AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Vi har prøvd på nr 2 i flere måneder uten hell, og i «desperasjon» har jeg begynt på b6 (pyridoksin) 40mg pr dag for å forhåpentligvis få lenger lutealfase. Leste meg opp i forkant og så at det ikke hadde noe negative bivirkninger for baby som ammer. Men!! Nå leste jeg akkurat at store doser kan være laktasjonshemmende. Og vi har styrt voldsomt med amming de siste dagene. Kan utdrivningen/melkeproduksjonen reddes ved at jeg slutter på pyridoksin? Håper sånn det. I følge internett er halveringstiden 15-20 dager. Får vondt i magen av tanken på å ha ødelagt ammingen for lille tassen som egentlig er så glad i pupp❤️ han er forøvrig ett år, så sånn sett ingen krise om jeg må slutte. Men har egentlig ikke lyst til å slutte å amme 🫣 Anonymkode: 2ee90...52c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #2 Skrevet 2. august 2024 40 mg/dag er ikke mye da. Det kan virke laktasjonshemmende fra 120-140 mg per dag. Har du sjekket om du kan være gravid nå? Men om du et bekymret for at det kan være en bivirkning så kan du jo selvfølgelig stoppe opp. Anonymkode: 8b11f...e06
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): 40 mg/dag er ikke mye da. Det kan virke laktasjonshemmende fra 120-140 mg per dag. Har du sjekket om du kan være gravid nå? Men om du et bekymret for at det kan være en bivirkning så kan du jo selvfølgelig stoppe opp. Anonymkode: 8b11f...e06 Takk for svar. Jeg er ikke gravid nå, så det er ikke det som gjør det. Kan jo være at det er nå ammereisen naturlig slutter, og at det ikke har noe med vitamintilskudd å gjøre. Dropper uansett b6 inntil videre, så får jeg heller begynne igjen hvis ammingen går i dass❤️ Anonymkode: 2ee90...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå