AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Del Skrevet 1. august 2024 Søkte om Morrow kredittkort og fikk etter ganske kort tid svar på at jeg får tilbud om kredittkort med kredittramme på 50 000 kr. Det stod ingen plass hva man søkte om og hadde egentlig tenkt å søke om lavere beløp på 10 000 kr som det stod er det minste man kan ha, er det mulig å justere ned i ettertid? Ønsker ikke så stor kredittramme. Signerte så på vilkårene, også ser jeg etterpå at jeg signerte at de fortsatt skal gå igjennom søknaden og godkjenne den. Så begynte jeg å lese om erfaringer på nettet og de har fått ekstremt dårlig omtale. Virker som de har elendig kundeservice og mange skriver at det blir lagt på uforståelige gebyrer, i tillegg at folk har fått purregebyr når de har faktisk har betalt innen fristen. Nå blir jeg skeptisk til dem, og ønsker egentlig allerede å avslutte forholdet før det egentlig har blitt godkjent, men siden jeg har signert, er redd de skal sende meg kort i posten nå også kreve gebyr av meg når jeg avslutter forholdet. Prøvde å lese på dokumentet om det er noen skjulte gebyrer for å avslutte kundeforholdet og synest det var mildt vanskelig å forstå. Håper egentlig bare de avviser søknaden min til slutt så slipper jeg å forholde meg til dem, de har jo ikke innhentet kredittopplysninger enda og regner med det er det de skal sjekke før jeg formelt godkjenner. Jeg har bare 500 000 kr i årslønn før skatt og allerede 70 000 kr i kredittramme fra før, så er jo ganske drøyt om de ender opp med å gi meg kredittramme på 50 000 kr slik at total kredittramme blir 120 000 kr. Har ingen betalingsanmerkninger, så frykter nå nesten at de skal være for liberale og slenge kredittkort etter meg. Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 529a1...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Del Skrevet 1. august 2024 Og ja, jeg burde ha lest omtalene først, men synest at hjemmesiden deres så veldig proff og troverdig ut, så de virket jo seriøse. Anonymkode: 529a1...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. august 2024 #3 Del Skrevet 1. august 2024 Bare ikke bruk kortet da. Klipp det i to, og ikke tenk noe på det. Ubrukt kort medfører ingen gebyrer Du er jo ikke lovpålagt å bruke hele kredittrammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Del Skrevet 1. august 2024 newman01 skrev (2 minutter siden): Bare ikke bruk kortet da. Klipp det i to, og ikke tenk noe på det. Ubrukt kort medfører ingen gebyrer Du er jo ikke lovpålagt å bruke hele kredittrammen Ønsker ikke å ha en kredittramme på 50 000 kr stående i papirene som ikke blir brukt. Det påvirker jo opptak av lån senere på andre fronter, derfor ønsker jeg å få slettet kundeforholdet i sin helhet. Tror forøvrig jeg har lest om kredittkort som belaster deg om du ikke bruker det etter så og så lang tid. Mye skjule gebyrer her og der. Anonymkode: 529a1...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uføre Unni Skrevet 2. august 2024 #5 Del Skrevet 2. august 2024 (endret) Jeg er veldig fornøyd. Med alt egentlig. Layout på nettsiden, kundeservice og bonusordningen. Jeg har også sparekonto hos Morrow. Morrow har ingen skjulte gebyrer. Du får ta kontakt med de å si at du ikke ønsker kortet likevel. Er du heldig så er du fjernet fra kredittregisteret på 1 times tid. Jeg vet, for jeg har hatt ett tyvetalls forskjellige kort i mitt liv. For jeg har dilla på de. Men uansett, du har ikke noe å bekymre deg for. Edit: ja, du kan justere ned summen Edit 2: jeg var inne hos trustpilot og leste. Problemene ser ut til å oppstå ved fakturautsending/betaling/utsettelse. Jeg overfører beløpet fra min lønnskonto straks jeg har brukt kortet for jeg er bare ute etter bonus. Så jeg har aldri fått noe faktura. Og da har jeg heller ikke hatt noen