Gå til innhold

Hvorfor går brukere inn i et tråd men ikke svarer når det pent står i overskriften hva det handler om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det irriterer meg. Hvorfor gjør dere det, når det står i overskriften hva det gjelder? 

Feks. hvis jeg ser en tråd hvor i overskriften det står «hvordan lager man grøt» så klikker ikke jeg meg inn, fordi det ikke interesserer meg. Men i en tråd så står det feks 150 visninger og ingen svar. Det er helt utrolig. Jeg skjønner det ikke.

Flere som er enig med meg?

Anonymkode: bdc58...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig få overskrifter beskriver dekkende nok hva ts ønsker å spørre om/ diskutere.

Derfor må man lese innlegget før man vet om man har noe å kommentere. Noen ganger er det slik at man får lyst til å svare, andre ganger er det litt underholdende å lese de ulike svarene. 

Jo flere som klikker seg inn på overskriften jo større sjans er det for at noen som har noe interessant å komme med svarer. 

Hvis du blir irritert over at flere leser uten å svare, ville jeg tenke at et nettforum ikke er det rette for deg.

Anonymkode: 41c5e...24d

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke enig ;) Oveskriften er bare en overskrift. Man får som oftest ikke plass i overskriften til alt man lurer på. Noen ganger stiller man flere spørsmål inne i teksten. I noen tilfeller ser jeg også at ts ofte lurer på litt andre ting enn det overskriften faktisk tilsier også. Derfor :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som første svar skriver + at andre har kanskje svart noe ala det en selv ville svart

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften dekker sjeldent nøyaktig hva det gjelder, så kan og vær ting du er intressert i å lese om, men samtidig ikke har så mye å bidra med selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Irriteree du deg over at folk bare ser og ikke svarer.  Eller at du ikke har fått like mye komentarer som det står visning på?

1. Det er ikke plikt til å legge igjen komentarer. Hvis du generelt er redd for sånt. Kan jegcsi ar bare på fb. Så er det i snitt underen % som trykker liker eller komenterer innlegget ditt. Dvs ca ingen utover dine venner komenteree. Men de får det med seg  ja.

2. Har det slått deg mange andre også lurer på hvordan man lager grøt?

3. Siden du er diffus å skriver grøt. Og i tråden ber om hjelp til å lage en grøt du ikke kan.  Da er det dumt å svare

4. Kanskje 20 andre har svart det du tenkte å skrive.

Jeg gjetter at grunne til at du spør egentlig handler om ønske om å få opp antall komentarer du får.  Da får vi se hvor lang denne tråden blir 

Anonymkode: ee3fe...457

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg går stort alltid inn på tråder i første omgang bare for å lese. Mange problemstillinger som er interessante å lese om selv om jeg ikke har et vettug svar å gi. Føler vell for å kommentere kanskje i 1/3 av tråder jeg klikker på, og det er ikke alltid direkte et svar på problemstillingen i hi. Jeg er på kg for tidsfordriv, ikke rådgiver virksomhet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det irriterer meg. Hvorfor gjør dere det, når det står i overskriften hva det gjelder? 

Feks. hvis jeg ser en tråd hvor i overskriften det står «hvordan lager man grøt» så klikker ikke jeg meg inn, fordi det ikke interesserer meg. Men i en tråd så står det feks 150 visninger og ingen svar. Det er helt utrolig. Jeg skjønner det ikke.

Flere som er enig med meg?

Anonymkode: bdc58...a18

"Hvordan lager man grøt?"

Da ville jeg gått inn for å se om noen faktisk utrolig nok ikke vet hvordan grøt lages eller om overskriften er feil eller det er en eller annen mystisk spesialgrøt det er snakk om.

Anonymkode: 0a8b6...4e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange kanskje allerede har svart det man tenkte på? 

Også er det noen ganger utrolig underholdende å lese svarene. 

Og så - det angår da ikke deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man aldri kan vite om overskriften stemmer med resten. Ofte er også overskriften upresis. "Hvordan lager man grøt?", er et eksempel på en upresis overskrift. Det står jo ikke om det er barnegrøt, risgrøt, rømmegrøt, havregrøt, semulegrøt eller hva det er. Det fremkommer heller ikke om man trenger en konkret oppskrift, eller om man bare lurer på hvordan det generelt gjøres.

Jeg klikker meg også inn på mange tråder hvor overskriften virker veldig spennende, og absolutt noe jeg kan ha lyst til å engasjere meg i, men så kommer jeg inn og så handler det om noe helt annet enn det jeg trodde, eller så er tråden totalt ødelagt av avsporinger og troll, og jeg gidder ikke å engasjere meg allikevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender ofte jeg klikker meg inn på et innlegg/tråd der overskriften virket å være noe jeg kunne svare på, men så leser jeg mer utfyllende info i hovedinnlegget, og skjønner at det var spørsmål om ting jeg ikke kunne svare på likevel. Så selvfølgelig, i stedet for å legge igjen et dumt "Jeg vet ikke svaret på det du spurte om", så går jeg ut av tråden igjen uten å si noe.

Andre ganger er jeg bare nysgjerrig og vil lese hva folk har på hjertet eller lurer på, uten at jeg nødvendigvis vil tilføye noe selv. 

Er det tråder der jeg etter å ha lest hovedinnlegget mistenker for å være bare en trolletråd, svarer jeg som regel ikke. Gidder ikke mate trollet. Andre ganger kan jeg la tvilen komme ts til gode, og gir et svar likevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Octopus skrev (32 minutter siden):

Så du ønsker at 150 brukere skal svare «vet ikke»?

Eller "det ønsker jeg også å vite"

(mange leser tråder for å selv få tips)

Anonymkode: a56bb...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (22 minutter siden):

Er det tråder der jeg etter å ha lest hovedinnlegget mistenker for å være bare en trolletråd, svarer jeg som regel ikke. Gidder ikke mate trollet. Andre ganger kan jeg la tvilen komme ts til gode, og gir et svar likevel. 

Det og.

Jeg liker forholdstrådene.

Men hopper rett over trollene, de er det mange av i det underforumet. 

Anonymkode: a56bb...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...