Gå til innhold

Mor setter igjen baby i bil alene ved henting i bhg


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Måtte bilen bli stjålet en dag, med barnet inni. Kanskje hun da lærer ett og annet?

Anonymkode: 46422...0ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du kan skje da? Jeg gjør ofte det, hvis lillesøster sover i bilen feks, men har jo alltid babycall :-)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det komme litt an på hvor barnehagen er og parkering. Om der er rett utenfor og det tar noen sekunder og gå inn tenker jeg det går greit. Så lenge mor er kjapp og ikke skal prate etc 

Rnr barnehagen til min datter var parkering ikke synlig fra barnehagen....da tenker jeg det er verre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måtte bilen bli stjålet en dag, med barnet inni. Kanskje hun da lærer ett og annet?

Anonymkode: 46422...0ac

Det hender ofte jeg stikker inn og henter storesøster mens lillesøster sover i bilen. Nøkkelen har jeg jo i lomma, AC og babycall på.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke greit

Anonymkode: fb04a...7b5

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

ikke din sak, og er selvagt helt ok

Anonymkode: 79c81...473

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Får ringe barnevernet og spørre hva som er greit eller ikke? Som barnehage så lurer dere, så kan dere jo ta en prat. Fra plassene man ikke ser og 10 min inne er ikke noe jeg synes er greit, men om det er deres sak eller noe dere bør være bekymret for er noe annet. 

Anonymkode: 0ef91...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan bil hun kjører, kjører hun foreksempel en tesla så kan hun sette bilen i dog mode hvor det står på skjermen at eier er snart tilbake og hvilken temperatur det er i bilen. Og i tillegg blir bilen låst. mulig hun også har med babycal 

Men ikke greit å sette igjen uten noen form for overvåking og hvertfall ikke med åpen bil ognøkkel i. 

Anonymkode: 0171f...0fa

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, skaff deg et liv…. 

Anonymkode: 3ed84...7ae

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer an på hvordan bil hun kjører, kjører hun foreksempel en tesla så kan hun sette bilen i dog mode hvor det står på skjermen at eier er snart tilbake og hvilken temperatur det er i bilen. Og i tillegg blir bilen låst. mulig hun også har med babycal 

Men ikke greit å sette igjen uten noen form for overvåking og hvertfall ikke med åpen bil ognøkkel i. 

Anonymkode: 0171f...0fa

Hvorfor er det ikke greit? I Norge setter folk fra seg vogna ute med barnet i. Større sjanse for at det skjer noe da enn når barnet er i en låst bil. Forutsetter selvsagt at det er en situasjon som beskrevet i hi og kanskje at det ikke skjer på en av de tre-fire dagene i året det er sykt varmt.

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Jeg syns det er greit. Jeg har gjort det med mine.

Anonymkode: 8fae1...410

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er helt greit og ville ikke reagert på at noen gjorde det. 

Anonymkode: bc2ba...72d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ugreit. 

Anonymkode: 561a5...d5f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på hvor mange som har hatt babyen sin sovende i sengen/vuggen i 10-15 minutter mens de har vært i en annen etasje for å brette klær eller dusje🤷🏻‍♀️ trolig ingen 

Anonymkode: 11fe7...57d

  • Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det ikke greit? I Norge setter folk fra seg vogna ute med barnet i. Større sjanse for at det skjer noe da enn når barnet er i en låst bil. Forutsetter selvsagt at det er en situasjon som beskrevet i hi og kanskje at det ikke skjer på en av de tre-fire dagene i året det er sykt varmt.

Fordi for en tyv er en bil verdt mer enn en barnevogn?

Anonymkode: dd9a1...ad6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Kanskje hun har en helsemessig årsak som gjør at hun ikke kan bære barnet? Alt er ikke synlig for andre hva sånt gjelder.

Anonymkode: b54c3...542

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi for en tyv er en bil verdt mer enn en barnevogn?

Anonymkode: dd9a1...ad6

Ingen stjeler låste biler utenfor en barnehage. 
Det som virkelig er farlig når vi snakker om biler og barnehager en alle barna som daglig utsettes for fare grunnet feil sikring i bil. Det bryr ikke folk på kvinneguiden seg om. Men når det gjelder en ekstremt teoretisk problemstilling er det fy-fy.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...