problemer. Endret 2. august 2024 av Uføre Unni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 2. august 2024 #6 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg har dette kortet og har ikke hatt noen problemer. Etter at søknaden er godkjent, kan du gå inn på nettsiden og endre kredittrammen. Finnes det ingen meny for dette, sender du melding til dem inne på Min side. Bare å skrive "Jeg vil senke kredittrammen til 10000 kr", bør ikke forklare noe mer enn det. Jeg har alltid efaktura i min nettbank (vanlige banken) og får fakturaene rett inn uten problemer. Husker ikke om den aller første fakturaen fra Morrow kom rett i nettbanken eller om den kom på mail (noen steder skjer dette når man har nytt kundeforhold). Betaler fakturaene på forfallsdato og har aldri fått gebyrer for noe. Har opplevd at de bruker noen dager på å svare på meldinger fra Min side. De kunne godt vært raskere på dette. Utenom det har jeg ikke hatt noen problemer og kjenner meg ikke igjen i de dårlige omtalene du nevner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg har hatt Morrow-kortet siden lenge før de byttet navn til Morrow. Jeg bruker det mye( bruker 10 000 - 30 000 på det i mnd) og har aldri hatt problemer med dem annet enn at det tok veldig lang tid å få nytt kort en gang jeg skulle ha det. Så de sliter visst litt med kortprodusenten. Jeg har e-faktura og går bare inn i banken min og godkjenner når den kommer og den trekkes på forfallsdato. Anonymkode: 2c9ca...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg har det (som et av mange), og har ikke opplevd noe kluss. Vipps varsler meg om ny faktura, og jeg godkjenner betaling på forfallsdato. Anonymkode: 6fef6...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Del Skrevet 2. august 2024 Ok, takk for svar dere. Litt betryggende å høre erfaringene deres og at det faktisk ikke er så ille som ratingen sier. Hadde også tenkt å bruke det til bonusoppsamling, og betale inn før forfall, så da høres det jo ut som det ikke bør bli noe problem, verken med det eller å sette ned grensen. Anonymkode: 529a1...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Søkte om Morrow kredittkort og fikk etter ganske kort tid svar på at jeg får tilbud om kredittkort med kredittramme på 50 000 kr. Det stod ingen plass hva man søkte om og hadde egentlig tenkt å søke om lavere beløp på 10 000 kr som det stod er det minste man kan ha, er det mulig å justere ned i ettertid? Ønsker ikke så stor kredittramme. Signerte så på vilkårene, også ser jeg etterpå at jeg signerte at de fortsatt skal gå igjennom søknaden og godkjenne den. Så begynte jeg å lese om erfaringer på nettet og de har fått ekstremt dårlig omtale. Virker som de har elendig kundeservice og mange skriver at det blir lagt på uforståelige gebyrer, i tillegg at folk har fått purregebyr når de har faktisk har betalt innen fristen. Nå blir jeg skeptisk til dem, og ønsker egentlig allerede å avslutte forholdet før det egentlig har blitt godkjent, men siden jeg har signert, er redd de skal sende meg kort i posten nå også kreve gebyr av meg når jeg avslutter forholdet. Prøvde å lese på dokumentet om det er noen skjulte gebyrer for å avslutte kundeforholdet og synest det var mildt vanskelig å forstå. Håper egentlig bare de avviser søknaden min til slutt så slipper jeg å forholde meg til dem, de har jo ikke innhentet kredittopplysninger enda og regner med det er det de skal sjekke før jeg formelt godkjenner. Jeg har bare 500 000 kr i årslønn før skatt og allerede 70 000 kr i kredittramme fra før, så er jo ganske drøyt om de ender opp med å gi meg kredittramme på 50 000 kr slik at total kredittramme blir 120 000 kr. Har ingen betalingsanmerkninger, så frykter nå nesten at de skal være for liberale og slenge kredittkort etter meg. Hva er dine erfaringer? Anonymkode: 529a1...028 Hvorfor har du søkt kredittkort i utgangspunktet fra dem? Ingen innvilger deg kreditt, uten å ha kredittsjekken deg først, det gjøres på noen få minutter. Ved netthandel har du 14. dagers angrerett, om dette gjelder kredittkort, vet jeg ikke. Vil du ikke ha kortet går du ganske enkelt beskjed raskest mulig, og avslutter. Noen banker kaster mengder av kort og kreditt etter folk, andre er så strenge at de avslår. En merkelig forskjell. Anonymkode: db303...