AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Hei! Jeg har testet positivt og vært på en tidlig kontroll til legen, med kun urinprøve som konstatering for graviditeten. Er trolig 6+0 idag. På mandag hadde jeg blødninger. Fra morgenen av var det to tørk med friskt, rødt blod. Utover dagen var det mindre spottblødninger med kun litt farge ved tørk. Hadde litt murringer i magen denne dagen også og er nå livredd for å ha gjennomgått en utydelig spontanabort. Er det noen som har erfaring med å kontrollere dette med tidlig ultralyd? Vil være 7+1 når ultralyden finner sted. Ønsker så klart å høre deres solskinnshistorier og at dette går helt fint, men fortell også ærlig hvordan det gikk for seg. Takk! Anonymkode: 07015...fb8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Jeg fikk slik blødning (og alt annet du skriver) når jeg var 4+0. Lege og jordmor sa det var helt normalt, og at dersom det hdde vært spontanabort ville du hatt store smerter når du er så langt, og da var jeg «bare» i uke 4. Mange gravide blir veldig stresset for småblødninger. Men det er ekstremt normalt. Slimhinner er skjøre, man har hormonelle blødninger etc. Så lenge du ikke har særlige smerter er det helt i orden, for det vil være ordentlig vondt å gjennomgå en spontanabort. Noen kan motargumentere og si at de ikke hadde smerter, men da er det en MA, altså missed abortion, altså uten symptomer - sånn som blødningen din. Anonymkode: 84d4b...f2f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk slik blødning (og alt annet du skriver) når jeg var 4+0. Lege og jordmor sa det var helt normalt, og at dersom det hdde vært spontanabort ville du hatt store smerter når du er så langt, og da var jeg «bare» i uke 4. Mange gravide blir veldig stresset for småblødninger. Men det er ekstremt normalt. Slimhinner er skjøre, man har hormonelle blødninger etc. Så lenge du ikke har særlige smerter er det helt i orden, for det vil være ordentlig vondt å gjennomgå en spontanabort. Noen kan motargumentere og si at de ikke hadde smerter, men da er det en MA, altså missed abortion, altså uten symptomer - sånn som blødningen din. Anonymkode: 84d4b...f2f TS her. Tusen takk for din erfaring! Hadde absolutt ingen tydelige og store smerter, så da slår jeg meg litt til ro med det og satser på å ta en tidlig ultralyd med positive tilbakemeldinger. Anonymkode: 07015...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har testet positivt og vært på en tidlig kontroll til legen, med kun urinprøve som konstatering for graviditeten. Er trolig 6+0 idag. På mandag hadde jeg blødninger. Fra morgenen av var det to tørk med friskt, rødt blod. Utover dagen var det mindre spottblødninger med kun litt farge ved tørk. Hadde litt murringer i magen denne dagen også og er nå livredd for å ha gjennomgått en utydelig spontanabort. Er det noen som har erfaring med å kontrollere dette med tidlig ultralyd? Vil være 7+1 når ultralyden finner sted. Ønsker så klart å høre deres solskinnshistorier og at dette går helt fint, men fortell også ærlig hvordan det gikk for seg. Takk! Anonymkode: 07015...fb8 Hvis du er 7+1 vil de absolutt kunne se noe på UL. Slike blødninger er skummelt og ekkelt - men veldig vanlig og trenger ikke bety at noe er galt. Murringene er også vanlig. Blødde ukentlig frem til uke 14 med første mann, spottet av og på til uke 10 med nr 2 og nå med nr 3 så hadde jeg en større blødning i uke 7, vi trodde var en SA, men nei.. Er i uke 30 nå. Anonymkode: 79087...043 2 1
Melus Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 7 uker er ikke for tidlig til å kunne se noe. Mange opplever blødninger uten at det er noe galt, men det er vanskelig å vite uten en sjekk. Man kan ha spontanabort uten særlig smerter, men du blødde jo veldig kort tid.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 Melus skrev (1 time siden): 7 uker er ikke for tidlig til å kunne se noe. Mange opplever blødninger uten at det er noe galt, men det er vanskelig å vite uten en sjekk. Man kan ha spontanabort uten særlig smerter, men du blødde jo veldig kort tid. TS her igjen. Dersom det hadde vært en SA - hadde jeg mistet symptomer som ømme bryster og sår korsrygg relativt raskt? Brystene blir også bare ømmere og ømmere, noe som egentlig har vært betryggende. Anonymkode: 07015...fb8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her igjen. Dersom det hadde vært en SA - hadde jeg mistet symptomer som ømme bryster og sår korsrygg relativt raskt? Brystene blir også bare ømmere og ømmere, noe som egentlig har vært betryggende. Anonymkode: 07015...fb8 Symptomene er bundet til hcg nivå - og mengden symptomer eller tilstedeværelse av dem kan ikke si noe om hvordan det går. Men at symptomene blir sterkere er i utgangspunktet et godt tegn. Noen har ingen symptomer i det hele, andre har masse tidlig og hele tiden, andre mister dem etterhvert som hormonene stabiliserer seg.. Anonymkode: 79087...043
