AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Mine gutter er 8, 11 og snart 16. Pappan bor ca 4 timer unna og kommer og henter på mandagen, de var med han 2 uker før i sommer til USA, de storkosa seg. Denne gangen skal de til fjellet ( sjusjøen i 7 dager ) og bare være hos far 6 dager, de skal blant annet til dyrehagen i Kristiansand en dag, da far bare bor en halv time unna. De 2 minste er det aldri noe problemer med,men nå vil ikke snart 16 åring dra, han er jo stor. Jeg sa at han burde i alle fall dra i år, så kan vi heller snakke om neste år, han er ikke helt fornøyd,men synes han kan dra, men vet ikke om det er riktig av meg? han klarer seg jo selv og vil henge med venner og kjæresten. jeg begynner og jobbe igjen til Mandagen . Han har et veldig godt forhold til faren, bonusmor og lillesøsteren som er 2,men han begynner vel og bli så stor at han synes det er kjedelig og dra. p.s jeg tror ikke det er pga lillesøsteren er så liten at han ikke vil, jeg og min mann har Tvillinger på 8 mnd Anonymkode: 13aad...d21 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Han er gammel nokntil å bestemme dette helt selv! Vil han ikke så burde han få slippe. Anonymkode: 90fac...84a 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Får han slippe å være med på andre familieferier om han sier han bare vil være hjemme? Kanskje dere kan gjøre et kompromiss der han blir med kun på fjellet eller kun på turen hjem til far. Anonymkode: fe880...dae 1
Nonish91 Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Jeg ville latt 16 åringen bestemme, så får han prate med far om det. At han bare ønsker å tilbringe siste tiden med sin kjæreste og sine venner. Tenker de må også ha noe å si for å være helt ærlig. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er gammel nokntil å bestemme dette helt selv! Vil han ikke så burde han få slippe. Anonymkode: 90fac...84a Takk for svar Usa ville han være med på, så kjenner litt på at han bare vil når slike ting er Anonymkode: 13aad...d21
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 Mine ungdommer får ikke alltid velge og velge bort familie. Så lenge de ikke har sommerjobb så må de ble med og de må til far på sommerferie. Ingen av mine ungdommer får melde seg helt ut, selv om jeg forstår at venner og kjærester er viktig. Anonymkode: a620e...325 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får han slippe å være med på andre familieferier om han sier han bare vil være hjemme? Kanskje dere kan gjøre et kompromiss der han blir med kun på fjellet eller kun på turen hjem til far. Anonymkode: fe880...dae Nei det har han ikke gjort, er første gang nå han spør, vi har vert 1 uke på vestlandet og 2 i hellas og den siste uka bare hjemme. Ja det kan jeg jo kanskje gjøre, at han velger en av de 2 tingene Anonymkode: 13aad...d21
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Jeg skjønner godt at 16 åringen vil være hjemme og henge med kjæresten og venner. Når han er med fam på begge sider så er det jo masse små unger, å han har vel neppe interesse for dyrehagen og lignende ting som passer for små barn. Dere må ta hensyn til han også, ikke bare de små barna. Anonymkode: f5117...ad9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 Nonish91 skrev (4 minutter siden): Jeg ville latt 16 åringen bestemme, så får han prate med far om det. At han bare ønsker å tilbringe siste tiden med sin kjæreste og sine venner. Tenker de må også ha noe å si for å være helt ærlig. 😊 Takk for svar Jeg tror ikke de har noe og si, men du må jo få mene det hvis du vil Anonymkode: 13aad...d21
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner godt at 16 åringen vil være hjemme og henge med kjæresten og venner. Når han er med fam på begge sider så er det jo masse små unger, å han har vel neppe interesse for dyrehagen og lignende ting som passer for små barn. Dere må ta hensyn til han også, ikke bare de små barna. Anonymkode: f5117...ad9 Han er likevel en del av familien, men som en her forslo så kanskje han bare kan være med på fjellet og heller droppe og være hjemme hos far den uka de skal til dyreparken og slik Anonymkode: 13aad...d21
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 Virker som det har vært mye pogram i sommer, skjønner at han vil ha litt tid med venner og kjæreste. La ham være hjemme Anonymkode: 521b0...737 7
Tradegy Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 Med kun uker igjen til skolestart, ville jeg latt 16åringen være hjemme.
Sirah Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 At han gjør en av tingene var lurt. Det går jo greit med både fly, båt og buss fra Kristiansand og han er stor nok til å ta dette hjem selv.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 Med fem uker på reisefot i løpet av sommeren skjønner jeg godt at han bare vil være hjemme nå. Anonymkode: 5dc78...af9 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei det har han ikke gjort, er første gang nå han spør, vi har vert 1 uke på vestlandet og 2 i hellas og den siste uka bare hjemme. Ja det kan jeg jo kanskje gjøre, at han velger en av de 2 tingene Anonymkode: 13aad...d21 Han vil vel bare være hjemme og henge med venner og kjæresten om han har vært på farten nesten hele sommeren? Når han er så stor, så bør han få bestemme selv. Litt lett press kan du gjerne gi, men ikke så mye. Anonymkode: 69fb8...d65
Nonish91 Skrevet 1. august 2024 #16 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for svar Jeg tror ikke de har noe og si, men du må jo få mene det hvis du vil Anonymkode: 13aad...d21 Hvorfor skal dem ikke ha noe å si?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #17 Skrevet 1. august 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det har han ikke gjort, er første gang nå han spør, vi har vert 1 uke på vestlandet og 2 i hellas og den siste uka bare hjemme. Ja det kan jeg jo kanskje gjøre, at han velger en av de 2 tingene Anonymkode: 13aad...d21 Så han har vært 2 uker i usa, 2 uker i hellas og 1 på Vestlandet. Skjønner godt han vil være hjemme litt med venner og kjæreste. men det er ikke mulighet for at kjæresten blir med de til for eksempel sjusjøen eller til far? Anonymkode: 7cba8...223 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #18 Skrevet 1. august 2024 Tusen takk for alle svar Skal snakke med gutten når han kommer hjem fra kjæresten, Kjæresten var med oss 2 uker til hellas,men hun har sommerjobb nå så hun kan dessverre ikke være med denne gangen ellers så hadde det vert en mulighet Anonymkode: 13aad...d21 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #19 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tusen takk for alle svar Skal snakke med gutten når han kommer hjem fra kjæresten, Kjæresten var med oss 2 uker til hellas,men hun har sommerjobb nå så hun kan dessverre ikke være med denne gangen ellers så hadde det vert en mulighet Anonymkode: 13aad...d21 Tenker du ikke at du og barnefaren bør snakke sammen og komme til enighet før du går inn i samtaler med sønnen? Dette er strengt tatt fars samværsdager som du vurderer å endre på. I mine øyne så bør den samtalen være mellom far og sønn. Mulig ønske fra junior endrer seg da. Og så tenker dere mere langsiktig neste år, og tidlig planlegger for ferien. Anonymkode: 98729...156 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #20 Skrevet 1. august 2024 Jeg hadde sagt at han må dra. Jeg er i samme situasjon selv og må pushe litt på. For min 16-åring handler det om at han sier at han ikke vil noe som helst. Men så storkoser han seg når han først er med på noe. Jeg synes det er viktig med relasjon til begge foreldre, uansett alder. Anonymkode: 64594...02b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå