Gå til innhold

Hvorfor våkner barnet tidligere når han legger seg senere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 12 år nå. Og har alltid våknet tidligere på morgenen når han legger seg senere. Hvorfor? 

I forrige uke hadde han en gutt på overnatting. De la seg til min sønns normaltid, men sovnet ikke før halv tolv. Sønnen min våknet da 05.00. Han var var totalt utslitt. Og veldig grinete. Stakkars besøket. Og stakkars gutten min. Gutten min satt to timer under et bord. Han klarte ikke å regulere følelsene sine. Normal oppførsel? 

Anonymkode: e8bfa...973

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søvn avler søvn, og fravær av søvn går ut over kroppens forsøk på å slappe av. Jeg sover også dårligere om jeg legger meg veldig sent. Prøver selv å være i seng senest 22.30. 

Anonymkode: 98c18...1c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er 12 år nå. Og har alltid våknet tidligere på morgenen når han legger seg senere. Hvorfor? 

I forrige uke hadde han en gutt på overnatting. De la seg til min sønns normaltid, men sovnet ikke før halv tolv. Sønnen min våknet da 05.00. Han var var totalt utslitt. Og veldig grinete. Stakkars besøket. Og stakkars gutten min. Gutten min satt to timer under et bord. Han klarte ikke å regulere følelsene sine. Normal oppførsel? 

Anonymkode: e8bfa...973

Jeg vil ikke si at dette er normal oppførsel for en 12 åring. Hadde det vært en 6 åring - ok. 

Har han andre utfordringer i hverdagen med å regulere seg?

Anonymkode: 9aa9f...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Så her prøver vi å holde oss til faste rutiner på 11 åringen. Ellers er hele dagen hennes og vår ødelagt. Hun takler dårlig brudd i søvn rutiner. Noe som har preget hele sommeren desverre. Er hun også under utredning så er kanskje en grunn.

Anonymkode: 80fe2...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...