AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #21 Del Skrevet 17. august 2024 Jeg har nesten bare bjørkepinner fra KnitPro. Har kjøpt det jeg trenger til oppskriftene og nå har jeg stort sett det jeg trenger. Ikke noe poeng i å kjøpe et stort sett med en gang. Det er også fint å kunne prøve litt ulike pinner for folk er ikke like. Det du bør ha er maskemarkører i to eller flere farger (trenger ofte en som markerer starten på omgangen og flere i en annen farge til f.eks. raglan) og ullnål til å feste tråder. Vanlig målebånd har du kanskje fra før og du trenger bare en hvilken som helst saks. Jeg bruker notater på tlf til omgangstelling og til å huske hvor jeg er i mønsteret. Evt. penn og papir. Prøvde en app, men det var ikke noe lettere. Og så finner du ut litt etter hvert hva du trives med og trenger. 🙂 Anonymkode: 88b12...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #22 Del Skrevet 25. august 2024 Jøss. Jeg trives godt med de billigste pinnene, og det eneste jeg trenger i tillegg er målebånd. Som maskemarkører bruker jeg tynne hårstrikker i forskjellige farger. Hva slags størrelse pinnene er kan enkelt måles med målebåndet. Alle gjør som de vil, men det er tull at man trenger alle disse tingene. Anonymkode: 748f8...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. august 2024 #23 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg koser meg med fint strikkestæsj. Har flere storkesakser, fine maskemarkører, en pinnemåler jeg liker osv. Tenker at man kan bruke på penger på det om man liker det selv, men det finnes selvfølgelig alternativer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 8. september 2024 #24 Del Skrevet 8. september 2024 Maskestoppere, maskemarkører (enkle og lette), en liten saks og gode stoppenåler til å feste tråder. Har altfor mange strikkepinner, men pinnene mine får du aldri! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #25 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 23.18): Treninger? Bambus? Metall? Er det verdt å investere i maskestoppere, omgangstellere og diverse annet som er å få kjøpt? Hva er bra og hva bør jeg droppe? Hilsen nybegynner😃 Anonymkode: 99903...259 Pinne typer syntes jeg avhenger av garnet. På lette myke og fluffy garn. Da liker jeg trepinner. Ellers mister jeg masker. På vanlig ullgarn foretrekker jeg metall. Har begynt mer med magick loop når jeg strikker. Så da liker jeg 100cm rundpinne istedenfor sett pinner. Maske markører er jeg avhengig av i mange farger. Da sorterer jeg farger iht hvor jeg begynner. Hva er foran og hva er bak etc. Også har jeg msrkører pr rapport. Ellers må jeg ta oppigjen så mye. Trenger jo ikke så mye mer. Men greit å ha sånn pinne etui sortert og pinnemåler til tykkelse Anonymkode: eb152...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 8. september 2024 #26 Del Skrevet 8. september 2024 Det er som du ser av svarene her varierende hvilken type pinner folk liker. Jeg hater pinner i tre eller bambus, og foretrekker metallpinner som er litt glatte. Bruker rundpinner til ca alt, liker ikke korte settpinner (strømpepinner). Mens andre synes helt motsatt av meg. Uansett: Anbefaler deg å kjøpe bra pinner fra broderi butikk/garnbutikk (nett eller fysisk butikk). Kjøp de pinnene du trenger for det første plagget du skal strikke. Er pinnene bra og du liker dem, kan du se om det finnes pakker med utskiftbare pinner av samme merke/type. Ellers kjøper du bare etter hvert de pinnestørrelsene du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 4. oktober 2024 #27 Del Skrevet 4. oktober 2024 Har utskiftbare rundpinner fra Drops(pro romance) som passer overens med knitpro slik at man kan spe på om man trenger noe. I tilegg til strømpepinner fra Drops og knitpro. Strikker så og si kun med trepinner, for det bråker ikke så mye. Ellers er maskemarkører, og maskevaier til å la arbeidet hvile på helt gull. målebånd, ei saks og nål. Kjøp når behovet melder seg, istedet for å bare kjøpe. Det blir nok utstyr etterhvert uansett. har strikket masse i 20 år, og fortsatt kjøper jeg utstyr, men nå er det mer for å "unne" meg litt ekstra eller fordi jeg har lyst på. Mitt tips er å kjøpe gode pinner først som sist. Istedet for mye billige som bare ødelegger gleden. Plastpinner er ikke noe særlig å strikke med. 🤦🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå