Gå til innhold

Bruke tid og penger på seg selv på bekostning av mann og barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått muligheten til å gå på et kurs jeg synes er veldig interessant. Det koster litt penger, men vi har råd.

Problemet er at jeg blir borte i 4 dager, barnet får «lang» dag i bhg 2 av dagene og mannen og barnet blir alene en hel helg.

Mannen har sagt det er greit for han. 

Skal være nevnt at jeg er aldri borte på noe, har knapt vært på så mye som en middag siden barnet kom til verden for 2 år siden.

Føler likevel litt på at det ikke er helt greit? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 8f0d6...07c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kvittet meg med den martyrfølelsen og gått på kurs.. 

Anonymkode: a6a3c...8f8

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, du kan jo ikke utslette deg selv fordi du får barn (og har mann). Du er jo fortsatt deg og har har egne behov.

Er jo ikke snakk om 4 mnd, men kun 4 dager. En voksen mann må jo kunne klare seg en helg med barnet sitt?

Anonymkode: 4d6ca...0b9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Dra på kurs 

Anonymkode: 14159...64e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt på kurs og samtidig begynt å fokusere på å få kommet meg ut litt mer fremover.

Anonymkode: 4b64e...9cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han og ungen din klarer seg fint. Dra! Hadde det vært motsatt så antar jeg han hadde reist uten noe videre tanker og bekymringer rundt det? 

Anonymkode: 39810...523

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du tenkt å sitte hjemme til barnet er 18 år. 

Kom deg ut, ikke noe poeng å gå rundt med dårlig samvittighet fordi man ønsker noe for seg selv. 

Du trenger ikke å slutte å leve ditt liv selv om du har fått barn. 

Anonymkode: 927a9...be0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette har både du, mann og barn, veldig godt av. Så det går ikke på bekostning av noe, tvert i mot. 

Anonymkode: cfcf1...a58

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt skal du dra på kurs!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du at det ikke er greit? Ammer du, og barnet tar ikke flaske? Klarer ikke far å ta seg av barnet? Må du ha barna med deg om du drar alene på butikken? Er barna avhengig av deg? Er du avhengig av barna?

Hvis du er sammen med en oppegående mann og ikke barna lider av noe separasjonsangst, så er det bare å reise på kurs. Drar ikke far på noe uten dere? Hva er forskjellen i såfall?

Anonymkode: 15fd0...ade

• Liker 1
Skrevet

Livet handler om mer enn morsrollen TS, kvitt deg med denne dårlige samvittigheten den gjør det ikke til en bedre mor.

Dra på kurs, la far stelle hjemme og kos deg.

• Liker 4
Skrevet

4 dager! Tror nok far i huset klarer å ta seg av ungen. Hvis ikke er han nå udugelig 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På bekostning? Hva er det du mener barn og far går glipp av ved at du er på et kurs i fire dager?

Anonymkode: 01a8f...5f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har fått muligheten til å gå på et kurs jeg synes er veldig interessant. Det koster litt penger, men vi har råd.

Problemet er at jeg blir borte i 4 dager, barnet får «lang» dag i bhg 2 av dagene og mannen og barnet blir alene en hel helg.

Mannen har sagt det er greit for han. 

Skal være nevnt at jeg er aldri borte på noe, har knapt vært på så mye som en middag siden barnet kom til verden for 2 år siden.

Føler likevel litt på at det ikke er helt greit? Hva ville du gjort?

Oioi. Her tror jeg det går på bekostning av mann og barn hvis du IKKE drar på kurset. 2 "lange" dager i barnehagen og far og barn klare seg uten din hjelp en helg - Gud hjelpe meg, menneske, det burde ikke være noe å blunke for en gang. Stakkars mannen din, har han aldri fått være alene med barnet og hatt ansvaret selv? Du kan ikke gjøre alle så avhengige av deg at du ikke kan spise middag borte engang, det er ikke sunt. 

Anonymkode: a2032...f6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres sunt ut for far og barn, jeg tror det er mer til fordel for enn på bekostning av. 

Anonymkode: 1f460...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg påmeldt! Takk for boosten damer! 😄

ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg dro bort et helt år flere helger når ungen var 2 ifbm politiske seminar.

Gikk fint det? 🤷‍♀️Asså…flere helger, ikke hele året 😅

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår spørsmålet ditt siden jeg ville lurt på det samme selv. Liker fortsatt ikke å reise bort for lenge selv (og barna mine er mye eldre enn ditt barn), men jeg ville helt klart dratt! Du sier dere har råd og at mannen din synes det er helt ok. Da går det helt sikkert fint, og jeg tipper du kommer til å kose deg og være glad for å ha dratt om du bestemmer deg for det! 

Anonymkode: 6c608...f89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper mannen syns det er mer enn greit. Sånt ser jeg faktisk frem til. Egentid med barna hjemme er ikke så ofte man får til uten å dra ut av huset å finne på noe konkret. Å ha huset alene med kidsa er nydelig, ha våre egne opplegg som de gleder seg til osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når hører man om menn som lurer på å droppe sånne ting? 

Selvfølgelig burde du dra, ts. 

Anonymkode: 4a192...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...