Gå til innhold

"Oi, toget er på perrongen"


norw

Anbefalte innlegg

Pro tip: Hev blikket og se om toget har fått grønt lys ut av stasjonen. Hvis det fremdeles er rødt, trenger du ikke stresse, for da tar det noe tid før toget kan gå. Først må det få grønt lys, så må ombordansvarlig varsles om dette (med det gule blinklyset på toget), deretter må denne gi avgang, og SÅ vil dørene sperres av lokfører før toget kjører. 

Anonymkode: 04e86...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, norw said:

Jeg ser omtrent aldri at de som stresser med å rekke toget skal inn en bestemt dør et stykke fram.

Hvordan ser du så mye av adferden til de som er tre minutter foran deg i løypa? Sitter du på en benk og studerer alle frem til avgang, så du kan skrive om dem på kvinneguiden?

Anonymkode: 05969...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan ser du så mye av adferden til de som er tre minutter foran deg i løypa? Sitter du på en benk og studerer alle frem til avgang, så du kan skrive om dem på kvinneguiden?

Anonymkode: 05969...0d1

Står ingenting om at noen er 3 min foran meg 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (15 timer siden):

Eneste intelligente svaret så langt 👏

Den eneste som onanerte egoet ditt også.

Anonymkode: 7d42e...e6a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Pro tip: Hev blikket og se om toget har fått grønt lys ut av stasjonen. Hvis det fremdeles er rødt, trenger du ikke stresse, for da tar det noe tid før toget kan gå. Først må det få grønt lys, så må ombordansvarlig varsles om dette (med det gule blinklyset på toget), deretter må denne gi avgang, og SÅ vil dørene sperres av lokfører før toget kjører. 

Anonymkode: 04e86...e4c

Toget kan ha fått tillatelse til å kjøre på rødt lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (På 1.8.2024 den 21.32):

"Jeg må skynde meg" 

😑

Ser det hele tiden, folk som stresser med å rekke et tog selv om de har plenty med tid.

Bare et eksempel i kveld: klokka er 21:18 når man tar rulletrappa ned mot perrongen på Oslo S. Toget går 21:22 og likevel begynner folk å stresse. Jeg ville tatt det relativt med ro selv om jeg så at klokka nettopp har blitt 20:21 med mindre det er veldig viktig å rekke toget.

4 minutter, jeiks.

For en merkelig ting å bry hjernen sin med.

Anonymkode: 774f0...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For en merkelig ting å bry hjernen sin med.

Anonymkode: 774f0...636

Nei, ikke mtp hvor regelrett irrasjonelt dette er. De rekker toget med god margin og øker heller ikke sannsynligheten for å få sitteplass. I noen tilfeller reiser de på tog/tider som det knapt er folk på. For et merkelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en unnskyldning for å avslutte samtalen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at når man tar mye kollektiv transport så ser man fordelene med å være tidlig ute. Spesielt slike som meg som tar mye buss, der kommer den ofte for tidlig og glemmer ofte å vente til den egentlig har avgang. Derfor stresser jeg med toget og selv om jeg VET det er stabilt og holder tiden. Men jeg er aldri 4 minutter før jeg er 10. Liker å være tidlig ute, hadde jeg hatt 4 minutter på meg for å rekke et tog som går en gang i timen hadde jeg stresset, Er det tog som går hvert 15 minutt så spiller det ingen rolle for meg, for jeg er alltid ute i god tid uansett. Har ikke tenkt på at jeg irriterer noen med å ville være ute i god tid men små barn stor gleder eller noe sånt.

Anonymkode: 95141...919

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting å henge seg opp i…

Anonymkode: 61ed9...85b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2024 at 10:37 PM, norw said:

Helt utrolig at du snakker om sitteplass i denne sammenhengen. De vil jo ikke komme før noen og dermed få sitteplass i dette tilfellet, eller i særlig mange andre tilfeller 🤦😆

For et merkelig innlegg, bare for å oppsummere.

Jo, man får faktisk det. Toget står gjerne på perrongen i 10 minutter på Oslo S. De som går ombord rett  før avgang må stå dersom det er i rushtiden.

Anonymkode: 0ea81...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo, man får faktisk det. Toget står gjerne på perrongen i 10 minutter på Oslo S. De som går ombord rett  før avgang må stå dersom det er i rushtiden.

Anonymkode: 0ea81...dd6

Nei, jeg har jo øyne og ser at de ikke er i nærheten av å få sitteplass på bekostning av andre 🤦

Har ikke nevnt rushtiden overhodet, se på klokkeslettet i tillegg til at jeg nevnte at det til andre tider er knapt folk på toget. Gud bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skynder meg for å få sitteplass. I forrige uke tok jeg det med ro. Det var ikke i rushtiden, og det var flere minutter til toget skulle gå. Resultatet ble at de som gikk på før meg tok de siste sitteplassene. Derfor mener jeg det er rasjonelt å skynde seg. 

Anonymkode: 34727...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skynder meg for å få sitteplass. I forrige uke tok jeg det med ro. Det var ikke i rushtiden, og det var flere minutter til toget skulle gå. Resultatet ble at de som gikk på før meg tok de siste sitteplassene. Derfor mener jeg det er rasjonelt å skynde seg. 

Anonymkode: 34727...4ac

Jepp, det er det. Og det er heller ikke tilfeldig at mange både kommer tidlig og går langt frem på perrongen på Oslo S, for å komme på det fremste togsettet. De bakerste er alltid fullere, fordi folk kommer løpende i siste liten og bare rekker det bakerste. Det eneste som er virkelig rart her er å bry seg, og lage tråd om at andre foretrekker å være tidlig ute eller løpe når de ser toget alt er kommet. Hvis folk kommer for sent og holder igjen dørene osv og forsinker toget er det verdt å irritere seg over. men at noen kommer tidligere enn en selv er en ikkesak. 

Anonymkode: 05969...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (På 1.8.2024 den 21.32):

"Jeg må skynde meg" 

😑

Ser det hele tiden, folk som stresser med å rekke et tog selv om de har plenty med tid.

Bare et eksempel i kveld: klokka er 21:18 når man tar rulletrappa ned mot perrongen på Oslo S. Toget går 21:22 og likevel begynner folk å stresse. Jeg ville tatt det relativt med ro selv om jeg så at klokka nettopp har blitt 20:21 med mindre det er veldig viktig å rekke toget.

4 minutter, jeiks.

 

"Alle som oppfører seg annerledes enn meg er dust ass". 

Anonymkode: 12dcb...906

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 

"Alle som oppfører seg annerledes enn meg er dust ass". 

Anonymkode: 12dcb...906

KG oppsummert i en setning 😅

Anonymkode: 05969...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

"Alle som oppfører seg annerledes enn meg er dust ass". 

Anonymkode: 12dcb...906

I noen tilfeller er det naturligvis slik. For et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2024 at 2:29 PM, norw said:

Mye rart man skal lese her inne.

 

On 8/2/2024 at 10:37 PM, norw said:

For et merkelig innlegg, bare for å oppsummere.

 

On 8/4/2024 at 6:18 PM, norw said:

For et merkelig svar.

 

11 hours ago, norw said:

Gud bedre.

 

2 hours ago, norw said:

 For et svar.

Det må da være litt frustrerende å oppleve at alle andre er så utrolig merkelige i forhold til ens eget normale selv?

Anonymkode: 05969...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...