spille tetris. En mac, så den var jo ikke så verst enkel å bruke. men husker godt jeg var hjemme hos en veninne og vi skulle spille på maskninen deres som kjørte dos. Siden vi ikke husket noen av kommandoene, så klarte vi jo ikke å åpne spillprogrammet :forvirret::ler: Er glad både datamskinene og mine dataferdigheter har utviklet seg siden den gang (nå kan jeg tom noen unix.kommandoer ;) )

Skrevet

Tror jeg først var borti en data da jeg var 7 år, i 1988, da spilte jeg spill. Fikk min egen første data rundt 1995.

Internett var jeg ikke borti før rundt 1997.

Skrevet

Tror jeg såvidt begynte å snuse på internett i 98. Før det hadde jeg lært meg touch og spilt spill på pc. Fikk ikke pc før høsten 98, og internett samtidig. Selvsagt med et lyyynraskt 28.8 modem :ironi:

Pc'en (med hele 3gb hardisk!!! :ler: ) ble obdusert ca rundt 2001-2002. Da tok daværende kjæreste (som var datanerd) ut vitale deler som hardisk og puttet inn i ny og forbedret pc. Det var vel på dette tidspunktet vi fikk isdn, noe som var fantastisk på den tida :ler: Så, i 2003 fikk vi kabel-nett, endelig! Hadde hatt adsl før når jeg var samboer, men flyttet og fikk kabel-nett etterpå. Nå har vi adsl:)

Senere fikk jeg laptop, som ble ødelagt innen garantitiden så jeg fikk ny gratis :sjarmor: Og den har jeg enda, er ikke ett år enda.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

En PC i form av en datamaskin som man selv kan bygge opp av deler fra forskjellige produsenter og selv velge OS på kjøpte jeg meg først i 1999 da jeg flyttet hjemmefra. Men før dette hadde min bror hatt pc som jeg også brukte halvannet år tidligere. Før dette hadde jeg hatt Amiga 500 siden ca 1990, og Commodore 64 fra et par år tidligere.

Som nevnt i en annen tråd fikk jeg også internett via modem i 1999. Brukte internett fra universitetet fra 1997.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...