Bålkaffe Skrevet 7. august #261 Del Skrevet 7. august PITTY skrev (10 timer siden): Hun kan få inn noen halvgode treffere eksempelvis. Eller at noen tåler en saftig trøkk i trynet bedre enn andre. Og forøvrig, har du sett alle matchene i karrieren hennes eller ? Vet hvor mange vellykkete treffere hun har gitt fra seg? Hvor mange knockouts hun har på merittlisten ? I profesjonell boksing er det lettere å bli slått ut pga mindre beskyttelse. Uavhengig så finnes det ikke(ikke som jeg vet) noe sted i boksesporten som benytter seg av maskiner/sensorer som måler hastighet, kraft i slaget etc. Det finnes lekemaskiner på tivoli hvor du kan bokse en ball og som gir et tallmessig resultat. Det man isteden må stole på er vitneutsagnene fra motstanderne. Flere motstandere til Imane forteller at de aldri har møtt noen som slår så hardt. Som et hardere slag enn flere av deres mannlige sparringspartnere. Det finnes flere utsagn fra Mike Tyson sine motstandere på 90-tallet. Var som å bli slått i bakken av en kjempestein. "Det kan sannsynligvis ikke bevises at det ikke finnes kvinnelige boksere som kan ha et hardere slag enn Imane et eller annet sted i verden." Jeg tror det i enda større grad enn dette går ut på hvordan hun fremstår. Testosteronaktig. Og det faktum at IBA har offentliggjort at det er gjort målinger av HENNE som ikke er innenfor deres regelverk. Flere andre kvinner har blitt utestengt for lignende. Da står det bare igjen at Imane og kanskje i støtte av foreldre står frem og viser til noe som motbeviser hele oppstyret. Burde være enkel sak. Og karrieren, trening og glede i boksesporten får være i fred. Det burde vel være deilig for henne å kunne gi IBA og alle oss skeptikere et realt slag i trynet.. Bokse statistikken hennes er det ganske lett å finne på nett: https://boxrec.com/en/box-am/899786 Hun har hele 6 KO's på merittlisten av 55 kamper. Har flere motstandere sagt at de aldri har møtt noen som slår så hardt? "Testosteronaktig", for ett ord. Jeg så kampen hennes igår, og kan virkelig ikke si at jeg synes hun ser noe mer eller mindre "testosteronaktig" ut enn de andre. Helvete, de to andre som boksa igår i kampen etter henne var mer beefy enn det Khelif er. Jeg ser at IBA påstår så, men så lenge det faktisk ikke legges frem noe resultater, testprotokoll eller noe annet bevis på hva disse angivelige testene påsto, så forholder jeg meg til begrepet "uskyldig til annet er bevist". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 7. august #262 Del Skrevet 7. august Jeg kjenner at jeg har endret ganske kraftig syn på denne saken i forhold til det jeg hadde da den først eksploderte i media. Det er feks utrolig hvor mye hvilke bilder man velger kan påvirke hva man ser. Og alle disse som hevder at hun er transe og bør regnes som mann, når huner født kvinne i et muslimsk land hvor transseksualisme er forbudt. Og mesteparten av dem er jo de samme som hyler om at «har man vagina, er man kvinne». Men tydeligvis ikke i dette tilfellet da 🙄 Det har vært trist å lese kommentarfelt og Twitter i denne saken. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #263 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (41 minutter siden): Hun har hele 6 KO's på merittlisten av 55 kamper. Da har du sjekket dette altså, bra. Og nå ble jeg overrasket, synes ikke det var spesielt imponerende faktisk. Men som sagt, det finnes mange boksere som er langt bedre enn henne selv om de ikke nødvendigvis slår så hardt. Og i min verden synes jeg Imane ligner ca 0% på en kvinne. Bålkaffe skrev (41 minutter siden): forholder jeg meg til begrepet "uskyldig til annet er bevist". Grei nok holdning det. Laboratorier i Istanbul og New Dehli har for så vidt offentliggjort at det finnes elementer som ikke er innenfor gjeldene regelverk. IOC og andre mener imidlertid at testene er noe i retning av kjøpt og betalt. Vel vel.. Da var næimen ikke disse laboratoriene spes interessert å beholde virksomheten sin skjønner jeg. Er vel også mulig at IOC finner noen muligheter for avledninger for å skjule at de ikke har løftet en finger sjøl. Hvem som er de største kjeltringene av IBA eller IOC er jeg passe usikker på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. august #264 Del Skrevet 7. august (endret) PITTY skrev (6 minutter siden): Da har du sjekket dette altså, bra. Og nå ble jeg overrasket, synes ikke det var spesielt imponerende faktisk. Men som sagt, det finnes mange boksere som er langt bedre enn henne selv om de ikke nødvendigvis slår så hardt. Og i min verden synes jeg Imane ligner ca 0% på en kvinne. Grei nok holdning det. Laboratorier i Istanbul og New Dehli har for så vidt offentliggjort at det finnes elementer som ikke er innenfor gjeldene regelverk. IOC og andre mener imidlertid at testene er noe i retning av kjøpt og betalt. Vel vel.. Da var næimen ikke disse laboratoriene spes interessert å beholde virksomheten sin skjønner jeg. Er vel også mulig at IOC finner noen muligheter for avledninger for å skjule at de ikke har løftet en finger sjøl. Hvem som er de største kjeltringene av IBA eller IOC er jeg passe usikker på. Ja, selvfølgelig har jeg sjekket det. At du ikke har sjekka det overrasker meg, for det er faktisk vesentlig informasjon å ha når man snakker om karrieren til en bokser, er det ikke? Jeg blir mindre imponert over hvordan du snakker om utseendet til en person og sier at hun ligner 0% på en kvinne, det er sexistisk og nedlatende gjort av deg. Hvor kan jeg lese om disse laboratoriene? Du svarte heller ikke på hvilke andre utøvere som har sagt at de aldri har møtt noen som har slått så hardt. Endret 7. august av Bålkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #265 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (8 minutter siden): Ja, selvfølgelig har jeg sjekket det. At du ikke har sjekka det overrasker meg, for det er faktisk vesentlig informasjon å ha når man snakker om karrieren til en bokser, er det ikke? Jeg blir mindre imponert over hvordan du snakker om utseendet til en person og sier at hun ligner 0% på en kvinne, det er sexistisk og nedlatende gjort av deg. Hvor kan jeg lese om disse laboratoriene? Du svarte heller ikke på hvilke andre utøvere som har sagt at de aldri har møtt noen som har slått så hardt. Sitat Following many complaints from several coaches, boxers agreed to gender testing. Blood sample collection was made on 17 May 2022. Sistem Tip Laboratory from Istanbul (License Number: 194-MRK) issued its report on 24 May 2022, after the competition ended. The laboratory detected results that didn’t match the eligibility criteria for IBA women’s events. Sitat At the next IBA Women’s World Boxing Championships 2023 in New Delhi, Khelif and Lin were tested following their consent again before their first fights. Blood sample collection was made on 17 March 2023. Dr Lal PathLabs from New Delhi issued its report on 23 March 2023. The findings were absolutely identical to the first test results. Dette gir for mange et for snevert innsyn. IOC mener dette ikke forteller noe som helst. Det finnes nok tall og grenseverdier i denne testen tipper jeg. At jeg ikke synes Imane ligner på en kvinne står selvsagt for egen regning. Den regninga har jeg råd til. Motstanderne til Imane leste jeg om i en ren tidsskrift. Tro hva du vil. Link har jeg ikke.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. august #266 Del Skrevet 7. august PITTY skrev (18 minutter siden): Sitat Following many complaints from several coaches, boxers agreed to gender testing. Blood sample collection was made on 17 May 2022. Sistem Tip Laboratory from Istanbul (License Number: 194-MRK) issued its report on 24 May 2022, after the competition ended. The laboratory detected results that didn’t match the eligibility criteria for IBA women’s events. Sitat At the next IBA Women’s World Boxing Championships 2023 in New Delhi, Khelif and Lin were tested following their consent again before their first fights. Blood sample collection was made on 17 March 2023. Dr Lal PathLabs from New Delhi issued its report on 23 March 2023. The findings were absolutely identical to the first test results. Dette gir for mange et for snevert innsyn. IOC mener dette ikke forteller noe som helst. Det finnes nok tall og grenseverdier i denne testen tipper jeg. At jeg ikke synes Imane ligner på en kvinne står selvsagt for egen regning. Den regninga har jeg råd til. Motstanderne til Imane leste jeg om i en ren tidsskrift. Tro hva du vil. Link har jeg ikke.. HVor kommer dette sitatet fra? Har du en link? Du har lest det i en tidsskrift, ok, da kan du vel søke etter den artikkelen og se om du finner den da, sånn at du kan lime inn en link her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 7. august #267 Del Skrevet 7. august HSV50 skrev (På 1.8.2024 den 22.45): Når det er sagt så begriper jeg ikke at folk orker å bli engasjert og hisse seg opp over om en mann endrer kjønn til kvinne eller en kvinne til mann. Sånn i hverdagen. Hvorfor det ekstreme behovet for å fortelle dem «du er mann om du aldri så mye sier du føler du er kvinne!» Hvordan i alle dager plager det deg om en person som før var kvinne sier «nå er jeg en mann»? Jeg har som sagt en transmann inngift i familien og hva han har i buksa si gir jeg blankt faen i. Han er lykkelig, hun som er gift med ham er lykkelig. Det er det eneste som teller. Nå bryr heller ikke vanlig folk seg spesiellt om hva transpersoner gjør og hvordan de lever i dagliglivet. Men straks noen av dem dukker opp i nyhetsbildet for å tilkarre seg særrettigheter eller stiller krav, blir jo det en greie mange irriterer seg over. Khelif er tydelig formet av testosteron. Kjeve, kinnbein, nesebein og overkropp er maskulint. Alle med to åpne øyne ser det. Det betyr ikke at hun er mann. Men hun knuser boksesporten for kvinner som har jobbet hele livet for å delta i OL. Det er ikke greit. -jk- skrev (På 1.8.2024 den 23.17): Om hun skal delta eller ikke er en diskusjon, men den har ingenting med trans eller "woke" å gjøre. Det har nok litt "wokeness" i seg, ettersom hun fikk delta i OL i utgangspunktet. Hun burde vært utestengt i kvinneklassen, av hensyn til de kvinnelige deltagerne. Ellers er jeg enig. Chiyo skrev (På 1.8.2024 den 23.34): Nå må dere gi dere. Imane Khelif er født kvinne! Hun er ikke transperson. Kvinner kan bli født med XY kromosomer og menn kan bli født med XX kromosomer. Dette er et kjent faktum. Det er ikke snakk om bytting av kjønn. Jeg forstår ikke helt hvorfor en biologisk kvinne ikke skal få delta fordi hun er for god. Er det ikke poenget at den sterkeste/flinkeste vinner i boksing? Hun er ikke bare "for god", hun har xy kromosomer og kroppen hennes har produsert testosteron på full guff siden puberteten. Det gir henne som kvinne, en enorm fordel i boksing! En fordel som kan sidestilles med doping. Det er blodig urettferdig for de andre kvinnene som har xx kromosomer og som deltar i OL. Det stemmer som du sier, det er ikke snakk om bytte av kjønn her. Det er stygt å dra diskusjonen ned på det, men sykdommen hennes gjør at hun får en kjempefordel styrkemessig. Og det er den fordelen den seriøse diskusjonen blandt fagfolk har tatt for seg og debattert. Hun burde absolutt IKKE fått delta i OL. Bålkaffe skrev (15 timer siden): Det har jeg aldri sagt. Vi snakker om en kvinne som angivelig har høye testo-nivåer her. Og har du for høye testosteronverdier, over den lovlige grensen innen kvinnesport, bør du utestenges. Så skekkelig simpelt! Hun ble utestengt fra bokse VM nettopp pga dette. Det er ikke så vanskelig å forstå. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. august #268 Del Skrevet 7. august Thanos skrev (10 minutter siden): Og har du for høye testosteronverdier, over den lovlige grensen innen kvinnesport, bør du utestenges. Så skekkelig simpelt! Hun ble utestengt fra bokse VM nettopp pga dette. Det er ikke så vanskelig å forstå. Hun har jo tydeligvis ikke det, for IOC har tillatt henne å bokse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 7. august #269 Del Skrevet 7. august 3 hours ago, HSV50 said: Jeg kjenner at jeg har endret ganske kraftig syn på denne saken i forhold til det jeg hadde da den først eksploderte i media. Det er feks utrolig hvor mye hvilke bilder man velger kan påvirke hva man ser. Og alle disse som hevder at hun er transe og bør