Gå til innhold

Blør man i en evighet igjen ved bytte av hormonspiral ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blør man i en evighet igjen ved å bytte hormonspiral eller gjelder det bare første gang?

Anonymkode: 53975...2ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg satte inn hormonspiral blødde jeg i ca 2 uker. Mens forsvant etter 3 mnd. Den hadde varighet på 5 år.

Tok den ut og var uten i 6 mnd. Fikk satt inn ny i vår. Blødde endel de første 2 mnd. Har ennå småblødninger ukentlig og "menssmerter" i hytt og pine, og har mens hver mnd. 

Gynekolog mente jeg kom til å miste mens som sist gang så jeg håper.. men ikke noe har vært likt som første gang.

Anonymkode: 2d9b7...077

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske å ha blødd noe de gangene jeg har byttet. 

Anonymkode: f6a31...0ed

AnonymBruker
Skrevet

noen flere med erfaringer?
Gidder ikke å bytte spiral før jeg absolutt må om det er slik at jeg blir blødende i evigheter og småblødninger  hver måned igjen i lange tider... Nå blør jeg ingen ting... og slik vil jeg gjerne det fortsetter

AnonymBruker
Skrevet

Tenker sånt er veldig individuelt. Jeg gjorde det, også ved P-stav, men jeg kjenner ingen andre som har hatt sånne problemer. 

Anonymkode: 9d646...450

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker sånt er veldig individuelt. Jeg gjorde det, også ved P-stav, men jeg kjenner ingen andre som har hatt sånne problemer. 

Anonymkode: 9d646...450

jeg spør de som har byttet hormonspiral

AnonymBruker
Skrevet

kjedelig å blø hver dag i flere måneder... slik man gjerne gjør første gang man setter inn hormonspiral

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merka ingenting da jeg bytta hormonspiral.

Har for så vidt aldri hatt masse blødninger med hormonspiral ellers heller, da, mulig det virker inn. Jeg hadde bare vanlig mensen i starten som gradvis ble mindre og mindre kraftig, til den ble helt borte etter rundt et år. Så da jeg skulle bytte spiralen hadde jeg ikke blødd på 4 år, og begynte som sagt ikke heller.

Anonymkode: e0aca...872

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg fikk satt inn spiral så blødde jeg av og på i 4-5 måneder. Men de gangene jeg har byttet så har jeg bare blødd et par dager og så ingen mens. 

Anonymkode: 51657...852

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bødde en uke etter innsetning begge gangene. Er nå på 4.året på spiral 2 og har fremdeles uregelmessige blødninger. Så er vel individuelt.

Anonymkode: 735c1...186

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bødde en uke etter innsetning begge gangene. Er nå på 4.året på spiral 2 og har fremdeles uregelmessige blødninger. Så er vel individuelt.

Anonymkode: 735c1...186

En måned*

Yay, er ikke anonym mer😄

Endret av PusheenPusheen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i 8 mnd første gangen jeg fikk satt inn. Holdt på å bli sprø. Jeg har ikke blødd etter å ha byttet. Har tatt ut for å bli gravid to ganger, og satt inn etter fødsel. Da har jeg blødd et par uker før det stabiliserte seg igjen. 

Anonymkode: acd3a...ce6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...