Gjest Lille meg2 Skrevet 13. november 2002 #1 Skrevet 13. november 2002 Hm..jeg har alltid hørt at dersom man striper håret så vil det blit mindre fett...og ja det har det blitt, men jeg trodde det også ville gjelde hodebunnen, men nei... Før trengte jeg ikke dushe håret mer enn to ganger i uken og det var så lettvint. Men så begynte hodebunnen å bli fet den andre dagen, og måtte etterhvert vaske håret annenhver dag. og jeg har langt hår som tørker svært seint så det er et slit. Stipet håret og tenkte at nå løser det seg , men nei da det ble til det verre , må vaske det hver dag nå for ellers så ser det fett ut ved hodebunnen , henger liksom i render om dere forstår hva jeg mener. Huff blir så lei av å vaske og vaske og vaske og føhne og føhne og .... Bruker shampo fra define som skal gi volum, og en annen fra share blond som skal bevare stripene lyse. + balsam i håret selvsagt ikke i hodebunnen. Noen tips? Har aldri vært plaget av fett hår eller hodebunn før, problemene har kommet gradvis det siste året. Kan også føye til at jeg ikke bruker kunstig kliss i håret, lar det henge fritt, til nøden litt spray. Det er jo ikke heldig å vaske det så ofte heller og sett ikke å måtte føhne det ofte... Lille meg 2
Lissie Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Hei! Jeg antar at du egentlig ikke har fet hodebunn, men tørr! I og med at hodebunnen og håret er tørt strever hodebunnen med å lage fettstoffer for å lindre på tørrheten. Derfor blir hodebunnen fet. Mitt tips til deg er at du bruke hårshampoo og balsam beregnet på tørt hår. Gjerne også en hårkur. Lykke til!
Gjest Janna Skrevet 14. november 2002 #3 Skrevet 14. november 2002 Bare et lite tips: Den lille perioden jeg brukte Define Shampo så håret mitt ut som en diger, hengende fettball. Jeg kødder ikke, det så grusomt ut. Nå bruker jeg Wella SP fra frisøren- og trenger bare å vaske det to ganger i uka. (Med SP hårkur 1 gang i uka) Og håret mitt har aldri vært så levende, glansfullt, rent og luftig.... Mener det. Det er som et nytt liv, hehe! Lykke til med håret!
Gjest Lea Skrevet 14. november 2002 #4 Skrevet 14. november 2002 Bytt shampoo og evt andre produkter. Du kan jo bruke en hårkur i tuppene for tørt hår også. Define er ikke et særlig godt merke. Kjøp gjerne produktene i vanlige parymerier, men styr unna Define. Jeg har ofte hatt bedre hår etter å ha brukt billige produkter etter å ha holdt meg til frisør-merker en stund. Dette kommer helt an på håret. Faktisk blir håret mitt superbra når jeg bruker den gode, gamle Naturelle shampoen.. utrolig men sant.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 14. november 2002 #5 Skrevet 14. november 2002 Jeg har forelsket meg helt i shampoen til Biotherm, blå flaske, den er mot tørt hår. Nå holder det å vaske håret to-tre ganger i uka, mot hver dag før.
Gjest Caroline:) Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Hei du! Jeg har samme problem, og snakket med frisøren min om det. Det hun anbefalte er å vaske håret to ganger (skyll, så gjenta) med shampo for fett hår, deretter bruker du en balsam og evt en hårkur eller leave-in balsam (er utrolig bra!) i håret der det er tørt. Altså ikke i hodebunnen! Funker kjempe bra. Jeg har også begynt med saltvanns-spray i hodebunnen (noen spray) når håret er tørket. Liker faktisk den bedre enn hårspray. Håper noen fikk noe ut av dette da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå