Gå til innhold

Kraftig hodepine uke 37


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte i går med hodepine midt på dagen. Det ble verre utover kvelden, prøvde 1 gram Paracet uten noe effekt, har nesten ikke sovet i natt pga hodepine. I dag er hodepinen enda verre.. noe annet enn Paracet det går an å ta? Ligger bare i senga, orker egt ikke være på mobilen, gjør vondt å røre hodet.

Var på sv kontroll på tirsdag, normalt blodtrykk og normal urin

Anonymkode: f1ff5...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt føden og spurt. Bedre føre var❤️

Anonymkode: 2e708...553

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynte i går med hodepine midt på dagen. Det ble verre utover kvelden, prøvde 1 gram Paracet uten noe effekt, har nesten ikke sovet i natt pga hodepine. I dag er hodepinen enda verre.. noe annet enn Paracet det går an å ta? Ligger bare i senga, orker egt ikke være på mobilen, gjør vondt å røre hodet.

Var på sv kontroll på tirsdag, normalt blodtrykk og normal urin

Anonymkode: f1ff5...ae2

Mye kan endre seg på noen dager. Så snakk med enten legen eller føden. Men ta kontakt med helsepersonell hvert fall.

Anonymkode: 4ee81...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som endrer seg fort. Krev at de tar blodprøve. De gir raskere utslag enn blodtrykk osv hvis det er svangerskapsforgiftning. 

Anonymkode: 79735...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med jordmor nå. Hun mente at siden blodtrykket var fint på tirsdag så kunne det ikke være svangerskapsforgiftning iallfall

Anonymkode: f1ff5...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakket med jordmor nå. Hun mente at siden blodtrykket var fint på tirsdag så kunne det ikke være svangerskapsforgiftning iallfall

Anonymkode: f1ff5...ae2

Du bør i hvert fall ha lav terskel for å ringe igjen dersom hodepinen ikke gir seg. Heller en sjekk for mye enn for lite! 

Anonymkode: e7c2d...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til hva som kan lindre? Prøvd å sove, får sove i ca 1 time så våkner jeg av hodepinen, prøvd 1g Paracet x2 (fordelt på 6 timer), kald klut i panna, koffein, drukket mye, prøvd frisk luft….

Anonymkode: f1ff5...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som har tips til hva som kan lindre? Prøvd å sove, får sove i ca 1 time så våkner jeg av hodepinen, prøvd 1g Paracet x2 (fordelt på 6 timer), kald klut i panna, koffein, drukket mye, prøvd frisk luft….

Anonymkode: f1ff5...ae2

Ville heller ringt føden og bedt om en sjekk.

Anonymkode: a75bf...3e7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville heller ringt føden og bedt om en sjekk.

Anonymkode: a75bf...3e7

Har snakket med jordmor, hun mente det ikke var nødvendig da jeg hadde bra blodtrykk på tirsdag

Anonymkode: f1ff5...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakket med jordmor nå. Hun mente at siden blodtrykket var fint på tirsdag så kunne det ikke være svangerskapsforgiftning iallfall

Anonymkode: f1ff5...ae2

Du må inn på sjekk asap. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning, og det endret seg fra "alt fint" til kritisk på halvannet døgn. Katastrofesnitt i uke 35, og jeg lå 2 døgn på intensiv. Den beskjeden jeg fikk fra jordmor da svangerskapsforgiftning ble bekreftet, var å si fra hvis jeg fikk hodepine og/eller trykk i brystet, så du må inn på sjekk.

Anonymkode: 90488...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det føden du har snakket med eller kommunejordmor? Jeg ville ringt føden. Det er vel ikke unormalt med hodepine i svangerskapet, men hvis det er svangerskapsforgiftning så utvikler det seg kjapt og symptomene kommer gjerne ikke før det er alvorlig. 

Anonymkode: 0c878...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det føden du har snakket med eller kommunejordmor? Jeg ville ringt føden. Det er vel ikke unormalt med hodepine i svangerskapet, men hvis det er svangerskapsforgiftning så utvikler det seg kjapt og symptomene kommer gjerne ikke før det er alvorlig. 

Anonymkode: 0c878...c45

Kommunejordmor, føden er 2,5 time unna så føler ikke det er aktuelt for hodepine..

Anonymkode: f1ff5...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommunejordmor, føden er 2,5 time unna så føler ikke det er aktuelt for hodepine..

Anonymkode: f1ff5...ae2

Ring direkte til føden å hør med de. Det er de som skal ta i mot ungen din ikke en random kommunejordmor som sikkert ikke har vært med på en fødsel siden læretiden. 

Anonymkode: 76059...03f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommunejordmor, føden er 2,5 time unna så føler ikke det er aktuelt for hodepine..

Anonymkode: f1ff5...ae2

Den avgjørelsen tar de jo på føden… hvis de mener det er lurt å komme på en sjekk så hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: 0c878...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Begynte i går med hodepine midt på dagen. Det ble verre utover kvelden, prøvde 1 gram Paracet uten noe effekt, har nesten ikke sovet i natt pga hodepine. I dag er hodepinen enda verre.. noe annet enn Paracet det går an å ta? Ligger bare i senga, orker egt ikke være på mobilen, gjør vondt å røre hodet.

Var på sv kontroll på tirsdag, normalt blodtrykk og normal urin

Anonymkode: f1ff5...ae2

Mye kan endre seg på kort tid. Kontakt føden og la de ta stilling til om det bør undersøkes eller ikke. Hodepine skal tas alvorlig - da det ofte er første tegn man selv oppdager på svangerskapsforgiftning. 

Anonymkode: e2d1f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan endte seg på kort tid. Jeg hadde ringt føden i stede for den kommunale jordmoren av egen erfaring. 

Jeg fikk beskjed da jeg gikk med eldste alt var bra. Endte med svigerinne mi ringte føden å pratet med de. Og fikk beskjed å komme rett inn. Og ble satt igang med en gang. Beskjed etter fødselen at her kunne det gått galt med både meg og barne

Anonymkode: 5a95c...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring til føden. Min svangerskapsforgiftning gikk fra null til akutt keisersnitt på under 12 timer… det koster deg en telefon i første omgang, og så tar du det derfra

Anonymkode: f1bdb...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter hodepinen da? Kan jo være stiv nakke. Jeg får hodepine av sånt 

Anonymkode: a71c0...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at du tør jeg. Tenker heller på hva som kan lindre. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger. Det utviklet seg veldig fort begge gangene. Men siste gangen så har jeg kunna død. Det tok nesten to døgn før jeg våknet etter fødselen. Mannen min sa at det var sånn panikk overalt. Det var det verste han har opplevd.  

Anonymkode: 4ee81...727

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fatter ikke at du tør jeg. Tenker heller på hva som kan lindre. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger. Det utviklet seg veldig fort begge gangene. Men siste gangen så har jeg kunna død. Det tok nesten to døgn før jeg våknet etter fødselen. Mannen min sa at det var sånn panikk overalt. Det var det verste han har opplevd.  

Anonymkode: 4ee81...727

Jeg tror ikke TS helt forstår hvor alvorlig og kjapt svangerskapsforgiftning kan utvikle seg… 

Anonymkode: 0c878...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...