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du søkt kredittkort i utgangspunktet fra dem? Ingen innvilger deg kreditt, uten å ha kredittsjekken deg først, det gjøres på noen få minutter. Ved netthandel har du 14. dagers angrerett, om dette gjelder kredittkort, vet jeg ikke. Vil du ikke ha kortet går du ganske enkelt beskjed raskest mulig, og avslutter. Noen banker kaster mengder av kort og kreditt etter folk, andre er så strenge at de avslår. En merkelig forskjell. Anonymkode: db303...600 Skrev det i svaret over, til å samle bonuspoeng! Anonymkode: 529a1...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #12 Del Skrevet 4. august 2024 Hvordan er dette kortet bedre enn Santander sitt røde flexi Visa? Anonymkode: 542d3...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #13 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvordan er dette kortet bedre enn Santander sitt røde flexi Visa? Anonymkode: 542d3...db7 It ain't. Anonymkode: 36f36...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #14 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvordan er dette kortet bedre enn Santander sitt røde flexi Visa? Anonymkode: 542d3...db7 2% på all netthandel. Kjøper det meste på nett i disse dager. Men gi gjerne litt mer informasjon om det finnes bedre alternativer. Anonymkode: 6fef6...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #15 Del Skrevet 4. august 2024 Har ikke opplevd noen problemer med dem. Har en liten pause nå, fordi jeg passerte grensen for bonus i løpet av et år. Men begynner snart å bruke dem igjen. Anonymkode: 529cd...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan er dette kortet bedre enn Santander sitt røde flexi Visa? Anonymkode: 542d3...db7 Morrow-kortet gir bonus på alt og ikke bare ting i spesielle kategorier. Anonymkode: 2c9ca...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Morrow-kortet gir bonus på alt og ikke bare ting i spesielle kategorier. Anonymkode: 2c9ca...c74 Santanders 100 dagers handlegaranti er myye bedre. Fikk nettopp igjen 9000 på en elsykkel jeg kjøpte og nå kom på tilbud. Anonymkode: 36f36...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 5. august 2024 #18 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg har brukt kortet nesten hver dag i 5 år, før het de Komplett Bank. Har ved uhell ca 2 ganger i løpet av disse årene betalt for seint, og da måtte jeg betale noen hundrelapper ekstra som straff. Men dette var min egen skyld. Ikke opplevd at dem har tullet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Santanders 100 dagers handlegaranti er myye bedre. Fikk nettopp igjen 9000 på en elsykkel jeg kjøpte og nå kom på tilbud. Anonymkode: 36f36...4af Det er jo derfor man har begge deler. Men jeg bruker helt klart Morrow-kortet mest. Anonymkode: 2c9ca...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. august 2024 #20 Del Skrevet 6. august 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Santanders 100 dagers handlegaranti er myye bedre. Fikk nettopp igjen 9000 på en elsykkel jeg kjøpte og nå kom på tilbud. Anonymkode: 36f36...4af Det er jo en enorm ulempe med den garantien at prisgarantien ikke gjelder på kundeklubb-tilbud da... Finnes det idag noen butikker som ikke har kundeklubb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå