AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Fikk dette spørsmålet fra samboer i går kveld. Vi drar på ferie en uke i Hellas, reiser i morgen, og det skal bli deilig! Vi er 20 og 23 år gamle. Synes bare det var et rart spørsmål så spurte hvorfor det, og da sa han at han syntes det virket så koselig, og at ingen kom til å se oss når vi var på ferie, han hadde også lyst bare for å prøve hvordan det er. Ble litt paff, jeg syntes det var så utrolig merkelig for å være ærlig, hvor kom den fra liksom😂 Har hørt om andre som røyker litt på fest/ferie men likevel… Hvordan hadde dere reagert på et slikt spørsmål?😂 Ingen av oss har røyket før og det er snakk om vanlig sigaretter. Anonymkode: 599cf...a66
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 HvIs dere ikke har røykt før, blir dere skikkelig dårlige. Det sagt, jeg var faktisk ferierøyker i mange år, og synes det var koselig, men jeg klarte å kutte ut røyken når jeg kom hjem. Ikke alle klarer det. Anonymkode: e3846...396 7 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Mulig han har vokst opp med det. Eller har venner som gjør det. Uansett, dette må han svare på, ikke vi. Har alltid møtt mannen min med ønske om å lytte når det kommer spørsmål "ut av det blå". Så jeg ville lyttet til hvorfor han har dette ønsket. Jeg ville så lagt frem mitt syn på det, som er at jeg aldri kommer til å røre en sigarett, og heller ikke ønsker det rundt meg. At det selvfølgelig er hans valg, men at jeg vil ha store problemer med det. Om han så hadde gjennomført tror jeg faktisk det hadde vært en dealbreaker. Jeg hadde ikke orket røyk på hver eneste ferie, og også vært redd for at det skulle utvikle seg til "bare fest", "bare helg" og så videre. Anonymkode: d5ad8...f23 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Da ville jeg prøvd å dele en, dere blir veeeldig dårlige om dere aldri har røyket Anonymkode: c32ab...14c 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Han mener nok ikke røyk som i sigaretter, men hasj. Anonymkode: 59d44...41c 26 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Hadde tenkt det var helt håpløst. Hadde jo bare sagt "Øh, nei, selvfølgelig ikke?" og ikke laget noen mye større sak av det, men utrolig pussig. For en utrolig unødvendig risiko å ta med noe avhengighetsskapende, og enda rarere når ingen av dere har røyket før heller. Kanskje et litt mislykket forsøk på "ungdomsopprør" fra en som aldri har gjort noe ungdomsopprør og ikke vet hvordan det fungerer? Være litt gæren på ferie, men litt for streit til å helt vite hva gæren er? Anonymkode: 1277f...125 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han mener nok ikke røyk som i sigaretter, men hasj. Anonymkode: 59d44...41c Det var min tolkning og. Anonymkode: 65ba5...e5a 13 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Jeg tolker det som å røyke cannabis. Men det er jo ikke lov for publikum i Hellas, så det gir likevel ikke helt mening. Det er kun lov i medisinsk sammenheng. Anonymkode: 6671b...c2c 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Hvorfor skal man jobbe med å venne seg til noe som er helseskadelig? Anonymkode: 0ec6f...2cb 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Om det er vanlige sigaretter så hadde jeg bare takket pent nei? Er dere ikke avhengig av snus eller nikotin så er jo sigaretter ekkelt. Om han mener en joint er jeg mer optimistisk haha. Kjempegøy å dele en joint. Men kanskje ikke i Hellas? Om det er legalisert der så er det null stress, men om det er ulovlig bør dere droppe det. Dra heller innom Tyskland eller Amsterdam på vei hjem :p Anonymkode: 5e7a7...b48 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han mener nok ikke røyk som i sigaretter, men hasj. Anonymkode: 59d44...41c Det tror jeg å. Hadde vært en smule merkelig å røyke noen sigaretter på tur når man ikke røyker ellers, men vi er jo forskjellige 😅 For all del, ikke røyk vanlige sigaretter på tur. Kjipt å bli avhengig av den dritten. Hilsen en som røyker. Anonymkode: af4f6...0d5 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Vi var nylig på ferie i Hellas og de solgte canabis produkter overalt over disk og mange nordmenn kjøpte i haugevis - for en greie, dra på ferie for å dope seg.. Anonymkode: c95a6...935 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Jeg er enige med de som tror han mener joint. Sikker på at du ikke har misforstått, TS? Anonymkode: c955a...90f 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 Så to unge som røyker tobakksigaretter i går og i det siste flere. Ikke sett på mange år, så jeg stusset over det. Er det trendy å røyke igjen? Det virker bare veldig rart å begynne med i 2024. «Jeg velger å gjøre meg avhengig av noe som vil gi meg dårlig helse og som er lite sosialt akseptert.» Er de inspirert av gamle filmer? Anonymkode: ee50e...d11 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #16 Skrevet 2. august 2024 Hadde ikke ville røyket en J for første gang i utlandet.Du vet ikke hvordan du reagerer på det. Noen kan reagere med å få angst eller noia, har sett det hos flere av mine venninner som ikke var spesielt vant til det. Prøv heller en gang hjemme hos noen du er trygge med. Er garantert noen av vennenne dine som røyker. Er selv I 20 årene og vet hvor vannlig det er på fest. Men det viktigste er at du ikke må føle deg presset bare fordi kjæresten syns det er kult... Anonymkode: 23990...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Om det er vanlige sigaretter så hadde jeg bare takket pent nei? Er dere ikke avhengig av snus eller nikotin så er jo sigaretter ekkelt. Om han mener en joint er jeg mer optimistisk haha. Kjempegøy å dele en joint. Men kanskje ikke i Hellas? Om det er legalisert der så er det null stress, men om det er ulovlig bør dere droppe det. Dra heller innom Tyskland eller Amsterdam på vei hjem 😛 Anonymkode: 5e7a7...b48 Helt enig med deg. Hadde tenkt så klart vi kan prøve en joint. Men vanlig røyk? Nei. Anonymkode: 0176c...ec0 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #18 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tolker det som å røyke cannabis. Men det er jo ikke lov for publikum i Hellas, så det gir likevel ikke helt mening. Det er kun lov i medisinsk sammenheng. Anonymkode: 6671b...c2c Men muligens lettere å få tak i på gaten. Mulig de rett og slett slipper å oppsøke noen også dersom noen selger i bargater osv. Anonymkode: 59d44...41c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 Mange skriver at det må være joint, men nei, det er snakk om vanlige sigaretter. Han er ikke interessert i å ruse seg, ikke jeg heller! Jeg blir nesten litt sjokkert over at så mange sier at jada ikke noe problem om det er joint, men hvis det er normal røyk da er det absolutt NEI. Anonymkode: 599cf...a66 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange skriver at det må være joint, men nei, det er snakk om vanlige sigaretter. Han er ikke interessert i å ruse seg, ikke jeg heller! Jeg blir nesten litt sjokkert over at så mange sier at jada ikke noe problem om det er joint, men hvis det er normal røyk da er det absolutt NEI. Anonymkode: 599cf...a66 Som røyker synes jeg det er merkelig, man blir sett ned på om en røyker vanlige sigaretter/rulletobakk, men en joint er ok? Har aldri prøvd noe som helst narkotika, holder meg til vanlig røyk, sjøl om jeg blir uglesett. Så forresten at cannabis ble solgt på supermarkedet jeg handlet i på Kreta i vår. Ble overrasket, for jeg trodde det var ulovlig.. Ble ikke fristet til å kjøpe da.. Anonymkode: 20493...c7b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå