AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Skravler for mye. Relaterer det meste andre sier til egne erfaringer. Bruker ordet "jeg" for mye. Syns ikke jeg er bedre enn mange, men noen. Syns (dessverre) jeg har hatt det og har det verre enn mange, men ikke "i hele verden!!". Orker ofte ikke å ta inn andres situasjon, har mer enn nok med egen lidelse og fortid. Aller verst er uten tvil skravlinga. Klarer ikke stoppe meg selv. Har god impulskontroll ellers i livet, men snakker altfor mye "jeg, jeg, jeg, meg" i møte med folk jeg er utrygg på. Utrolig at jeg har venner i det hele tatt. Er interessert i andre, men ikke så mange. Har empati med vanskeligstilte, men ikke folk som har levd enkle og beskytta liv. Er jeg narsissist? Anonymkode: 9a579...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Tviler på det, men du bør jo uansett få terapi når du sier du sliter med egen lidelse og fortid. Anonymkode: 9585a...6df 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 en som faktisk ER narsisist ville aldri tvilt på om vedkommende var det, de ville tenkt at det var alle andre som var problemet - ferdig snakka, ingeting er deres feil de har ingen mangler.. Anonymkode: 66011...e74 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: en som faktisk ER narsisist ville aldri tvilt på om vedkommende var det, de ville tenkt at det var alle andre som var problemet - ferdig snakka, ingeting er deres feil de har ingen mangler.. Anonymkode: 66011...e74 Er det noe hold i dette, eller er det bare noe "alle" sier? Sier psykologer sånt? Anonymkode: 9a579...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Du høres mer usikker ut. Anonymkode: 1640b...c57 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): en som faktisk ER narsisist ville aldri tvilt på om vedkommende var det, de ville tenkt at det var alle andre som var problemet - ferdig snakka, ingeting er deres feil de har ingen mangler.. Anonymkode: 66011...e74 Nå må folk slutte å ha denne feiloppfattelsen. Narsissister vet veldig godt at de er det, med unntak av de skjulte som ofte ikke forstår det selv. Anonymkode: a1e89...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Nei, det du beskriver har ikke noe med narssissme å gjøre TS, men husk at stort sett alle har et trekk av det. Du fremstår som usikker i møte med andre og snakker derfor om deg selv, og du har som flere nok med deg selv. At du heller ikke alltid har empatimed andre er også helt vanlig. Hvis du går i offerrollen veldig mye, så kan du ha trekk. Anonymkode: a1e89...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det noe hold i dette, eller er det bare noe "alle" sier? Sier psykologer sånt? Anonymkode: 9a579...ac1 Nei, det er ikke noe hold i det, med unntak av covert narsisster som mange ganger ikke skjønner at de er det. De tror oppriktig på at de er offer for andres likegyldighet, ondskap og urettferdighet. De baksnakker andre, og krever full oppmerksomhet for "lidelsene" og problemene sine. Utad er de passive og sier ofte ikke så mye at de tar plass, men det er typisk disse som går bak ryggen på andre. Det motsatte, en overt narsissist vet utmerket godt at hun/han er det. Anonymkode: a1e89...8b7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Nei, absolutt ikke. En narsissist finner ingen feil med seg selv og ville aldri ha tenkt denne tanken engang. Hvis du har noe tror jeg heller på ADHD. Skravling og tankekjør er to typiske ting, må ikke ha impulskontroll som har gått løpsk som mange tror. Anonymkode: f9381...90f 1
Phoenix Heart Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Du er ikke det, siden du kan se egne feil, en narrisist har null feil og er helt perfekt i følge dem selv.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Skravler for mye. Relaterer det meste andre sier til egne erfaringer. Bruker ordet "jeg" for mye. Syns ikke jeg er bedre enn mange, men noen. Syns (dessverre) jeg har hatt det og har det verre enn mange, men ikke "i hele verden!!". Orker ofte ikke å ta inn andres situasjon, har mer enn nok med egen lidelse og fortid. Aller verst er uten tvil skravlinga. Klarer ikke stoppe meg selv. Har god impulskontroll ellers i livet, men snakker altfor mye "jeg, jeg, jeg, meg" i møte med folk jeg er utrygg på. Utrolig at jeg har venner i det hele tatt. Er interessert i andre, men ikke så mange. Har empati med vanskeligstilte, men ikke folk som har levd enkle og beskytta liv. Er jeg narsissist? Anonymkode: 9a579...ac1 Nei. Anonymkode: 259f5...56d
Carrot Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Er narsissister klar over narsissismen sin? - Utforsk Sinnet Sitat Nå har de kommet med et klart og avgjørende svar på spørsmålet om narsissister er klar over narsissismen sin. Faktisk hevder de at narsissister har gode nivåer av selvbevissthet. Problemet ligger i deres underliggende mangel på empati. Dette betyr at de vet hva de gjør, men de bryr seg ikke om effekten av handlingene sine. Bryr du deg om resultatet handligene dine har? Har du empati? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 15 minutter siden, Carrot said: Er narsissister klar over narsissismen sin? - Utforsk Sinnet Bryr du deg om resultatet handligene dine har? Har du empati? Ja, selvsagt. Ts. Anonymkode: 9a579...ac1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå