Gå til innhold

Trenger tips til bukser for stor rumpe og tynne bein😵


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen bukser passer/sitter noe fint da jeg trenger str 38 over rumpa og hoftene, mens str 36 passet ellers på beina i vidde og lengde samt overkropp. 

Går derfor i skjørt nå, men ønsker meg også bukser. Har noe tips til type bukser eller spesifike bukser jeg kan prøve?

Er det andre med samme problem eller har jeg en veldig rar kroppsform?

Anonymkode: 01599...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen?🙏

Anonymkode: 01599...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selv helst i skjørt. Er lav og liten, med timeglassfigur, altså har hofter. Jeg hadde tenkt bukser som er litt rette i beina, så det ikke gjør noe om de ikke er helt tettsittende rundt lårene.
Bukser som er beregnet til å sitte stramt både rundt hofter/bak, og lår vil se for stramme ut over baken eller for posete i lårene, så hadde droppet skinny jeans. Kanskje noen luftige linbukser, eller noen i ull til vinteren? Rette bukser, med eller uten press i seg. Ser de for meg, og har hatt sånne før, men har dessverre ingen link eller bilde til deg. 

Håper med å svare litt at noen som kan svare mer ser tråden og kan hjelpe bedre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 time siden):

Jeg går selv helst i skjørt. Er lav og liten, med timeglassfigur, altså har hofter. Jeg hadde tenkt bukser som er litt rette i beina, så det ikke gjør noe om de ikke er helt tettsittende rundt lårene.
Bukser som er beregnet til å sitte stramt både rundt hofter/bak, og lår vil se for stramme ut over baken eller for posete i lårene, så hadde droppet skinny jeans. Kanskje noen luftige linbukser, eller noen i ull til vinteren? Rette bukser, med eller uten press i seg. Ser de for meg, og har hatt sånne før, men har dessverre ingen link eller bilde til deg. 

Håper med å svare litt at noen som kan svare mer ser tråden og kan hjelpe bedre. 😊

Det er dessverre samme problem med rette bukser, de får jeg ikke over baken, mens de blir for baggy og lange dersom jeg skulle gått opp i størrelse. 

Anonymkode: 01599...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpass buksene hos skredder. Det koster ikke så mye, men utgjør en helt enormt forskjell!

Anonymkode: 40416...36f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tilpass buksene hos skredder. Det koster ikke så mye, men utgjør en helt enormt forskjell!

Anonymkode: 40416...36f

Takk for tips!

Anonymkode: 01599...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tynne bein og stor rumpe. Bruker mest løse, vide bukser for tiden, jeg liker dem også fordi det ikke så lett blir knær i dem, slik det nesten alltid blir med jeans.

Anonymkode: 91835...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper litt dyrere dressbukser av høy kvalitet og får de skreddersydd hos syerske. Alle buksene sitter som et skudd både rundt midje, hofte og i beina. Anbefales. Billige bukser fra HM er ikke verdt å ta til skredder, kort levetid på de uansett. 

Anonymkode: af570...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette «problemet», altså slanke bein, relativt smal midje, men mer former rundt rumpa. Jeg har alltid følt meg mest komfortabel i kjoler og skjørt, mye fordi jeg syns det har vært vanskelig å finne bukser som sitter bra. Syns ofte de ble for løse i livet eller beina eller stramme over rumpa. For min del ble alt mye enklere etter at det ble mer vanlig med høyere liv på buksene. Så nå har jeg flere bukser, både olabukser, dresslignende bukser og linbukse. Bukser som stopper rundt navelen passer min fasong absolutt best. Og om buksa er litt løs i livet, bruker jeg belte. Jeg syns belte var mindre pent da det var mer vanlig med lavere bukseliv, men er helt fint på bukse med høyt liv. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...