regnes som mann, når huner født kvinne i et muslimsk land hvor transseksualisme er forbudt. Og mesteparten av dem er jo de samme som hyler om at «har man vagina, er man kvinne». Men tydeligvis ikke i dette tilfellet da 🙄 Det har vært trist å lese kommentarfelt og Twitter i denne saken. Hykleriet er jo helt fantastisk i denne saken. Det må kreve enorm mental gymnastikk (det burde nesten bli en egen OL-gren!) å hevde at hun er mann, samtidig som hun ikke kan være trans og ikke har mannlige kjønnsmarkører OG samtidig stå fast på at penis = mann / vagina = kvinne og det kan du ikke endre på og hva du var født som er det eneste som betyr noe. Folk som har NULL innsikt uttaler seg skråsikkert om et så komplekst tema som genetikk/fysisk kjønn faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 7. august #270 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (17 minutter siden): Hun har jo tydeligvis ikke det, for IOC har tillatt henne å bokse. Nei. De har tillatt henne å bokse fordi de er woke. Biologiske menn får delta i kvinnesport over alt nå, så at forbundene tillater dette er overhodet ingen overraskele. Eneste som skiller denne saken fra f.eks Lea Thomas (svømmeren) er at Khalif jo er biologisk kvinne. Men det endrer ikke det faktum at hun har vokst opp på testosteron. Hun ble som sagt utestengt fra bokse VM med alt for høye verdier av testo + det faktum at hun har påvist xy kromosom. Som igjen er mer enn nok bevis for å utestenge. Alle "følerne" der ute syntes ikke det at hun får bokse er noe problem. Her er visst hennes følser viktigere enn de hundre andre kvinnenes tapte OL sjanse. Må det en ihjelslått kvinne til, før folk får opp øynene? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 7. august #271 Del Skrevet 7. august I en annen diskusjon argumenterer man for at det har ikke noe å si om man har mannlig eller kvinnelig kjønnsorgan, man er det man føler seg som. I denne diskusjonen sier de at det der er en kvinne, siden han/hun/det har et kvinnelig kjønnsorgan. Får dere bestemt dere snart eller?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #272 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (3 timer siden): HVor kommer dette sitatet fra? Har du en link? Du har lest det i en tidsskrift, ok, da kan du vel søke etter den artikkelen og se om du finner den da, sånn at du kan lime inn en link her. Beklager. Sitter ikke i en rettssal nå. Jeg orker ikke mase med linker, enda mindre lete når jeg ikke husker helt hvor jeg så det. Så det er helt greit. For mitt vedkommende kan du kaste både meningsytringer og historier rett på bålet. Kos deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #273 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (2 timer siden): IOC har tillatt henne å bokse. Fordi de ikke har gjort noe som helst. "Velkommen i ringen, bare du lover du er dame." 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #274 Del Skrevet 7. august Thanos skrev (2 timer siden): Khelif er tydelig formet av testosteron. Kjeve, kinnbein, nesebein og overkropp er maskulint. Alle med to åpne øyne ser det. Det betyr ikke at hun er mann. Men hun knuser boksesporten for kvinner som har jobbet hele livet for å delta i OL. Det er ikke greit. "Hos kvinner vil større mengder testosteron enn normalt føre til maskulinisering.Testosteron virker også kroppsbyggende og fører til økt muskelmasse og kraftigere benbygning." Jeg lar meg beklageligvis ikke bli bydd opp til dans med en muskelbunt av en kvinne. Alt for å unngå å bli snurret vannrett rundt i lufta.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. august #275 Del Skrevet 7. august PITTY skrev (34 minutter siden): "Hos kvinner vil større mengder testosteron enn normalt føre til maskulinisering.Testosteron virker også kroppsbyggende og fører til økt muskelmasse og kraftigere benbygning." Jeg lar meg beklageligvis ikke bli bydd opp til dans med en muskelbunt av en kvinne. Alt for å unngå å bli snurret vannrett rundt i lufta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucrezia Skrevet 7. august #276 Del Skrevet 7. august At Khelif har xy-kromosom og har gjennomgått mannlig pubertet (dermed har fordeler ift. xx-kromosom individer) er meget sannsynnlig. IOC unngår å avklare spørsmålet pga den politiske konflikten med IBA, som til syvende og sist også har blitt en kulturkrig om biologisk kjønn og kjønnsidentitet. Midt i alt dette står xx-kvinneboksere som møter motstandere som er like fysisk sterke som menn. /2024/8/5/fa9lt6ypbwx5su3z20xxnfzgtao0gy?fbclid=IwY2xjawEfOYpleHRuA2FlbQIxMQABHcNl7ENPMFze9qAp8cR8FHE_3gDStf_2jAARGYhsxNEDdBwaLNJaQTX69w_aem_qQFJHmmuPL_NszrJMjCOvw 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. august #277 Del Skrevet 7. august 6 hours ago, HSV50 said: Jeg kjenner at jeg har endret ganske kraftig syn på denne saken i forhold til det jeg hadde da den først eksploderte i media. Det er feks utrolig hvor mye hvilke bilder man velger kan påvirke hva man ser. Og alle disse som hevder at hun er transe og bør regnes som mann, når huner født kvinne i et muslimsk land hvor transseksualisme er forbudt. Og mesteparten av dem er jo de samme som hyler om at «har man vagina, er man kvinne». Men tydeligvis ikke i dette tilfellet da 🙄 Det har vært trist å lese kommentarfelt og Twitter i denne saken. samme her.. Når jeg så kampen, tenkte jeg , wow, en mann... Men etter å ha søket navnet hennes på internet og lest flere artikler, fant jeg ut fort at det var ikke tilfelle.. tabloid som VG, Daily mail, etc.. har skylden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. august #278 Del Skrevet 7. august Thanos skrev (3 timer siden): Nei. De har tillatt henne å bokse fordi de er woke. Biologiske menn får delta i kvinnesport over alt nå, så at forbundene tillater dette er overhodet ingen overraskele. Eneste som skiller denne saken fra f.eks Lea Thomas (svømmeren) er at Khalif jo er biologisk kvinne. Men det endrer ikke det faktum at hun har vokst opp på testosteron. Hun ble som sagt utestengt fra bokse VM med alt for høye verdier av testo + det faktum at hun har påvist xy kromosom. Som igjen er mer enn nok bevis for å utestenge. Alle "følerne" der ute syntes ikke det at hun får bokse er noe problem. Her er visst hennes følser viktigere enn de hundre andre kvinnenes tapte OL sjanse. Må det en ihjelslått kvinne til, før folk får opp øynene? Påstått høye testosteron nivå og påstått XY- kromosom. Husk det, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 7. august #279 Del Skrevet 7. august (endret) NatNat skrev (2 timer siden): samme her.. Når jeg så kampen, tenkte jeg , wow, en mann... Men etter å ha søket navnet hennes på internet og lest flere artikler, fant jeg ut fort at det var ikke tilfelle.. tabloid som VG, Daily mail, etc.. har skylden. Det er nok mest øynene dine som har skylden her.. Mye mulig de har rett også. Endret 7. august av PITTY 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 7. august #280 Del Skrevet 7. august Bålkaffe skrev (2 timer siden): Påstått høye testosteron nivå og påstått XY- kromosom. Husk det, da. Har du sett kampen? Og Khalif? Påstått? Dersom det ikke hadde vært en snakkis rundt kjønnet her og hvorvidt hun er hun eller han, hadde jeg aldri klart å gjette at hun var kvinne. Da jeg slo på kampen tok det litt tid før jeg innså at det var en dame. Jeg fikk vite det under kampen av venner at hun var dame. SÅ maskulin er hun. Det dras og hales med å legge ut blodprøver og bevis, fordi kjønn og debatten rundt det er ekstremt sårt og et ømfiendtlig tema. Og arrangørene ønsker selvsagt mangfold og inkludering, og gjør alt de kan for å legge lukk på det! Derfor er det bare "rykter" så langt. Vi vet også som sagt fra VM, at samme utøver BLE utestengt pga testosteronnivå. Hun har ikke blitt mer feminin siden det. Noen ganger fungerer det bare å se og ærkjenne fakta utifra det. Khalif ER kvinne, så teknisk sett bør hun få bokse mot kvinner, MEN hun har gjennomgått puberteten med testosteron pumpet gjennom kroppen, som igjen øker muskelmassen og beintetthet m/mer. Dermed besitter hun en rå styrke ingen xx kvinne kan måle seg med! Det er praktisk talt doping, bare naturlig via kroppen. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå