Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva dette manne oppførsel betyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjæreste nå i et halvt år. Han reiste mange timer til annen kant av landet for å treffe meg. Jeg han. I begynnelsen var jeg litt forelsket og han og vi var helt sånn på " jeg elsker deg- stadiet".Jeg reagerte likevel på at det virket som han ville at jeg skulle engasjere meg mer når han snakket om sine barn, men når jeg snakket om mine virket han totalt uinteressert. Når vi var sammen var drt bare meg og ham, andre sosiale forbindelser avviste han blankt og litt frekt 

Jeg merket at han var ganske seriøs av seg altså ikke mye humor og latter, men seriøst. Syns det var greit. Når vi treffes ble det en del sex. Så reiste han hjem og vi pratet daglig, i mer eller mindre flere timer. Så siste gang vi treffes begynte det bra. Jeg ble litt stresset over et par ting han gjorde som jeg ikke syns var helt ok folkeskikk og kritisere han litt og vi hadde et par diskusjoner om det. Men hele gangen ble mindre romantisk. Alt virket likevel ok og det ble mer sex. Så dro han hjem.

Etter det ringte han meg litt mindre og gjespet mye når vi snakket. Jeg bare tenkte at han var kanskje trøtt. Så fikk han ferie, men prioriterte ikke å komme til meg, dro til moren sin. Han skulle til meg uken etter,så jeg tenkte ok. Hos moren dro han ut på byen for å drikke med venner. Hørte ikke fra han på et par dager. Så jeg spurte ham om han ikke var interessert i dette lenger, om han hadde noen andre. 

Han svarte nei, han har ikke andre, men gar følt at våres forhold ikke kommer til å funke. Jeg spør han hvorfor og han vil ikke svare fordi han ikke vil dere meg. Jeg sier jeg vil heller bli såret og vite, men han sier ingenting. Nå har jeg bare sluttet å snakke med han da. 

Men det plager meg litt. Hva betyr dette? Trenger forklaring. 😞

Anonymkode: 47180...662

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror dessverre du burde bare glemme han. Han høres dessuten ut som en kjempedust. Klem til deg❤️

Anonymkode: 53522...01f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han er typen som tar seg voldsomt nær av kritikk og blir dødsfornærmet av alt som kan minne om det? Det var vel like greit å finne det ut nå enn om et par år, så slipper du å kaste bort mer tid på en fyr som ikke tåler noe som helst motgang.

Du finner nok en ny og bedre mann. Jeg tror ikke denne "seriøse" og alvorlige mannen var  noe for deg. Hva er et liv uten humor og med en mann som til tider er frekk og ufin mot andre? Ikke noe særlig fint liv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Million said:

Kanskje han er typen som tar seg voldsomt nær av kritikk og blir dødsfornærmet av alt som kan minne om det? Det var vel like greit å finne det ut nå enn om et par år, så slipper du å kaste bort mer tid på en fyr som ikke tåler noe som helst motgang.

Du finner nok en ny og bedre mann. Jeg tror ikke denne "seriøse" og alvorlige mannen var  noe for deg. Hva er et liv uten humor og med en mann som til tider er frekk og ufin mot andre? Ikke noe særlig fint liv.

Han sa sånne ting ikke lenge siden, som at om jeg er hans sjelevenn så vil han gjøre hva som helst for at det skal vare resten av livet. Han søkte etter livspartner etc etc og var så glad han fant meg. Skulle passe på at han ikke mistet det vi har. I tillegg brukte vi jo ikke kondom, men han snakket hele tiden om kondomet viktighet i forhold til døtrene. 

Så jeg gikk fra ganske plutselig  fra sjelevenn til ingenting verd å bruke tid på. 

Jeg skjønner ingenting. 

Tenkte i tillegg har han sikkert smittet meg med kjønnssykdom. 

Aaaargh!! Var grei sex da i det minste..

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke stole på hva en mann sier, TS, du må se på hva han gjør. Og han der har behandlet deg skikkelig dårlig. Slike menn er ikke noe å samle på. Vær glad for at du ble kvitt han såpass tidlig.

Anonymkode: ba747...b00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger egentlig ikke mer forklaring enn hva du har fått - dvs. hvordan han har oppført seg mot deg.

Du vet nå at dere ikke passer sammen, og da trenger du ikke vite noe mer. Du har barn, da dropper du selvfølgelig en mann som du ikke passer sammen med, attpåtil en mann som ikke er interessert i dine barn.

Dump ham og glem ham!

Anonymkode: c58ae...021

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner litt om unnvikende tilknytning. Starter med love bombing for så å trekke seg helt unna når det begynner å likne på noe. Det kan skje brått, og helt ute av det blå, eller sakte og pinefullt over tid.

Eventuelt mistet han bare interessen når han ble bedre kjent med deg, og er for feig til å si det på en anstendig måte og lyver eller halvlyver i stedet.

Uansett: Ingenting av dette er bra, han høres ikke ut som en særlig ålreit type. Du finner noe bedre:)

Anonymkode: 6271b...0e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.27):

Så siste gang vi treffes begynte det bra. Jeg ble litt stresset over et par ting han gjorde som jeg ikke syns var helt ok folkeskikk og kritisere han litt og vi hadde et par diskusjoner om det. Men hele gangen ble mindre romantisk. Alt virket likevel ok og det ble mer sex. Så dro han hjem.

Han takler ikke at du kunne si han i mot. Han lot som alt var ok, sånn at det ble sex før han - i praksis - kuttet deg ut. Han er for feig til å si at det er slutt.

Som andre sier - vær glad du fant det ut såpass tidlig i forholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 8/3/2024 at 7:07 PM, petterm said:

Han takler ikke at du kunne si han i mot. Han lot som alt var ok, sånn at det ble sex før han - i praksis - kuttet deg ut. Han er for feig til å si at det er slutt.

Som andre sier - vær glad du fant det ut såpass tidlig i forholdet.

Her altså, heldigvis at jeg ikke ligger og gråter helt knust. Men altså tydeligvis var all snakk om kjærlighet og sjelevenn status løgn - det er det som forstyrrer meg mest, at jeg føler han bare løy. Jeg hadde så mye tillit til han. På slutten når jeg nesten anklaget han om dette, påsto han at han har behandlet meg godt og etisk. 🙄 Likevel hadde han tenkt seg en siste tir for å ha sex. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Her altså, heldigvis at jeg ikke ligger og gråter helt knust. Men altså tydeligvis var all snakk om kjærlighet og sjelevenn status løgn - det er det som forstyrrer meg mest, at jeg føler han bare løy. Jeg hadde så mye tillit til han. På slutten når jeg nesten anklaget han om dette, påsto han at han har behandlet meg godt og etisk. 🙄 Likevel hadde han tenkt seg en siste tir for å ha sex. 

Hvor gammel er denne mannen? Forstår ikke hvorfor noen holder på slik han gjorde, det er rett og slett ondsinnet. 

Anonymkode: c888e...b9e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er denne mannen? Forstår ikke hvorfor noen holder på slik han gjorde, det er rett og slett ondsinnet. 

Anonymkode: c888e...b9e

46

AnonymBruker
Skrevet

Vel for min del mest sannsynlig siste spikeren i kista med tanke på å ha tro på kjærligheten. 

Tror jeg nå bare søker sex om jeg trenger det. 

Skrevet

Det er litt lite informasjon til å vite noe sikkert men det høres ut som han ikke er moden for et seriøst forhold. Kanskje en player?

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, anonym482 said:

Det er litt lite informasjon til å vite noe sikkert men det høres ut som han ikke er moden for et seriøst forhold. Kanskje en player?

Vel ikke typisk player type. Jeg likte han for det han var, men ikke noe typisk kvinnemagnet han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel for min del mest sannsynlig siste spikeren i kista med tanke på å ha tro på kjærligheten. 

Tror jeg nå bare søker sex om jeg trenger det. 

Du må ikke miste troen! Selv om du har møtt en dritt så finnes det mange fine menn der ute! Garantert en til deg også!!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som han har blitt nylig facebook venn med ei slankere dame fra eget hjemsted. 

På slutten begynte han å kommentere at det var bra jeg hadde begynt å å gå tur, for vekt og helse. Sa bra hver gang jeg nevnte jeg skulle gå tur.

Selv er han overvektig og har mye mer magefett enn jeg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker veldig opphengt i en du bare var "Litt forelsket i" og som du "reagerte på" ting hos - bedre for deg om du går videre.. 

Anonymkode: 0fb32...65b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du virker veldig opphengt i en du bare var "Litt forelsket i" og som du "reagerte på" ting hos - bedre for deg om du går videre.. 

Anonymkode: 0fb32...65b

Ja, er opphengt. Fordi han destruerte min tro på kjærligheten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 20.14):

Han sa sånne ting ikke lenge siden, som at om jeg er hans sjelevenn så vil han gjøre hva som helst for at det skal vare resten av livet. Han søkte etter livspartner etc etc og var så glad han fant meg. Skulle passe på at han ikke mistet det vi har. I tillegg brukte vi jo ikke kondom, men han snakket hele tiden om kondomet viktighet i forhold til døtrene. 

Så jeg gikk fra ganske plutselig  fra sjelevenn til ingenting verd å bruke tid på. 

Jeg skjønner ingenting. 

Tenkte i tillegg har han sikkert smittet meg med kjønnssykdom. 

Aaaargh!! Var grei sex da i det minste..

Lovebombing. 

Og så er han er idiot.

Bare gå videre.

Og les gjerne om psykologiske mekanismer, om hekt, det kan hjelpe deg å glemme han fordi det ønsket om å ville vite hvorfor han avsluttet kan gjøre at du henger igjen i han.

Han har vist deg at han er en dust, bruk det for å komme over han.

Anonymkode: d4cb4...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, er opphengt. Fordi han destruerte min tro på kjærligheten. 

Hvorfor gjorde han det? Han er jo klassisk lovebomber. Du må få deg selvtillit og selvrespekt, ikke frekt ment, men du falt for ordene hans fordi du ikke har så stor tro på deg selv. Du er lett å manipulere, du ønsket hans "kjærlighet" så hardt at du lot deg blende der andre hadde tenkt at det var altfor tidlig å si det han sa om at dere var sjelevenner osv. Og derfor sitter du her og har det så kjipt akkurat nå.

Anonymkode: d4cb4...d76

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...