Gå til innhold

Livmorhalstappen høyt/lavt, indikator på at fødsel nærmer seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jordmor sa at livmorhalsen/tappen lå høyt oppe ved forrige sjekk. Det var 1 cm åpning og hun tøyde til 2. Har plasseringen noe å si for fødsel? Betyr det at jeg kommer til å gå maks overtid når den er så høyt oppe hele tiden?

Anonymkode: 0d7fa...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var høyt oppe da jeg ble sjekket 2 dager før fødsel. Hadde da 2 cm åpning, og hadde hatt litt kynnere i noen dager. Ble sjekket på termindato. Vi reiste til sykehuset samme dag, pga lang reisevei. Jordmoren som sjekket meg på kvelden, hadde for korte fingre til at hun klarte å kjenne noe, så den sto veldig høyt. Da jeg ble sjekket neste morgen var livmorhalsen lavere, og det var visst et godt tegn på at noe var på gang. Var i aktiv fødsel fra kvelden den dagen. 

For min del tror jeg den ble høyere noen uker før fødsel kanskje. Jeg husker at jeg prøvde å kjenne etter selv, men den var for høyt oppe til at jeg klarte det. 

Anonymkode: 876be...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min var høyt oppe da jeg ble sjekket 2 dager før fødsel. Hadde da 2 cm åpning, og hadde hatt litt kynnere i noen dager. Ble sjekket på termindato. Vi reiste til sykehuset samme dag, pga lang reisevei. Jordmoren som sjekket meg på kvelden, hadde for korte fingre til at hun klarte å kjenne noe, så den sto veldig høyt. Da jeg ble sjekket neste morgen var livmorhalsen lavere, og det var visst et godt tegn på at noe var på gang. Var i aktiv fødsel fra kvelden den dagen. 

For min del tror jeg den ble høyere noen uker før fødsel kanskje. Jeg husker at jeg prøvde å kjenne etter selv, men den var for høyt oppe til at jeg klarte det. 

Anonymkode: 876be...62b

Jeg har termin i dag og ble sjekket for en uke siden. Har da sjekket litt selv den siste uken om den har kommet seg nedover, men det gjør den ikke. Har kynnere, murringer, menssmerter, nedpress om hverandre døgnet rundt. Disse tegnene har jeg hatt i flere uker, så de tegnene tør jeg ikke stole på og leter derfor etter noe annet. 

Anonymkode: 0d7fa...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har termin i dag og ble sjekket for en uke siden. Har da sjekket litt selv den siste uken om den har kommet seg nedover, men det gjør den ikke. Har kynnere, murringer, menssmerter, nedpress om hverandre døgnet rundt. Disse tegnene har jeg hatt i flere uker, så de tegnene tør jeg ikke stole på og leter derfor etter noe annet. 

Anonymkode: 0d7fa...c7a

Skjønner godt at du leter etter tegn da ja! Det høres slitsomt ut. Men det høres jo også ut som kroppen forbereder seg, så håper det setter i gang snart. Jeg syklet en lang tur dagen før termindato, og var litt skuffet på vei til jordmor dagen etter, fordi det føltes som ingenting kom til å skje. Men plutselig setter kroppen i gang. Kanskje det hjelper å bli tøyd/strippet på neste kontroll om du ønsker det? 

Anonymkode: 876be...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner godt at du leter etter tegn da ja! Det høres slitsomt ut. Men det høres jo også ut som kroppen forbereder seg, så håper det setter i gang snart. Jeg syklet en lang tur dagen før termindato, og var litt skuffet på vei til jordmor dagen etter, fordi det føltes som ingenting kom til å skje. Men plutselig setter kroppen i gang. Kanskje det hjelper å bli tøyd/strippet på neste kontroll om du ønsker det? 

Anonymkode: 876be...62b

Jeg ble tøyd for 4 dager siden og fikk beskjed om at det ville gi flere kynnere. Jeg hadde ingen smerter etterpå pg færre kynnere enn noen gang. 

Lange turer, vaske hjemme, sex, tøyd, søvn, ingenting ser ut til å gi endring. 

Anonymkode: 0d7fa...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ble tøyd for 4 dager siden og fikk beskjed om at det ville gi flere kynnere. Jeg hadde ingen smerter etterpå pg færre kynnere enn noen gang. 

Lange turer, vaske hjemme, sex, tøyd, søvn, ingenting ser ut til å gi endring. 

Anonymkode: 0d7fa...c7a

Håper det skjer noe snart ❤️

Anonymkode: 876be...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livmormunnen vil flate ut på slutten av graviditeten. Den kan være slik en god stund før fødselen starter. 
Jeg ble også tøyd og fikk litt åpning, men gikk likevel 12 dager over termin og måtte settes igang. 
Bare å smøre seg med tålmodighet. Skjer når det skjer 

Anonymkode: 3a34c...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...