Gå til innhold

Hvorfor har ikke folk styring på bikkjene sine?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk en tur idag og ja... da kommer det så klart en dame med hunden sin. Den er i bånd, men den kan gå langt foran fordi hu slakker på båndet. Så holder hun den nærme seg når de nærmer seg meg. Jeg ser bort og plutselig hopper hunden nærmest på meg da eier har løsna på båndet igjen... jeg blir så sint for at de ikke kan vise hensyn. Må de hundene bestemme alt og dirigere alt? Virker som at fordi hunde eiere liker hunder over alt på jord, så skal de få herje på. Er jo folk som og er usikker og redd for hunder. Det er jeg selv og etter å ha blitt bitt et par ganger. 

Anonymkode: dc1c1...23f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg har styring på hundene mine! Mine hunder kan fint gå forbi mennesker i slakt bånd, men stort sett, så korter jeg inn båndet. 

Som hundeeier, så ønsker jeg heller ikke at hunder kommer hoppende på meg eller er ute av kontroll. 

Anonymkode: d63bd...fbd

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det sjedde pga. ett uhell?

Jeg går med kort bånd om det er by eller andre mennesker men lengre bånd i skogen.

AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre mange idioter som ikke burede ha dyr. Klarer man ikke og følge med på omgivelsene og ta hensyn til forbipasserende burde man aldri fått lov å skaffe seg hun. Burde fantes hundserfikat🤭

Anonymkode: d39ef...115

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ene hunden min hoppet mot ei dame idag i en tett passering, tross veldig kort bånd og at jeg hadde stilt meg ut til siden for å la de passere. Det var ihvertfall en liten meter mellom hunden og damen, men det hadde neppe blitt tatt imot med smil av noen som ts likevell. Jeg har hatt hunden i under en uke, så nei, jeg har ikke kontroll hele tiden eller kjenner henne godt nok til å forutse all slik adferd. 

Anonymkode: 37464...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ravna skrev (8 minutter siden):

Kanskje det sjedde pga. ett uhell?

Jeg går med kort bånd om det er by eller andre mennesker men lengre bånd i skogen.

Jeg virkelig hater å møte på hund i langt bånd når jeg går i skogen. Noen har jo 10-15 meter med line hengende etter seg og går jo da egentlig fri..

Jeg er redd hunder og det ødelegger mye av gleden ved å gå tur dessverre. 
Skulle ønske hundeeiere forstod at ikke alle har lyst å hilse på. Og det spiller ingen rolle for meg om eier sier den er snill, for har den hoppet mot meg så har jeg allerede fått meg en støkk. 

Anonymkode: 61d83...36f

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig. Det er ikke rettferdig overfor meg og min hund at vi må deale med at hunder i flexibånd får komme helt opp i trynet på min.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uhell kan skje såklart, men det er dessverre mange folk som lufter hunden med langt bånd, lar hunden gå foran seg og korter inn båndet alt for sent. Det er utrolig irriterende, og bidrar til et dårlig rykte for alle hundeeiere🙈

Anonymkode: 60b04...dda

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg gikk en tur idag og ja... da kommer det så klart en dame med hunden sin. Den er i bånd, men den kan gå langt foran fordi hu slakker på båndet. Så holder hun den nærme seg når de nærmer seg meg. Jeg ser bort og plutselig hopper hunden nærmest på meg da eier har løsna på båndet igjen... jeg blir så sint for at de ikke kan vise hensyn. Må de hundene bestemme alt og dirigere alt? Virker som at fordi hunde eiere liker hunder over alt på jord, så skal de få herje på. Er jo folk som og er usikker og redd for hunder. Det er jeg selv og etter å ha blitt bitt et par ganger. 

Du tenker at alle hunder og hundeeiere oppfører seg som hun du traff? Hunder og hundeeiere kommer i alle varianter 😊 

Jeg har hund selv og tvinger ingen til å hilse på han 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel å dra alle over en kam? 

Jeg har hund, og tar alltid hensyn til folk og andre dyr. Nå er ikke min hund interessert i fremmede, så jeg er ganske heldig der. Men uhell kan skje, og det finnes uansvarlige hundeeiere, som det finnes uansvarlige foreldre osv. Trist, for de som er slik setter oss alle i dårlig lys, tydeligvis. 

Anonymkode: 0c696...d55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.47):

Du må nesten spørre henne 

Anonymkode: 816fe...936

AnonymBruker
Skrevet

Hunder er så heslige!

Anonymkode: 7b578...4b3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.47):

Jeg finner det merkelig at så mange som ikke liker hunder blir "invadert" av ivrige hunder. Selv er jeg langt over middels glad i hunder. Store, små, tykke, tynne, forsiktige, selvsikre, sinte og glade hunder. Men ingen fremmede hunder på gaten har noensinne invadert meg. Selv on hundrevis av den har tatt kontakt. Skulle ønske de invaderte meg mer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 21.08):

Jeg virkelig hater å møte på hund i langt bånd når jeg går i skogen. Noen har jo 10-15 meter med line hengende etter seg og går jo da egentlig fri..

Skulle ønske hundeeiere forstod at ikke alle har lyst å hilse på. Og det spiller ingen rolle for meg om eier sier den er snill, for har den hoppet mot meg så har jeg allerede fått meg en støkk. 

Ja jeg går med 10 meter line i skogen og på fjellet. Det er helt lov og det har jeg ikke tenkt til å slutte med. Hunder må en eller annen plass få lov til å være hund. En skaper problemhunder når hunder aldri får lov til å sonderer terrenget og gå fritt. Jeg respekterer båndtvangen i perioden denne er men har langline når jeg går ut i stier som er lite brukt. 

En kan ikke ta hensyn til alle redslene til mennesker over alt. Vi har ikke båndtvang fordi mennesker er redd eller hater hunder. 

Anonymkode: 08cc8...ec5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hunder er så heslige!

Anonymkode: 7b578...4b3

Så hyggelig du er da 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid med lang line, da får de snuse og bevege seg. 
hunder skal ikke gå tur bare for å gå og se rett frem i stramt bånd. De skal bruke snuten sin. 
Vi har også en liten hund, og den løper fritt i skogen. Deilig å se at den løper og får brukt kroppen og alle sansene sine. 
Det er ikke sau eller beitedyr i skogen her. 
Vi har også et ganske åpent landskap og vi har kontroll på den. 
bor på bygda 

Anonymkode: 816fe...936

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk høres ut for å ha et helt jævlig liv om slike bagateller gir slik reaksjon 🤦‍♀️

Anonymkode: 4e057...9bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 21.08):

For meg ødelegger andre mennenesker mye av gleden ved å gå tur.

Anonymkode: 4e057...9bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund selv, og synd det er fryktelig slitsomt. Har flere ganger møtt løse hunder både i sentrum og utenfor, gjerne med en heseblesende eier bak som desperat roper navnet på bikkja når de innser at de er på vei mot min hund. Situasjonen gjør meg stresset, og når jeg blir stresset smitter det over på hunden min. Oppskriften på en farlig situasjon. Utrolig at de tør å holde på sånn når hunden ikke hører på enkle kommandoer. Har flere gitt voksenkjeft og bedt de om å passe på hunden sin. 

Anonymkode: 28a83...131

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte to stk med hver sin hund som ikke var i bånd her om dagen. Er det ikke båndtvang? 

Anonymkode: 1b5c3...4ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...