Melus Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her igjen. Dersom det hadde vært en SA - hadde jeg mistet symptomer som ømme bryster og sår korsrygg relativt raskt? Brystene blir også bare ømmere og ømmere, noe som egentlig har vært betryggende. Anonymkode: 07015...fb8 Man mister ikke nødvendigvis symptomene før etter en stund, siden det tar tid før hcg-nivåene er sunket helt. Det er vanskelig med blødninger i svangerskapet, fordi det kan være helt uskyldig, eller at det har gått galt. Det er ikke alltid kroppen rydder opp med en gang heller. Du kan jo evt spørre fastlegen om du kan ta blodprøver og måle hcg med to dagers mellomrom, eller fremskynde ultralyden, dersom det er tungt å vente. ❤️ Det høres jo ut som du har blødd relativt lite, og det er bra! Kanskje er det bare hormonelt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.56): Jeg fikk slik blødning (og alt annet du skriver) når jeg var 4+0. Lege og jordmor sa det var helt normalt, og at dersom det hdde vært spontanabort ville du hatt store smerter når du er så langt, og da var jeg «bare» i uke 4. Mange gravide blir veldig stresset for småblødninger. Men det er ekstremt normalt. Slimhinner er skjøre, man har hormonelle blødninger etc. Så lenge du ikke har særlige smerter er det helt i orden, for det vil være ordentlig vondt å gjennomgå en spontanabort. Noen kan motargumentere og si at de ikke hadde smerter, men da er det en MA, altså missed abortion, altså uten symptomer - sånn som blødningen din. Anonymkode: 84d4b...f2f Det du skriver om smerter stemmer overhodet ikke. Man kan gjennomgå en spontanabort uten særlige smerter. Gjorde det selv i uke 7 uten annet enn murring i korsryggen (og det har jeg hatt ved hvert svangerskap, både vellykkede og mislykkede). Har ofte mer vondt ved vanlig mensen enn jeg hadde ved spontanabort 🥴 Hvis det ikke hadde vært for blødning og synkende HCG hadde ikke jeg visst at jeg gjennomgikk en spontanabort. Anonymkode: a6b8a...7e7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #10 Skrevet 2. august 2024 Jeg har blødd en god del i første trimester i begge graviditetene mine - første barnet er halvannet år, og er gravid igjen i uke 10 nå, og har blødd av og på både i uke 5-6 og i uke 8-9. Var på ultralyd 7+1 og fikk høre hjertelyd og alt så bra ut. Dro på tidlig ultralyd i første graviditet også fordi jeg ble så stressa av blødningene. Synes det er verdt det for å bli beroliget, men som mange skriver, så er blødninger i starten vanlig. Mine blødninger har vært alt fra rosa til brun til rød, mørkerød og koagulert. Og det har altså gått helt fint. Mensenmurringer hadde jeg også. Håper det går fint med deg! Anonymkode: b451c...189 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #11 Skrevet 2. august 2024 Jeg spottet litt da jeg var 4 uker på vei (nesten på dato for forventet mens) og hadde en liten styrtblødning da jeg var akkurat 6 uker. Da var jeg helt sikker på at jeg mistet. Fikk time hos privat gynekolog samme dag og der slo hjertet på den lille ❤️ Jeg fortsatte å spotte av og på frem til ca 10 uker. Fikk en helt frisk og nydelig gutt 😊 Anonymkode: 3bf59...46e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #12 Skrevet 2. august 2024 Jeg blødde ikke tidlig, annet enn bittelitt. Tok UL da jeg var 6+3 for å roe nervene litt, og allerede da så vi en liten øgle med bankende hjerte<3 de jeg kjenner som har mistet har enten blødd veldig mye (mer enn du beskriver) eller ikke merket noe endring i det hele tatt før UL. De jeg kjenner som har blødd bare litt (slik du beskriver) har fått friske barn alle sammen faktisk. Så krysser fingrene! Anonymkode: 78ba3...e6b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #13 Skrevet 2. august 2024 Jeg blødde bittelitt i uke 5/6 (når clearblue nettopp var begynt å vise 3+). Gutten er nå 11 måneder😊 Anonymkode: 6aabf...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå