AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #1 Skrevet 2. august 2024 Jeg har nettopp fått kredittkort og godkjente regningen fra kredittkortet som kom i nettbanken min. Da ble den godkjent på samme dag som betalingsfristen. Det er sånn det skal være? Eller ender jeg med å betale renter om jeg godkjenner datoen på betalingsfristen og bør endre den til dagen før? Anonymkode: b5dcc...672
Million Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 Det holder å betale på forfall, ja. Det blir ikke renter av det. Mottaker får pengene enten samme dag eller neste dag. Om du er bekymret for forsinkelser, kan du jo endre til at det belastes konto dagen før forfall. Personlig betaler jeg kredittkortregningen når jeg får den 😛 Liker å kvitte meg med regninger så fort jeg får dem, og bryr meg ikke om forfall. Vil bare ikke ha ubetalte fakturaer stående, selv om det er lenge til forfall. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 Noen kort har renter fra første dag andre ikke, det er umulig å ivite hva som gjelder ditt kort med så lite informasjon men om du for eksempel har rentefri bruk i 30 dager og fakturaen har kortere betalingsfrist enn det vil jeg tro du ikke beraler renter.. Anonymkode: 23d00...796
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Just now, Million said: Det holder å betale på forfall, ja. Det blir ikke renter av det. Mottaker får pengene enten samme dag eller neste dag. Om du er bekymret for forsinkelser, kan du jo endre til at det belastes konto dagen før forfall. Personlig betaler jeg kredittkortregningen når jeg får den 😛 Liker å kvitte meg med regninger så fort jeg får dem, og bryr meg ikke om forfall. Vil bare ikke ha ubetalte fakturaer stående, selv om det er lenge til forfall. Takk. Jeg godkjenner regningene med en gang jeg får dem. Men ønsker at pengene går så sent ut av kontoen som mulig slik at jeg får renter på bankkontoen min lengst mulig. Er kanskje ikke mye penger jeg tjener på det, men det er jo gratis penger. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen kort har renter fra første dag andre ikke, det er umulig å ivite hva som gjelder ditt kort med så lite informasjon men om du for eksempel har rentefri bruk i 30 dager og fakturaen har kortere betalingsfrist enn det vil jeg tro du ikke beraler renter.. Anonymkode: 23d00...796 Takk ts Anonymkode: b5dcc...672
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Sort sett "inntil 45 dagers rentefritt". Og betal alltid alt ved forfall. Anonymkode: 50455...d89
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Det løper ikke på renter på vanlig kredittkortbruk om man betaler regningen på forfallsdato. Om du tar ut kontanter fra kortet, overfører penger til konto etc så vil selvfølgelig rentene løpe med det samme. Anonymkode: 2a5d8...b9c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Jeg legger inn betaling på forfallsdato, uansett om det er søndag, helligdag, eller hva som helst. Har aldri opplevd at det trekkes renter. Har seks kredittkort nå. Anonymkode: d2fa6...1be 1
newman01 Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Har ikke endret forfallsdato på 20 år. Om utsteder av e-faktura og banken har satt en dato, så forholder jeg meg til den datoen. Eneste man skal passe på er kontantuttak på kredittkort i Norge, der løper normalt rentene fra første dag
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 I Norge er regelen at forfall er første virkedag etter ff.dato om den faller på helg/helligdag. Forfall søndag gir reelt forfall mandag, renter kan ikke beregnes før fra tirsdag. Sverige har «oss i hende»-regel slik at forfall søndag gir reelt forfall fredag. Anonymkode: 5141d...04e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå