Gå til innhold

Søppelsortering i kjøkkenbenken, en fiasko


Surpomp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 11.13):

Drammen har også egen for papir, glass/metall, restavfall og en til matavfall og har hatt det så lenge nå at jeg husker ikke engang nå det ble innført.

Jeg skulle ønske vi hadde egen beholder for plast også, men plast må vi legge i egen pose og enten kjøpe egen beholder eller ha posen i en bod for å sette ut ved siden av de andre beholderne når det er tømming. 

Og så skulle jeg ønske vi hadde en egen for batteri. Jeg har en liten pose fra Normal full av batterier nå som jeg hele tiden glemmer å ta med meg ut når jeg skal på tur. 

Anonymkode: 2baaf...4f3

Når det gjelder batterier, så bruker jeg å ha en liten plastpose beregnet for batterier liggende i posen med flasker som skal pantes, da tar jeg posen automatisk med til butikk (og der batteriene kan kastes) samtidig som jeg panter plasker.

Anonymkode: 52157...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du er fortsatt sur på myndighetene fordi du ikke klarer å holde kjøkkenet ditt rent??? 🤣

Anonymkode: 8a087...4ab

Hygienen på kjøkkenet mitt er helt akseptabel.
Problemet er at myndighetene starter i feil ende og pålegger menigmann å sette av plass til en haug forskjellige dunker på kjøkkenet og på gårdsplassen. Kostnadene for transport, materiell, bekjempelse av utøy, dårlig lukt og ekstra jobb legges selvfølgelig på forbruker.

Hvorfor ikke ta de store synderne først og bruke midlene på sorteringsanlegg på avfallsstasjonene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kn da ikke mene at det er kommunen som skal vaske søppelspannene dine?

Anonymkode: 02427...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kn da ikke mene at det er kommunen som skal vaske søppelspannene dine?

Anonymkode: 02427...d73

Nei, men benkeplassen, gårdsplassen, tiden det tar og den økede renovasjonsavgiften skulle jeg gjerne brukt til noe annet.
Særlig når det er marginalt å hente på denne overbyråkratiske tulleordningen som attpå til EU har funnet opp……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 9.28):

Jeg har en tynn plastpose i bunnen av matavfall dunken, før den papirposen går nedi, nettopp av denne grunnen... ironisk, reddet av plast hehe. 

Anonymkode: 5247a...8b7

Papirpose? Hva?? Vi får utdelt grønne plastposer til matavfallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke ha det klages på. Vi i Midt-Norge har hatt sortering med 3, nå 4 dunker, siden før år 2000, og her betaler vi for mengden restavfall vi kaster. De fleste ønsker å betale minst mulig, og sorterer derfor søpla enkelt når den kastes. Vi har 3 dunker under vasken og papp et annet sted i huset. Tømmes 1-4 ganger ukentlig alt etter behov. Det tar heller ikke lengre tid enn å laste lat i samme dunk. 

Anonymkode: df027...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...